Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Vraagje over knijpen CX

 
Schrijver RHermeler
Gast 
#1 | Geplaatst: 13 jan. 2003 00:27 
Hoi, ik ben sinds kort een trotse bezitter van een CX500 uit '78.
en ik had een vraagje, ik ben nu nog 19 en mag alleen op een lichte (max. 25 kW) motor rijden.
dus moet ik m'n CX begrenzen, dit is te doen door busjes in de caburateur te zetten.
Zelf kan ik ze wel maken, alleen weet ik de afmetingen van de busjes niet.
Heeft iemand hier misschien ook meer ervaring mee en weet wat de afmetingen zijn van de busjes, of waar ik de maten vandaan kan halen?

Alvast bedankt, Ron Hermeler

Schrijver Vzes
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 13 jan. 2003 10:38 
Naar de informatie van een duits forum zou je zowel je sproeier moeten vervangen als je uitlaatspruitstukken.
In duitsland moet er echter ook op de carb staan dat het een 27ps type is (?).
Bel even het RDW, misschien weten zij de voorwaarden.
http://www.vogel-motorradzubehoer.de/forum/messages/2544.html

René

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 13 jan. 2003 20:14 
In Duitsland vindt het 'drosselen' plaats dmv andere carburateurs en het plaatsen van schotjes in de uitlaatbochten of het monteren van nauwere (ik geloof met ringen) uitlaatbochten.
Ik weet niet hoe in Nederland afgezien van het echnische, juridisch daarmee wordt opgegaan. Ik kan mij voorstellen dat een dergelijke ingreep de instemming moet hebben van een RDW en aangetekend moet worden op het kentekenbewijs. Doe je dat niet (indien dat is voporgeschreven) dan ben je feitelijk wel maar juridisch niet verzekerd! Ik zou dus ook navraag doen bij de RDW te Veendam (en dat kan ook via mail www.RDW.nl )

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver frans
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 jan. 2003 09:24 
Kijk eens hier, dit is precies wat je nodig hebt:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=10460&it em=3107620390

Succes!

Schrijver RHermeler
Gast 
#5 | Geplaatst: 16 jan. 2003 22:11 
Dank jullie allemaal, voor jullie info.
ik heb zelf ook nog wat extra zoekwerk gedaan naar de opties. en ben er achter gekomen dat voor mij eigenlijk de makkelijkste optie is een busje boven de gasschuif, zodat hij niet volgas kan. Hiervan een uitdraai maken, op een testbank. met deze uitdraai naar een verzekeringsmaatschappy die dit accepteerd en klaar is klara.

Er is wel een mogelijkheid om dit op de legale manier te laten doen, dus dat het ook op kenteken staat, alleen kost mij dit meer dan de aanschafwaarde van mijn CX. en dat voor nog geen 2 jaar. voor dat geld knap ik hem liever op.

Die optie voor al die onderdelen in duitsland heb ik ook overwogen, alleen is dat wat duurder, ik maak zo een busje op m'n werk, en na 2 jaar haal ik hem er ook zo weer uit. (ben nog een zuinige student)

Ook heb ik nog een e-mail gestuurd naar de RDW of dit mag, als ik meer weet zal ik het hier ook even melden.

bedankt, en ik hoop dat iemand anders er ook nog wat aan heeft.
Ron Hermeler

Schrijver Vzes
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 17 jan. 2003 10:05 
Ik denk niet dat de verzekeringsmaatschappij erin trapt.
Die ziet een rare grafiek die ineens op 4/5000 toeren afkapt, inplaats van een mooie vermogenskromme to 9500 toeren.
Ook willen ze natuurlijk een kopie van je kentekenbewijs. Daar staat echter niet op aangetekent dat hij teruggetuned is naar 25 kW.
Hou ons op de hoogte aub!

René

Schrijver RHermeler
Gast 
#7 | Geplaatst: 23 jan. 2003 12:28 
Was ik weer,
m'n verzekeringen regel ik allemaal via een assurantie bureau. hun hebben een beetje zitten rondbellen en gevraagd wat ze allemaal wel of niet doen.
En hij heeft een verzekeringsmaatschappij gevonden, die ook akkoord gaat met een vermogens uitdraai van je motor, waar dus je maximum op staat.

Om terug te komen op de reactie van rené, ik heb al een vermogensgrafiek gevonden van een orginele (met 50 pk) en daarop zag ik dat het vermogen van 25 kW bij 6000 tot 6500 toeren bereikt word. En kun je dus nog lekker toeren
Verder heb ik de verzekeringsmaatschappij niet gehoord over dat er "licht motorvoertuig" of "25kW" op je kentekenbewijs moet staan.

Ik hoop dat ik jullie hier ook weer verder mee geholpen heb.
Als ik hem afgevoerd en verzekerd heb horen jullie weer van mij.

Ron Hermeler

Schrijver Anoniem
Gast 
#8 | Geplaatst: 18 feb. 2003 00:34 
hoi allemaal, het heeft een tijdje geduurt maar het is nu dan eindelijk zo ver. ik heb m'n CX afgevoerd naar 25 kW.

hij is bergensd op deze manier:
tussen de 2 caburateurs zit een stangetje, met een blokje er aan, waar ook de gaskabels aan zitten. nu zit er onderaan al een stelschroef, voor het stationaire toerental. nu heb ik bovenaan ook een schroef gemaakt. ik heb een plaatje gemaakt, die op het plaatje van de houders van de gaskabels past, en met het zelfde schroefje vast zit.(op de linker caburateur) op dit plaatje heb ik een moertje gelast, het hart van het gat moet ongeveer op 20 mm vanaf de caburateur komen liggen. nu kun je dus door er een schroef in te draaien, afstellen, hoeveel gas je kan geven. deze schroef komt tegen het zelfde nokje als waar het schroefje voor het stationaire toerental tegenaan komt (maar dan aan de bovenkant)
nu heb ik hem zo afgesteld, dat de gasklep maar voor de helft los kan.

nu heb ik hem ook al op de vermogenstestbank gehad, hij heeft nu 22 kW aan de krukas. ik denk dat hij na het afstellen van de kleppen en het schoonmaken van de caburateurs al wel meer in de buurt komt van de 25 kW. dit had ik nog niet gedaan, omdat hij eerst helemaal niet wou lopen, inlaat rubbers rot en de bougies op.
misschien een tip voor de personen, waarvan hun CX moeilijk van wil starten, wanneer de afwateringsgaten voor de bougies verstopt zitten, loopt het water niet weg, en maakt hij dus kortsluiting en heeft geen krachtige vonk meer. was bij mij dus ook. hierna was het 1 druk op de knop en hij gromde dat hij al weer weg wou.

heb nu dus ook een uitdraai van de vermogensgrafiek. voor de genen die er bang voor waren, hij stopt niet ineens bij 6500 toeren, maar gaat gewoon door tot 9000. alleen is het max. vermogen minder, 22kW bij 8800 toeren, voor de rest is het een hele normale grafiek. en hij heeft nog steeds een best koppel, 32.5 Nm bij 4400 toeren. gewoon een lekkere toermotor dus.

maar met deze vermogensuitdraai dus naar de verzekering en dan mag ik rijden.

ik hoop dat ik anderen hiermee heb geholpen, als je nog vragen hebt, kan altijd.
Ron Hermeler

Schrijver Anoniem
Gast 
#9 | Geplaatst: 4 maart 2003 23:49 
Pfoe, dat zullen veel mensen je niet na doen denk ik! Mag ik een keer met je mee op de motor? Groeten van DKZ

Schrijver Anoniem
Gast 
#10 | Geplaatst: 23 april 2003 21:15 
nou?

Schrijver mg-01-vs
Gast 
#11 | Geplaatst: 24 april 2003 18:29 
volgens mijn gegevens is een 500 cx 20lw [27ps].daar deze in duitsland versicherungsgunstig is
waarom aldie trammeland aanhalen
word vervolgd;

Schrijver bouke
Gast 
#12 | Geplaatst: 10 sept. 2003 11:47 
kijk hier heb ik wat aan! ikzelf heb ook een CX500 gekocht, alleen zit ik ook nog met dat 25kw gebeuren. ik ben alleen niet zo handig dat ik hem kan begrenzen. als iemand me kan helpen graag ff hier reageren of mailen naar bouke82@hotmail.com

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Vraagje over knijpen CX

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven