Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Kentekenloze CX

 
Schrijver mcu
Gast 
#1 | Geplaatst: 21 feb. 2003 21:13 | Aangepast door: Moderator 
Hallo allemaal,ik heb 2 cx'en zonder kenteken maar wil van beide een goede motorfiets maken.
Nu mijn vraag;kan ik van een motor waarvan het kenteken is ingeleverd bij RDW het oorspronkelijke kenteken bewijs weer terug krijgen of moet ik met de motor naar de keuring om een nieuw kenteken aan te vragen?
Wie kan mij hier iets over vertellen,misschien is het kenteken te achterhalen bij RDW aan de hand van het framenummer maar ja dat is allen voor politie toegangkelijk!
Hopelijk weet een van jullie iets meer
Gr Marc.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 21 feb. 2003 23:30 
Marc,

Je moet de motorfiets ALTIJD door de RDW laten keuren om een kenteken te krijgen. Weet je het oude/vervallen kentekennummer nog dan krijg je dat meestal wel terug.
Zo niet dan krijg je een nieuw kenteken. Nedeel is dat het bouwjaar niet op het kenteken wordt vermeld (tenzij je dat kunt aantonen bijv dmv een aankoopbon oid) en dat betekent dat de vrijstelling voor wegenbelasting niet actueel is. Je zou eventueel zelfs nog BPM moeten gaan betalen.
Dat is het antwoord dat ik kreeg op mijn vraag van " ik heb een kenteken ingeleverd voor sloop in eigen beheer, wat nu als ik dat kenteken weer geregistreerd wil krijgen".

Je kunt een mail sturen naar de RDW (via www.rdw.nl als startpagina) en je krijgt meestal binnen 3 dagen antwoord.

Succes
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 22 feb. 2003 22:28 
Ik was met Henk op de beurs in Utrecht. Henk heeft een CX uit 1982, die in 92 is geimporteerd en nieuw op kenteken is gezet. Bij de stand van de wegenbelasting vertelden ze dat voro de vrijstelling gewoon het oorspronkelijke bouwjaar telt.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 22 feb. 2003 23:52 
Coen,

dat klopt, mits je het kunt aantonen!

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Floris63
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 feb. 2003 19:45 
Het kenteken van mijn cx500 is in 1993 afgegeven, het jaar dat de motor in Nederland werd ingevoerd. Echter hij is in 1978 in Belgie nieuw geleverd en voor het eerst op de weg gekomen. Op het (Nederlandse) kenteken staat 1993 als jaar van afgifte en onder bijzonderheden: datum eerste toelating 240678.

Deze motor is dus nu 25 jaar oud. Toen ik 'm vorige maand kocht heb ik het kenteken laten overschrijven en heeft de meneer van het postkantoor 'vrijstelling' op z'n scherm ingevoerd (heb ik 'm zelf zien doen). Bovendien heb ik een kopie van het kenteken naar de RDW gestuurd. En vandaag ....... krijg ik toch een acceptgiro voor de motorrijtuigen belasting. Balen! Nu ga ik in de pen klimmen om de RDW bureaucratie te bestrijden.

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 24 feb. 2003 20:08 
Floris,

ik zou die motorrijtuigenbelasting toch maar betalen. Die loopt nl via het ministerie van Financien en die zijn onafhankelijk van de RDW. Zo voorkom je wel een administratieve boete en krijg je gelijk dan krijg je de MRB teruggestort.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 24 feb. 2003 20:10 
trouwens een eventuele vrijstelling voor jouw motor werkt pas vanaf 24-06-2003 en is op dit moment nog niet geldig. Dus de MRB acceptgiro is volkomen terecht !

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Kentekenloze CX

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven