Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Leeftijd achterop

 
Schrijver Orm
Gast 
#1 | Geplaatst: 25 maart 2003 11:43 
Hallo,

Mijn zoon van 5 jaar wil graag achterop, maar ik vindt hem nog erg jong.
Wat vinden jullie er van? Zijn er ook wettelijke regels?
Ik weet dat er ook 'hulpmiddelen' zijn zoals stoeltjes e.d. maar een motorzaak in de buurt verkoopt die niet. Hun reactie is: pas achterop vanaf een jaar of 9.

Orm.

Schrijver Schoonwater
Gast 
#2 | Geplaatst: 25 maart 2003 16:37 
Ha,

Eigenlijk weet ik niet eens of ik hier op moet reageren!!!
Wettelijk gezien mag iemand achterop, wanneer deze een helm op heeft (over de leeftijd wordt niets gemeld). Zelf vind ik dat je er niet eens over moet nadenken op deze leeftijd, gewoon NIET doen!!!
Wanneer je zoon 12 is of zo, zou ik er pas eens over gaan denken.

Groeten,
Rob

Schrijver Anoniem
Gast 
#3 | Geplaatst: 25 maart 2003 17:28 
Mijn broer liet zijn zoon achterop zitten toen íe 8 was, maar wel met een ruggesteuntje (of topkoffer), want het grootste gevaar is sappig optrekken bij het stoplicht! En dan wat kortere stukken van een half uurtje, dat kunnen die mennekes best wel aan over het algemeen. Maar ze moeten het vooral leuk vinden natuurlijk. Ik durf het volgend jaar met mijn eigen zoon die dan 8 wordt wel aan om het te proberen.
Groeten
Ray

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 25 maart 2003 18:43 
kinderen onder 9 jaar moeten een rugleuning en voetsteun hebben dat is verplicht daarboven hoeft dat niet
groeten Marc

Schrijver orm
Gast 
#5 | Geplaatst: 25 maart 2003 21:26 
Zoals ik al schreef vindt ik het ook erg jong, maar de mening van anderen is erg welkom.
Ik zal mijn zoon vertellen dat hij nog maar een aantal jaartjes moet wachten. Dat zal mij niet in dank afgenomen worden, vooral niet omdat het overbuurmeisje van 3 al bij pappa achterop mag (weliswaar in een zitje met een gordel om, compleet in lederen pak en helm maar toch. Het kind valt binnen een paar kilometer in slaap).

In ieder geval hebben jullie reacties (en die van de motorzaak) mij gesteund in mijn eigen mening.

Bedankt.

Orm
(toekomstig lid, wacht op inlog gegevens).

Schrijver poomen
Gast 
#6 | Geplaatst: 25 maart 2003 22:25 
Hallo allen,
Die steun van een topkoffer moet je vergeten, die van mij ging er vandaag af bij 80kmpu. Gelukkig zonder kind achterop. wonderbaarlijk genoeg overleefde de laptop het die erin zat. Zit nu met een paar stevige bouten en moeren vast. Maar zelfs dan zou ik het niet als steun gerbruiken.

Groet en sterkt ebij de uitleg.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 25 maart 2003 23:21 
Heren,

vinden we zelf niet ook dat kinderen, anders dan in een zijspanbak, eigenlijk niet op een motor thuishoren ?
Het zal je maar overkomen dat ....

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver terry

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 26 maart 2003 00:17 
Beste kindervrienden,
ikzelf heb drie zonen, het zal je maar overkomen.
één van 10 ,één van 7 en één van 2.
Drukke boel dus thuis en alledrie al gek van een motor.
De enige die hier thuis al meegereden heeft is de oudste en dat was enkel maar een rondje hier in de buurt.
Veiligheid gaat boven alles en als bestuurder van een motor moet je al dubbel opletten; laat staan dat je met je kind even proeft van het asfalt.
Moeder is momenteel nog enkele jaartjes gerust ... maar ze weet waarschijnklijk al wat haar te wachten staat.

Schrijver Gerard
Gast 
#9 | Geplaatst: 26 maart 2003 14:22 
Maakt wat los zo'n vraag.
Heb zelf 3 kinderen en ze gaan alle drie mee op de motor. De jongste is nu 10 en de oudste 14. Mee rijden deden ze al vanaf een jaar of 8. Ze moeten wel de leeftijd hebben dat ze weten wat ze doen. Natuurlijk goed zittende helm, kleding en laarzen niet vergeten.
Overbodig om te melden denk ik rustig rijden met de kinderen stunten doe je maar als je alleen bent en zorg dat je ze niet kan verliezen met een ruggesteun.

Gerard

Schrijver coenox

Voorzitter 
#10 | Geplaatst: 26 maart 2003 18:20 
Het is een serieus onderwerp, en ik ben blij dat er serieus gereageerd wordt. Maar ik wil toch nog even iets aardigs kwijt. Ik ken een Duitse jongen (van belgische origine) die zijn honden meeneemt op de motor. Aan ieder kant van het kofferrek heeft 'ie een soort bench. Grappig, maar ik zou toch ook met mijn hond het risico niet willen nemen dat ik onderuit ging en het arme beest geen kant op kan.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Leeftijd achterop

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven