Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Kentekenplaten

 
Schrijver Hans

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 2 mei 2003 20:17 | Aangepast door: Moderator 
Wat mij opvalt is dat ook bij de CX'en met kentekenummers Z.-..-.. (dus een combinatie van 2 letters en 4 cijfers, dus van het bouwjaar 1978) wordt gekozen voor de 'moderne' gele nummerplaat. (zie ook bijv. de CX van deze maand van Roelof, maar ook andere motorfietsen die ik op de weg zie hebben die gele plaat)
Mij 'platen'boer geeft aan dat die kentekencombinatie (dus die met 2 letters gevolgd door 4 cijfers) in aanmerking komt voor het voefren van de klassieke 'blauwe' kentekenplaten. Die heb ik dus op al mijn '78-er' CX'en geschroefd.

Is dit niet bekend, vindt je het niet mooi of heeft het monteren van de moderne platen een andere reden ?

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver jeroens
Gast 
#2 | Geplaatst: 2 mei 2003 20:31 
Hoi hans

Ik heb hetzelfde gehad met mn auto...De auto had toen ik hem kocht ook platen met 4 cijfers en 2 letters uit 1975, en waren dus blauw. Nu bleek later dat er nieuwe papieren waren aangevraagd door de oude eigenaar in 1983, en dus met 4 letters en 2 cijfers...Deze platen moesten geel zijn dus de moderne...Met motoren is het hetzelfde voor zover ik weet. Heb je bijvoorbeeld een motor met zu-31-11( mn ouwe suz) dan mag je blauwe platen voeren. Heb je md-76-lx( mn ouwe honda) dan ben je verplicht de nieuwe platen te voeren. Je mag overigens wel met de oude nummers gele platen voeren, maar het is niet verplicht....Het zal trowuens wel op het kenteken moeten staan denk ik....Of kijk even op http://www.rdw.nl/ned/02_diensten/01_kenteken/start.asp?pagina=inhoud. htm

grtzz jeroen

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 mei 2003 20:40 
Boete voor een verkeerde (oud model) kentekenplaat is € 57. Ook als je geparkeerd staat en/of niet deelneemt aan het verkeer.

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 mei 2003 23:14 
Floris,

per 01-01-1979 is bij motorfietsen overgestapt op 4 letters en 2 cijfers.
De oude blauwe platen zijn voor de 2 letters 4 cijfers combinatie. Wettelijk geldt daarvoor de datum 01.01.1978 (zie de link RDW van Jeroen). Alleen is hierbij niet 'nagedacht' over de kentekennummers uit 1978. Ik laat het graag op een proefproces aankomen (en misschien de datum doen veranderen in 31-12-1978 ?) als tenminste de opsporingsambtenaren bekeuren op de door mij gevoerde platen. Dit omdat de juridische grens niet overeenkomt met de feitelijke. Voor die oude kentekennummers vind ik die gele platen (ook al zijn het geen 'weilanden' meer zoals de uitvoering daarvoor) foeilelijk. Al mijn overige motoren hebben van die mooie donkerblauwe platen (vaak ook nog de originele uit de jaren '50).

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 mei 2003 13:44 
Ik ben zelf niet zo kieskeurig. Maar de gele zijn wel beter zichtbaar... Misschien een overweging waard.
Gr. Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Kentekenplaten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven