Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

1 stuks koppelingsplaat

 
Schrijver EHO
Gast 
#1 | Geplaatst: 21 jan. 2003 23:12 
Graag een onderdeel advies.
Deze winter doe ik wat werk aan m'n Honda "Wing" Custom, een Silver Wing zonder kuip, recentelijk overgenomen van m'n zwager.
De koppeling slipt als je heftig gas geeft, dit was bekend.
Ik heb de koppeling uitgebouwd en tot mijn verbazing bleken alle platen hoog in de tolerantie te vallen, behalve de achterste. Dit is een B type plaat die, net als de voorste, tussen 3,1 en 3,5 mm moet zijn.
Mijn meting leverde 2,5 mm op, dus weg ermee.
Bij een gerenommeerde motorzaak een nieuwe B plaat besteld, Honda onderdeel nummer 22201-286-010, en ik krijg een plaat van 2,7 mm dikte die ook uiterlijk 100% overeenkomt met de uitgebouwde.
Hier klopt dus iets niet. Weet iemand het juiste nummer voor een type B plaat?
Bij voorbaat dank.

Voetnoot:
Ik heb ook nieuwe veren besteld en deze klopten wel.

Erik

Schrijver Vzes
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 22 jan. 2003 06:50 
Heeft je zwager een olie toevoeging als Slick50 gebruikt? De teflon in deze spulletjes werken ook op het oppervlak van de koppelingsplaten.
Slippen is het gevolg.

René

Schrijver EHO
Gast 
#3 | Geplaatst: 22 jan. 2003 20:34 
Nee, de gebruikte olie was OK.

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 22 jan. 2003 21:18 
Wel, dan heb ik het even voor je nagekeken op partsfish.com.
Je hebt gekregen een " Buitenste frictie plaat".
De plaat de je vraagt, plaat B, is nummer 22321-329-000, MAAR deze plaat lijkt totaal niet op de door jou uitgebouwde plaat.
Dus kijk aub even op partsfish.com voor de explosie tekening van de Clutch van jouw motor en check even welke plaat je nu eigenlijk nodig hebt. Je ziet het bestel nummer door rechts te klikken op de beschrijving en onder aan de pagina te kijken achter ISBN=****-***-***.

Hou ons op de hoogte.

René

Schrijver EHO
Gast 
#5 | Geplaatst: 25 jan. 2003 14:53 
René,

Dank voor je info.
Inmiddels ben ik er achter welke platen dienen te worden gemonteerd.
De buitenste/voorste plaat heeft nr. 22202-392-000, dikte max.3,5 mm en de achterse/binnen plaat is een 22202-286-010, dikte max 2,7 mm, beide type B maar toch verschillende dikte.
Na met de leverancier het originele onderdelenboek te hebben bestudeerd blijkt de gekochte plaat toch de goede te zijn.
Ik heb me kennelijk laten misleiden door m'n grote blauwe boek"Alles over uw motor".
Ik bouw het in en ben benieuwd waar het op uit draait als we in maart weer "losbranden".

Erik

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 1 stuks koppelingsplaat

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven