Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Zijstandaard

 
Schrijver Skelter

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 29 april 2022 09:58 
Mijn motor staat veel te scheef op de zijstandaard, waarschijnlijk doordat de motor ooit is verlaagd. Nu zoek ik een zelfde gebruikte zijstandaard maar wat langer. Er zijn vast Honda motoren die een langere hebben, zo'n 2 a 3 cm langer zou mooi zijn. Iemand een idee?

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 april 2022 10:48 
dat is bij veel motoren zo.
Ik heb het opgelost door er een plaat kunststof onder te schroeven met 2 boutjes en moertjes m4
de dikte van de plaat kun je zelf bepalen . ik heb werkstof S (groen) gebruikt is slijtage bestendig

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 29 april 2022 11:43 
Bekend probleempje. Had ik ook op, of beter gezegd, onder mijn CX. Deel van het probleem kan zijn het in de loop van de tijd iets verwijden van het bevestigingspunt, waardoor de standaard meer zijdelingse ruimte krijgt.

Ik heb het toen opgelost door een stukje onder het poortje te maken, zoals Koopmans al zei.

standaard verlengd

Toch even.... als de motor verlaagd is, hoe kan de motor dan te scheef op de standaard staan. Ik zou verwachten dat de motor dan meer rechtop komt te staan.

Harmony,
Hans.
( die wel meer niet snapt... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Skelter

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 april 2022 21:00 
Ah dat kan ook, er iets onder monteren. Dank!

Motor is nu bijna klaar, zojuist even gestart en alles werkt (nog) haha.
Moet nog wat kleine dingen en mij verdiepen in de achterrem.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 mei 2022 10:59 
Let op bij het monteren van het achterwiel !!!!!Draai de moer niet te vast!!!!!!!
Want als je hem te vast aandraai vervorm je het huis van de overbrenging naar het achterwiel,waar het kroonwiel in zit
daardoor slijt het hele aandrijf gedeelte en gaat dus veel problemen op leveren
Zorg ook dat je de ankerplaat(waar de remschoenen op zitten) centreert terwijl je de moer aandraai.
dit doe je door de rem onder spanning te houden bij het vastdraaien.

gr Arnold

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 2 mei 2022 17:10 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Heb zojuist een plaatje onder de zijstandaard geschroefd, afkomstig van mijn gesloopte Silverwing. Dacht even de zijstandaard te wisselen,
maar mooi niet. Bij mijn Custom zit de veer aan de voorkant en bij de Silverwing aan de achterkant........
Zo, nu staat die wat rechterop en kan er meer benzine in, als die bij de pomp op z'n zijstandaard staat.

CX groeten Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Zijstandaard

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven