Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

geluid

 
Schrijver Anoniem
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 aug. 2003 18:20 
ik vind dat m'n gl650 nog al een braaf geluid maakt, is hier ook iets aan te veranderen? andere uitlaat of een aanpassing?

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 aug. 2003 18:26 
binnen pijpen vernieuwen,vier popnagels verwijderen nieuwe pijpen oplassen en er weer opzetten,met vier popnagels plus uitlaatpijp afdichting er tussen EN JE DB zijn een stuk minder
p/s dit is voor een uitlaat pijp
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 aug. 2003 18:48 
Jan,

natuurlijk gaat het ook veel gemakkelijker; gewoon met een forse boor een paar gaten rondom in de uitlaatdempers boren (een paar gaten in uitlaatbocht doen het ook heel goed hoor; wel goed uitkijken dat de vlammen uit die gaten je schoenen niet verbranden). Geheid succes, veeeeel meer stoer geluid en het lijkt dan net of ie ver boven de 200 km/uur rijdt.

Ook heel leuk voor de buren als je 's-morgens vroeg wegrijdt. Hebben ze in ieder geval de wekker niet meer nodig. Zondermeer waardering.

Wees maar blij dat de CX met zijn uitlaatsysteem een zeer beschaafd geluid maakt. Voorkomt een hoop heibel in de buurt en is goed voor het imago van de motorrijder als zodanig.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 18 aug. 2003 19:01 
heel erg bedankt voor dit kinderachtige andwoord hans, als ik nog eens vragen heb weet ik bij wie ik moet zijn.

Schrijver frans
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 aug. 2003 19:13 
Er zijn verschillende vervangingsdempers verkrijgbaar. De meeste zijn universeel, kijk eens bijvoorbeeld bij www.motozoom.nl. Soms, als je geluk hebt vind je ergens nog speciaal voor de CX en GL gemaakte systemen. Ik heb zelf een hele mooie Laser 2-in-1 uitlaat. Het geluid is misschien wat harder en zwaarder maar zeker niet asociaal.
(Overigens denk ik dat wanneer je bij een CX zelfs zonder dempers zou rijden dit nog gefluister is vergeleken met de demperloze Harley's.)
Toevallig werd ik vorige week door een motoragent aangehouden omdat ik ietsiepietsie te hard reed, hij heeft meteen mijn motor gecontroleerd maar niets over de uitlaat gezegd. Ik denk dat dat genoeg zegt.

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 18 aug. 2003 19:23 
heel erg bedankt voor dit nuttige antwoord Frans!

Schrijver Roadkill
Gast 
#7 | Geplaatst: 18 aug. 2003 20:47 
Bij louis.de hebben ze ook van die vervangings dempers (zonder demping dus) en die zijn een heeeeel stuk goedkoper dan bij motozoom, maar gewoon hetzelfde spul. Bij voorbeeld bestelnummer 10027006, die zijn erg gaaf, zit geen demper in en kan je gewoon aan je balanspot klemmmen.
(dit soort uitlaten heeft motor van de maand juni er op zitten.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 18 aug. 2003 21:31 
Anoniem,

Wel neen, jij erg bedankt voor de zeer ondoordachte vraag. Als je jezelf eens bekend zou maken, weet ik in de toekomst ook van wie ik geen vraag meer zal beantwoorden.

Je beseft niet half hoeveel werk een motorproducent heeft juist het aan decibellen in toom te houden. In Duitsland is elke verandering TUV plichtig en zou jij de vraag niet eens hebben durven stellen. Ook in Nederland zal binnen afzienbare tijd obv Europese richtlijnen de APK plicht voor motorfietsen gaan gelden.

En overigens, bij mij in de straat zit ook zo.n stoere jongeman die vindt dat open uitlaatpijpen het ultieme genot geven. en daar laat hij zijn omgeving graag van meegenieten.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#9 | Geplaatst: 19 aug. 2003 13:09 
Ik ben het met hans eens. Bij mij in de straat woont iemand met een off the road eenpitter. Dat ding maakt 's ochtends om half zeven een hels kabaal. Ik heb vaak het gevoel dat ik daar als motorrijder op wordt aangekeken. Een fors geluid is lekker, maar ik wil graag vrienden met de buren blijven. Maar goed wat anoniem doet, moet hij (of zij?) natuurlijk zelf weten. Daar ga ik niet over.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 19 aug. 2003 17:52 
Hans en de anderen cx rijders lees mijn antwoord eens goed daarna geen geluid meer

ouwe_Jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Roadkill
Gast 
#11 | Geplaatst: 19 aug. 2003 19:41 
Hallo dan, volgens mij gaat dit topic over meer geluid, en niet over hoe het nog zachter kan en wat de buren voor uitlaat hebben. Want daar beantwoord je de vraag niet mee, dan kan je dus net zo goed zelf een topic starten, "het geluid dat de motor van mijn buurman produceert" bijvoorbeeld...

Schrijver Ray
Gast 
#12 | Geplaatst: 19 aug. 2003 22:58 
Tja, ik kan het ook even niet laten hoor. Ook ik ben iemand die een mooie open pijp wel kan waarderen, zo-eentje model pedaalemmer, maar dan leeg van binnen. Kan de koude rillingen krijgen van een Jankende Yamaha met een Yoshimura uitlaat of een Duc met vette Termignioni uitlaten, want dat klinkt véhét!! Geweldig ook zoals een F1-auto of een NASCAR auto je tommelvliezen scheurt! Echter, het is net als met je stereo thuis, die draai je ook niet altijd open. Dus alles heeft mijns inziens te maken met de rijder die eropzit. Met elke motor kan je s'ochtens ook bijna stationair wegrijden, en hoe open de pijp ook is, meer herrie dan een grote vrachtwagen hoeft ie dan niet te maken. Ik heb zelf nog de standaard pijpjes uit 1978 die bij voldonde gas ook in staat zijn de nodige overlast te veroorzaken. Het is alleen hoe jij als rijder ermee omgaat, want inderdaad, in ons land moeten we nou eenmaal erg oppassen met wat we doen (en laten).
Groeten
Ray (die denkt dat voor alles een tijd en een plaats is)

Schrijver Floris
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 20 aug. 2003 10:32 | Aangepast door: Floris 
Voor wie het interesseert: de wettelijke toegestane geluidsnormen voor onze fietsen.


RDW type fabr.c. jaar dBA *) bij TPM
CX 500 CX500 1980 -- 4500
CX 500 C PC01 1980 -- 4500
CX 500 E PC06 1982 90 4500
CX 500 TC PC03 1981 -- 4000
CX 650 SPORTS RC12 1982 94 4000
CX 650 TURBO RC16 1982 94 4000
CX 650 C RC11 1989 -- 4000
GL 500 D PC02 1982 -- 4500
GL 650 D RC10 1982 90 4000
GL 650 D II RC10 1982 90 4000

*) Indien dBA waarde ontbreekt is er geen norm voor dit type vastgesteld. Dan geldt de standaard norm van 97 dBA voor motoren t/m 500cc. Bij het meten wordt een microfoon geplaatst op een afstand van 50 cm van de uitlaatmond, onder een hoek van 45 graden. Het toerental van de motor wordt geregistreerd door een sensor die gekoppeld is aan de meetcomputer.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver fomoco38
Gast 
#14 | Geplaatst: 22 aug. 2003 16:31 
Mijne CX500 C van 82 had ook extra gaten in de dempers en heb die effe flink dicht gelast. Ben toch wel een rustige rijder maar zoveel kabaal onder je kont hoeft voor mij niet. Als er iets scheelt aan je fiets hoor je het gewoon niet. Geef mij maar het gezoem van het blok en het gefluister van de cardan hoor. Is veel aangenamer vooral in tunnels zoals de konijnenpijp met zijn tegeltjes aan de wanden.
Groetjes uit Deurne/Antwerpen

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 geluid

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven