Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

Rickman kuip verwijderen

 
Schrijver Nikki
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 jan. 2017 23:42 
Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier, wat ben ik blij dat ik jullie gevonden heb! Sinds kort trotse bezitter van een cx500c uit 1981!
Meteen een brandende vraag.. er zit namelijk een Rickman kuip op en deze wil ik er af hebben.. hoe kan ik dit het beste aanpakken? Hoe zit het met de verlichting bijvoorbeeld? Waar moet ik rekening mee houden? Iemand die dit al eens heeft gedaan?

Alvast bedankt

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 jan. 2017 00:26 | Aangepast door: JiMi 
Hallo Nikki,

Welkom op het forum. Als het een Rickman Polaris kuip is, dan zit er links tussen kuip en tank een kuipstekker voor de elektriciteit. Die trek je los. Als er lowers onder de kuip zitten dan haal je die eerst weg (de boutjes daarvan zitten onderin de opbergvakken). Vervolgens los je de 3 boutjes links en 3 boutjes rechts, dan til je de kuip zo van de beugels af (let op: hij heeft de neiging om voorover te vallen, dus hou hem goed tegen!). En weg is je kuip.
Daarna kun je de 2 beugels die aan het subframe zitten verwijderen. Daarna de verlichting en knippers weer origineel maken. Daar moet je uiteraard wel de benodigde onderdelen voor hebben. Bovendien zal de bedrading misschien niet helemaal origineel meer zijn vanwege de aanwezigheid van snoeren (aftakkingen) die richting de kuip gaan. Daar zul je dus je weg in moeten vinden.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Johan001

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 jan. 2017 07:59 
Hallo Nikki,

Je mag ook lid van de club worden. Tik op "home". daar vind je hoe.


Krijg je vast geen spijt van.

Groetjes Johan
Liefde is als een draaiende motor, telkens weer.

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 jan. 2017 09:33 
Hoi Nikki,

Welkom hier. Als je die kuip ook kwijt wil weet ik nog iemand die er naar op zoek is (via het envelopje onder mijn naam kan je mij een persoonlijk bericht sturen PB, dan komen we er vast wel uit...)

Het zou inderdaad leuk zijn als je je even voorstelt zoals Johan aangeeft (die voor mij niet hoeft te schreeuwen met hoofdletters....), het zou ook leuk zijn om te weten wat je precies rijd en waar je in de buurt woont (mocht er eens hulp nodig zijn....). Ook wat je met je fiets gaat doen interesseert veel mensen hier (als je hem gaat verzagen vinden sommige mensen dat jammer.....).

Groet
Erik

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 jan. 2017 09:40 
Welkom Nikki,

Het verwijderen van de kuip gaat zoals JiMi heeft beschreven. 't Is niet echt moeilijk. Niet vergeten om de losgehaalde bouten van het sub-frame weer vast te zetten. Originele bouten gebruiken! Als het goed is heb je onder aan twee 'verlengmoeren' zitten. Niet kwijtraken, maar goed bij het kuipframe houden. Als je ooit de kuip gaat terugplaatsen heb je ze nodig. En als je de kuip niet gaat terug plaatsen, laat dat dan even weten....

Wat ga je doen? In originele staat herstellen? Probleem zal dan waarschijnlijk wel de koplamp-oren zijn. Moeilijk leverbaar.... En mocht je het apparaat niet in originele staat herstellen, dan heb je dat probleem in elk geval niet. De radiator bescherming is wel te vinden, mocht je die terug willen plaatsen.

Succes met het projectje!

Harmony,
Hans.
( CX500c ..... en de "c" staat voor.... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver chantal

Bestuur 
#6 | Geplaatst: 15 jan. 2017 10:25 
Hoi Nikki, welkom, dat verwijderen van de kuip is idd niet zo moeilijk maar onderdelen voor terug opbouwen kan wat anders zijn afhankelijk hoe je hem wilt opbouwen natuurlijk. benieuwd wat het gaat worden


@erikcx als je nog kuip zoek, ik weet dat werner er 2 heeft liggen en er wel 1 wilt verkopen

Schrijver Nikki
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 15 jan. 2017 12:50 
Ontzettend bedankt voor jullie snelle en fijne reacties!

Ik denk dat het zo wel moet gaan lukken.. ga er vanmiddag maar even naar kijken! Heel fijn ook de belangstelling voor de kuip, deze is alleen ernstig beschadigd dus ik denk dat ik alleen de vuilstort er een plezier mee doe. ;)

Her en der vind ik op internet de koplamp en knipperlichten, erg verleidelijk en zo te zien best schaars. Kwam ook op marktplaats een frontunit tegen van een CX500, zag er interessant uit, zou deze 'gewoon' passen ?


Leuk dat er ook een club is, had ik nog niet gezien en ik zal mezelf even netjes voorstellen in het smoelenboek straks

Eerst even aan het werk

Schrijver beinhart

Bestuur 
#8 | Geplaatst: 15 jan. 2017 20:48 
Nikki:
deze is alleen ernstig beschadigd dus ik denk dat ik alleen de vuilstort er een plezier mee doe. ;)

welkom nikki,

als je dat doet zou ik graag de knipperlichtglaasjes willen voordat je hem weggooit, mits ze nog heel zijn?

groetjes werner (altijd handig als reserve)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 16 jan. 2017 13:38 
vuilstort,,, ik pak de decoupeer zaag, en zaag hem in kleine stukken. Zo kan hij ook mee in de container...
Het is maar datje het weet, groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver VictorM
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 16 jan. 2017 14:09 
Oei oei.., zagen..verzagen.., dat doet me ergens aan denken..., is de laatste tijd ook veel discussie over

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 17 jan. 2017 08:51 
ja, maar soms is het niet anders. Weet je wel hoeveel ruimte een kuip in neemt?
Als ik er hier 3 stuks los heb staan, dan staat het hier wel vol. Jammer, maar de zaag gaat er dan wel in.
Ik merk dat het een moeilijk verkoopbaar product is, en als je het al wil verkopen, dan ben je nooit in 1x klaar, er zijn altijd vragen, hoe moet het, enz enz... en kan er nog wat van de prijs af. Begeven moment gaf ik ze gratis weg, en dat werkte ook niet.... dan moet ik zelf het probleem maar op lossen, ,, zaag er in.... het is niet anders...
Nu heb ik gelukkig nog 3 goede gl500 kuipjes staan, deze zijn voor eigen gebruik....

groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Nikki
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 17 feb. 2017 11:11 
Hoihoi!

Hier een update over mijn prachtige cx500c!

Inmiddels is de kuip verwijderd, koste veel moeite maar hij was dan ook niet heel meer. Er zit nu een frontunit van een cx500 uit 78 op, ook dat koste wat moeite maar het is gelukt

Ook de beschadigingen aan de motor geplamuurd, geschuurd en inmiddels matzwart laten spuiten, mijn broertje gaat daar nog op los met mooie belettering en versiering.

Verder rijdt ze als een zonnetje, starten, wegrijden, helemaal gaaf.
Nog bedankt voor de tips allemaal!

Schrijver coenox

Voorzitter 
#13 | Geplaatst: 17 feb. 2017 12:31 
Super dat het gelukt is. Ga je nog een keer een foto plaatsen als het klaar is? We zijn natuurlijk wel benieuwd.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 Rickman kuip verwijderen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven