Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Vraag over rubber afdichting fan

 
Schrijver Rob1969
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 mei 2023 19:39 | Aangepast door: Rob1969 
De rubber afdichting die op de kap bij de ventilator zit (nummer 8 op de tekening) is losgekomen en kapot gegaan tijdens het rijden (zie 1e foto).
Deze zit los gemonteerd rond het bovenste deel van de ronde kap. Hoort de radiator hier soms tegenaan te drukken
om deze in positie te houden? Ik wil deze bestellen maar nergens te vinden (Honda part nr. 19114415000).
Kan hier wellicht een ander rubber gemonteerd worden dan het origineel en waar is dat te vinden?




Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 mei 2023 20:32 
Dat rubber is er om voor wat afdichting te zorgen (fan werkt dan beter en stiller) en om te voorkomen dat metaal op metaal schuurt door trillen. Ander rubbertje is prima, kan je kopen voor bv randafwerking metaal of glas, maar desnoods ook maken door een rond zwart stroom snoertje open te snijden of zo. Beetje creatief zijn zal ik maar zeggen.

Helemaal niks vind ik geen goed idee, dan krijg je mogelijk ijzer op koper in een warme en soms natte omgeving, geeft corrosie.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Rob1969
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 21 mei 2023 19:54 | Aangepast door: Rob1969 
Toen ik vorig jaar de radiator eraf had viel me bij het terugmonteren al op dat die rubberstrip er te los op zat en niet door de radiator klem werd gedrukt. Heb het nu in elkaar gezet zonder strip. Er zit aan de bovenkant ruimte tussen de radiator en het huis van de fan dus geen metaal op metaal. Wel geprobeerd met opengesneden stroomsnoertje zoals je zei maar dat zat er ook te los op en zou denk ik ook weer loskomen en door de fan gegrepen worden.

Schrijver GL5
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 21 mei 2023 20:15 
Schuim (isolatie) tape plakken?

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Vraag over rubber afdichting fan

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Wim van der Vlis ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven