Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /   
 

Showroom: CX500/650 Euro

 
 
Pagina  Pagina 4 van 6:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  Volgende »

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#46 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:12 
Model:
CX 500 E
Bouwjaar:
1981
Eigenaar:
Cees

De CX 500 E heb ik okt. 2007 via internet gekocht. Het oorspronkelijk rood was verbleekt en daarom had de eigenaar hem (leger) groen overgespoten. Met 7500 km op de teller, goede banden, een lekker lopend blok en het kenteken op 1982, was de CX voor 300 euro een koopje.Verder nog niet veel meegedaan. De foto's zijn gemaakt op het Jawa/Cz wintertreffen van 16/17 febr. 2008.
Bij een testritje naar Duitsland was de top op de teller ruim 160 km.

Probeer binnenkort eens langs de stamtafel in Noord-Holland te gaan. Wordt alleen maar voor de lol gebruikt.

Groet

Cees





een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#47 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:13 
Model:
CXE500
Bouwjaar:
1983
Eigenaar:
Berry

Hoi deze Honda 650 wil ik origineel houden,maar er moet nog een wit kuipje op. Ben er erg tevreden over. Ik heb ook nog een cx 500a compleet in onderdelen en nog een hele mooie rode cx 500a die ik nog regelmatig gebuik,alleen met goed weer. Voor dagelijks gebruik pak ik een Honda SLR. Groet Berry



een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#48 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:18 
Model:
CX 650 E
Bouwjaar:
1982 Eigenaar:
Lieke

Onze carport stond al vol met motoren: Ouwe Rode, Groene Draeck, Deau-tje, Rode Buffel. Nu Angel erbij.

Ik zal Angel even voorstellen: Angel is een 650E met zijspan! Helemaal in stijl. Op 26 mei stond ze op marktplaats en 1 dag later was ze er al af. Coen had haar zondag 27 mei (1e pinksterdag) gezien en was, net zoals ik op slag verliefd. We zijn op 2e Pinksterdag wezen kijken en met overleg en uiteraard een betaling en verzekeren, konden we haar meenemen. Sinds 29 mei staat ze op mijn naam .

Ik heb altijd zijspan willen rijden en op SJK 2006 heb ik het mogen proberen met de zijspan van Erik. Zwaar, maar onder de indruk, wilde ik er eigenlijk wel heel graag ook een. Dit vooral omdat we drie kinderen hebben en altijd Michael (mijn broer) moesten vragen, wanneer we op de motor weg wilden, of hij een van de telgen achterop wilde hebben. We kunnen nu eindelijk als gezin weg. Angel heef ondertussen een Schurgerskuip en een 'beauty-case' gekregen. Verder zal de kuip en spatbordje nog in orginele kleur gespoten worden en er komt nog een mooi dekje op, zodat de kuip van binnen mooi blijft.

We zijn ermee naar Vechta geweest en aandacht kwam ze zeker niet te kort (ik ook niet). Zoals het er nu uit gaat zien, gaan we er ook mee naar Denenmarken, een weekje camperen en naar de CX-meeting, die daar eind augustus is.

Lieke

Lees ook hier









een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#49 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:20 
Model:
CXE 500
Bouwjaar:
1984
Bijzonderheden:
Zie hieronder
Eigenaar:
Erik (Voorheen Hans)
Website:
www.vanengelenhoven.net

Op de CX site zette Hans deze motor te koop samen met zijn Freebird aanhanger, een tweede CX500E in onderdelen, drie kuipen en de "Kuipwillem" motor werk steun. En Hans had de opmerking erbij dat hij op zoek ging naar een GoldWing. Nou had ik een GoldWing die ik te zwaar vond en bood Hans aan een ruil te doen. Na een wederzijdse proefrit zijn we tot ruil overgegaan. Hans kwam met zijn auto met aanhanger vol met onderdelen en twee motoren en ging terug met één GoldWing met een extra blok in onderdelen.

Inmiddels heb ik de witte CX500E een paar maanden in bezit en heb al wel het een en ander er aan veranderd. Op mijn site komt nog een "Done & Todo" lijstje. De CX500E in onderdelen gaat naar mijn neef Jan. De Freebird is verkocht en komt achter een BMW R100RS, de motorsteun is naar Luc gegaan en via marktplaats heb ik nog 2 kuipen verkocht.


(Oorspronkelijke tekst)
Hoi Frans, sinds enkele weken ben ik in het bezit van een CX 500 E, bj. 12-1984, km.stand 36000km. De motor zat onder een dikke laag stof en er was een paar jaar niet mee gereden. Zo trots als een pauw naar huis gereden, maar bij thuiskomst meteen weer op aarde terug gesmakt........ waterlekkage en de remmen stonden wat vast.

De technische info op jullie site kwam goed van pas. Meteen het zaakje laten opknappen ( waterpompseal en remklauwen, alle vloeistofen en smeermiddelen) en vandaag weer een eerste proefritje gemaakt.Nu nog wel wat problemen met de carburateurs, maar toch vanaf vandaag weer op de weg te zien deze beauty.

Bijzonderheden: Volle schurgerskuip en Givi top- en zijkoffers. en helemaal pekelvrij.





een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#50 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:21 
Model:
CX 500 E
Bouwjaar:
1985
Bijzonderheden:
Hallo Frans, Bij ontvangst van jullie nieuwsbrief kwam mijn oude CX500 weer op mijn netvlies. De motor is van 1985 en staat al een paar jaar op mijn vakantieadres in midden-Frankrijk. Omdat ik er zeer weinig op rijdt wil ik hem van de hand doen. Zoonlief heeft er de volle kuip afgehaald (nog wel aanwezig) en de laatste keer heb ik gemerkt dat de remcilinder achter vast zit. Is er bij jullie misschien belangstelling voor deze motor. Over de prijs worden we het wel eens. Foto is bijgevoegd. Het transport naar Nederland is voor mij een groter probleem. Vanaf donderdag 11.01.07 ben ik weer in Frankrijk, maar mailtjes kan ik ook daar lezen.
Eigenaar:
Jo



een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#51 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:23 
Model:
CX 500 E
Bouwjaar:1985 Bijzonderheden:
Ik had beloofd een foto van mijn CX te sturen als ik hem thuis heb. Bij deze! CX 500 E Bwj `85 Km/stand 89500 km Ongezien en niet lopend via internet gekocht ! Loopt nu geweldig goed.................. Ga hem nog voor aanvang van de lente opknappen.
Eigenaar:
Marco



een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#52 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:24 
Model:
Honda CX500 E
Bouwjaar:
1985
Bijzonderheden:
Hij is te koop. Klik hier
Eigenaar:
Marcel



een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#53 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:27 
Model:
CXE 500
Bouwjaar:
NB
Bijzonderheden:
NB
Eigenaar:
Dick





een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#54 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:28 
Model:
CX 500 ES
Bouwjaar:
1982
Eigenaar:
Lincky

Mijn motor is dus een Euro Sport model, bouwjaar 1982 met 41.000 km.

Heb ik kunnen kopen via mijn broer, die wist deze staan achteraan in een autogarage. Toen ik hem voor het eerst zag staan was ik onmiddellijk verkocht, alhoewel de motor volledig onder het zwartestof stond en niet onmiddellijk wilde aanslaan. Met een startbooster enkele keren geprobeerd te hebben draaide hij uiteindelijk. Na betaling en laatste controle ben ik ermee naar huis gereden. Wat een ongelooflijk gevoel om met je EIGEN motor naar huis te kunnen rijden.

Na twee motorrijders te dwarsen en de bekende groet te doen, brande mijn hart nog meer. Bij het thuis komen werd de CX volledig afgespoten en afgedroogd (zie eerste foto's). En dan begon de opkuis. Het stuurkuipje, zijdeksels en achterkant van de motor vertoonden gebruikte krassen en scheuren van de trillingen. Deze stukken werden volledig hersteld. Ze werden herspoten in het geel, maar met een sportief tintje van wit afgewerkt (zie andere foto's).

De motor is volledig afgewerkt, nu ben ik begonnen met alles te vervangen om hem klaar te zetten en er mee de baan op te gaan. Ik wil zoveel mogelijk zelf doen en kreeg via het prikbord enorm veel informatie, waarvoor mijn oprechte dank. Ik zelf ben 31 jaar en woonachtig in België in Kuurne W.-Vlaanderen. Ik ben samenwoonend en heb een flinke dochter van 6 jaar. Ik ben altijd gefacineerd geweest door motoren, al van toen ik nog klein was. Als ik 4 jaar was reed ik rond met een Italjet 50cc. En wat later met een Italjet 80cc.

Dat waren MIJN 2 moto's, tot nu. Met vele brommers ertussen natuurlijk, maar dat was niet het zelfde. In mijn familie zijn er altijd motoren geweest, mijn vader is nu 75 jaar en rijd nog steeds met de motor. Hij geeft een Honda CB 500 en een Shadow 750. Mijn broer rijd nu met een Honda CB 900. Mijn ééne schoonbroer geeft een Kawasaki Z1000 en een Honda X11, de andere schoonbroer rijdt met een Suzuki GN250. Zo, dat was het zo een beetje. Hopelijk mag ik ook 75 worden en dan nog steeds met de motor rijden



een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#55 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:30 
Model:
CX 500 E
Bouwjaar:
1982
Eigenaar:
Rob

Hallo, mijn naam is Rob, ik ben 37 jaar, sinds vandaag (11 aug.) lid van de club.

Hier de foto van mijn CX 500 E, waar ik sinds een week eigenaar van ben. Het leuke is dat hij van mijn vader is geweest. De motor is van 1982. Mijn vader heeft hem in 1985 gekocht, hij is dus 21 jaar eigenaar geweest! Mijn vader heeft door de jaren heen verschillende keren willen "overstappen" naar een zwaardere motor (VF750, Magna of iets dergelijks) maar dat is er nooit van gekomen omdat hij de CX niet weg wilde doen. Nu was de gelegenheid daar, dat mijn vader de motor van mijn broer (die een andere gekocht heeft) kon overnemen.

Hij heeft er lang over getwijfeld want zijn (nu dus míjn!) CX ziet er beter uit dan de 7 jaar jongere BMW K75S van mijn broer. Hij wilde die ook alleen maar overnemen als ik de CX van hem zou overnemen. Afstand doen was dus toch moeilijk...Voor mij geen moeilijke beslissing; ik heb de motor door de jaren heen regelmatig geleend bij mijn vader dus ik wist wat ik kocht. Hij is altijd goed in onderhoud geweest, heeft alleen maar met droog weer (voorjaar en zomer) gereden, heeft verder altijd keurig opgepoetst binnengestaan. Maar het mooiste is dat hij dus in de familie blijft.

Als mijn vader er maar geen spijt van krijgt om na 21 jaar te CX-en over te stappen op een BMW!! Maar ik hoop dat ie er op zijn leeftijd, hij is inmiddels 70 jaar, ook nog lang op zal rijden. Ik heb hem al verteld dat ie natuurlijk altijd de mijne nog eens mag komen lenen... Zoals je op de foto ziet, ziet de CX er nog prima uit en is in originele staat, (de kuip zat er al op toen hij in 1985 gekocht is)

Hij heeft nu 75.000 km. gelopen en loopt nog steeds als een trein. Volgend jaar wordt ie 25 jaar en 4 jaar later is ie dus 25 jaar in onze familie. Ik hoop dat ie dan nog zo rijdt als nu, want ik ben geen sleutelaar. Hij zal zijn jaarlijkse beurtjes gewoon bij een motorzaak krijgen.

Groeten, Rob , Acht



een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#56 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:32 
Model:
CX 650 E
Bouwjaar:
1982
Bijzonderheden:
Ik ben sinds verleden week de trotse bezitter van een moto honda 650 CXe. Zelf ben ik 42jaar en het is nu 22jaar geleden dat ik nog op een moto heb gereden. Het was nu of misschien nooit meer. In een plaatselijke rijschool hier in België heb ik een 2tal uurtjes rijlessen gevolgd en alles gaat nu al veel vlotter. Waarschijnlijk neem ik nog een aantal lessen. Hier en daar zijn er aan de moto wel sporen van ouderdom, weten jullie waar ik in Belgie aan wisselstukken geraak? (vb plastiekomhulsel aan de pinkers zijn stukjes af, barst in het dashboard,...).
Eigenaar:
Ronald



een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#57 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:34 
Model:
CXE 500
Bouwjaar:
1985
Eigenaar:
jan

Deze CX500E heb ik op 02-06-2006 in Ede aangeschaft via markt plaats .

De motor was dealer onderhouden geweest nou dat heb ik geweten. De motor bleek gewoon in zeer slechte staat van onderhoud te zijn. De bougies waren volledig versleten .

Geen wonder dat hij s'morgens maar op 1 cilinder starte. Dit was met een paar verse bougies al meteen opgelost. Verder was het olie filter waarschijnlijk nooit vervangen want dat was behoorlijk vuil en zwaar. Olie ook maar meteen ververst met nieuw filter. De twee voorste remklauwen goed gangbaar gemaakt zaten vast. Kleppen gesteld was heel erg hard nodig klepstel boutjes hadden ernstige pit vorming.

Koppeling kwam niet goed vrij bleek na controle ontzettend amateuristisch te zijn gerepareerd met veel opvul ringen . Is door Marco uit Biddinghuizen vervangen door een originele Honda set.

Motor vond ik ook erg wiebelig rijden Bleek voor 99% aan de banden te liggen Ik heb er nu twee nieuwe op liggen en dat scheeld echt veel de banden die er af kwamen was goedkope zooi met keihard rubber en erg oud .

Inmiddels heb ik bij Marco een set valbeugels gekocht voor een schappelijke prijs . Ik blijf er de hele zomer mee rijden om te kijken wat voor technische problemen zich nog voor gaan doen. Van de winter gaat de motor gerestaureerd worden . Distrubutie vervangen . waterpomp seals (lekt zeer licht olie) Ik ben ook van plan preventief de bigend lagers te vervangen. Verder alle pakkingen O.A koppakkingen. Ik ben van plan met deze motor naar de Noordkaap te gaan dus moet hij goed in orde zijn. Ik zal de vorderingen van deze opknap beurt met foto's plaatsen op het cx forum.

Ik verheug me op de dag van Sint-Jansklooster om dan hopelijk veel mooie Cxen te zien .









een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#58 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:35 
Model:
CX 500 E
Bouwjaar:
1981
Bijzonderheden:
Totaal gelopen: 149956
Door mij gereden : 50000
Na de aanschaf heb ik er een ander blok ingezet.
Dit blok had 50000 gelopen toen ik het er in zette , het heeft dus nu een ton gedraaid.

Eigenaar:
Jos



een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#59 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:36 
Model:
CX 650E
Bouwjaar:
1985
Eigenaar:
Martin



Geachte CX-club,

Hierbij de CX 650 E die ik bij Motorsloper Woesthoff heb opgehaald. Motor ziet er redelijk uit. Blok loopt goed.
Tot 60 km/h rijdt hij goed, daarboven is het stuur niet met 1 hand vast te houden. Vermoedlijk onbelans in het voorwiel. Voorvork erg stug ondanks het feit dat er geen lucht in zit, misschien te lang stilgestaan. Motor heeft 75.000 km gelopen.
Mijn gegevens: Martin woont in Brummen. Getrouwd ,dochter van 2,5 jaar. Chantal { cc}. 42 jaar, beroep aannemer{metselaar}.
Eerste motor Honda CX 500 E Maart 1987. Tweede motor Honda CX 650 E september 1987 {nieuw gekocht}. Derde motor Yamaha XJ 900 1990 {nieuw}. Vierde motor Yamaha FJ 1200 ABS 1992 {nieuw}.
Vijfde motor Honda ST 1100 ABS-TCS 1993 {nieuw}. Zesde motor Honda ST 1300 ABS juni 2002{nieuw} huidige motor veel gebruikt als weg pekelvrij is. Zevende motor bovenstaande CX in eerste instantie als pekelfiets gekocht, maar bevalt zo goed dat hem ga opknappen/verfijnen.
Met vriendelijke groet,

Martin



een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#60 | Geplaatst: 29 okt. 2017 08:38 
Model:
CX 500 E
Bouwjaar:
1985
Eigenaar:
Gerhard


Hierbij een foto van mijn CX 500 E .Hij dateert van 3-1-1985. Ik heb hem 4 jaar geleden gekocht nadat ik tig jaar op 4-cyl.scheurijzers had rond getuft en tijdens een voorrijdag op het circuit van Assen op cms de Geert Timmer bocht miste..Ik ben inmiddels 60-plusser en vermaak me nu prima op de CX. Ben wel lid van de motorclub Raalte die in het seizoen prachtige tripjes uitstippeld voor haar leden. Groeten Gerhard ,Heino.



een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Pagina  Pagina 4 van 6:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  Volgende » 
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /
 Showroom: CX500/650 Euro

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven