Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Olie lekkende CX 500

 
Schrijver niek_derkman
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 juli 2003 10:30 
Sinds korte tijd heb ik een CX500 uit 1979. Ziet er goed uit, alleen tijdens het rijden druipt er olie langs de aansluiting tussen motorblok en versnellingsblok. Tussen de cilinders boven op het blok is het ook nat. Weet iemand waar dat aan kan liggen?

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 juli 2003 18:22 
Hoi Niek,

natte plekken boven tussen de cylinders is meestal het gevolg van een lekkage van het koelsysteem bij het thermostaathuis. Daar zitten op een beperkte ruimte 7 O-ringen gemonteerd.

De olielekkage kan komen doordat de pakking van het achterste motordeksel zweet (een CX heeft echter geen apart aangekoppelde versnellingsbak). Het kan ook komen door de keerring van de schakelpook die heel simpel en voor minder dan Euro 5,-- zelf te vervangen is. Het kan echter ook zijn dat het achterste motordeksel een scheurtje heeft. De omgeving daarvan goed ontvetten en een beetje siliconenpakking op de buitenkant smeren en waarschijnlijk is het dan weer dicht (bij een van mijn CX'en al meer dan 15.000 km).

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 juli 2003 12:40 
Ik had ook lekkage van koelvloeistof bij het themostaathuis, wat resulteerde in nattigheid tussen de cilinders. Na het vervangen van alle O-ringen (ik tel overigens 8 stuks) is het zaakje weer droog. Hiervoor moet het blok van het frame worden losgehaald.

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver niek_derkman
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 juli 2003 08:27 
Hans, waar vind ik het 'achterste motordeksel'?

Ter aanvulling: Het koelvloeistof peil blijft op peil, dus dat is het niet. Heb laatst een paar bouten aangedraaid en het is al minder geworden, maar het zet nog steeds door. Meer ideeen zijn welkom.

Schrijver Roadkill
Gast 
#5 | Geplaatst: 13 juli 2003 23:12 
het achterste motor deksel zit, (hou je vast) aan de achterkant van je motorblok om deze te verwijderen moet je blok uit de fiets volgens mij

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 5 aug. 2003 11:34 
ik heb een lekkage bij de versnellingspook. Ringetje besteld. kosten :2.25 Euro.


grt,

Eelco

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Olie lekkende CX 500

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Guus ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven