Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Sterk verhaal

 
Schrijver stiek
Gast 
#1 | Geplaatst: 6 april 2003 01:45 
Ik heb een ander blok onder mijn cx gehangen en nou snap ik er niks meer van. Op de werkbank kon ik de krukas handmatig ronddraaien dmv de bout aan de voorzijde. Nu heb ik het eronder zitten. alles gemonteerd en het blok zit MUURVAST. krukas is met geen mogelijkheid meer rond te krijgen. Heeft er iemand dit vaker meegemaakt. ik kan me niet voorstellen dat een blok in 1 keer vast kan gaan zitten (binnen een dag!!).

alvast bedankt voor de reakties

Schrijver niekvdh
Gast 
#2 | Geplaatst: 7 april 2003 11:47 | Aangepast door: niekvdh 
Stiek, kan het zijn dat hij in zijn versnelling staat? Als je het blok verder niet uit elkaar hebt gehad, en het draaide mooi rond, moet er nu iets in de aandrijftrein zijn. Succes,
Niek

Schrijver stiek
Gast 
#3 | Geplaatst: 17 april 2003 17:51 
nee. want ik kan de cardanas die het blok in loopt gewoon ronddraaien. als ik hem dan in z'n versnelling schakel dan draait ie uiteraard niet meer.

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 17 april 2003 19:03 
Hallo Stiek heb je misschien tijdens de montage de propellor afgeklemd?

Gr Marc.

Schrijver mg-01-vs
Gast 
#5 | Geplaatst: 17 april 2003 20:36 
draai bout en moer vanaf de laatste bout en moer los e\maar wel steeds blijven proberen of de motor wilt draaien en je heeft het euvel gevonden

groeten jan

Schrijver stiek
Gast 
#6 | Geplaatst: 23 april 2003 12:28 
hoe bedoel je de propellor afgeklemd?

Schrijver tinusaanhetij
Gast 
#7 | Geplaatst: 29 april 2003 23:24 
De waterpomp zal bedoeld zijn, al zou ik niet goed weten hoe je die kunt afklemmen. Martin

Schrijver The Red Baron
Gast 
#8 | Geplaatst: 30 april 2003 00:19 
Als bij een CX500 de radiator verkeerd gemonterd wordt kan de "krukas"-aangedreven ventilator vast komen te zitten tegen de radiator en dus niet meer ronddraaien. Remedie:Radiator even losnemen en kijken of het spul draait.
Groet, Nico

Schrijver Hans

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 30 april 2003 12:28 
Niek,

Wat heb je met blok 'gedaan' vanaf het moment dat je de krukas nog kon ronddraaien en het moment dat het blok in het frame was gemonteerd en dat niet meer kon?

Wat nl. wel eens voorkomt is dat als je het waterpomprad demonteert en je vergeet bij montage het daarin opgenomen afstandsbusje, het waterpomprad het waterpomphuis raakt / daar tegenaan wordt gedrukt en dus de nokkenas (waarop de koelvin is gemonteerd) niet meer draait en dus ook de krukas niet (die is door middel van de nokkenasketting met de nokkenas verbonden).

Als je helemaal niets heb losgenomen van /gesleuteld aan het blok zelf dan is het inderdaad een vreemd verhaal. Dan zou ik blok weer uit het frame halen en kijken of de krukas / nokkenas dan wel draait.
Of is het probleem inmiddels verholpen en zo ja wat was het ?

Succes,
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Sterk verhaal

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Ottertje ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven