Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

CX500 reviseren/ombouwen naar cafe racer.

 
Schrijver exoo
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 10 juli 2017 22:35 | Aangepast door: exoo 
Beste CX500 liefhebbers,

Sinds vorige week ben ik eigenaar van een CX500 uit 79, helaas nog net geen blauw kenteken. Het opknappen van motoren is compleet nieuw, wel heb ik ervaring met een auto'. Ikzelf heb een volkswagen type 3 (zusje van kever) volledig gerestaureerd
Bij aankomst thuis ben ik meteen begonnen met demonteren, ergens had ik het gevoel dat er niets klopte. Al gauw bleek mijn voorgevoel juist te zijn en bleek de distributieketting spanners afgebroken te zijn. Dit heeft voor schade gezorgd. Ook bleek mijn nokkenas goed beschadigd te zijn, alle nokken zijn op de top door de harde laag heen gevreten.
Nu ben ik opzoek naar een vervangende nokkenas met volgers. Ergens op dit forum las ik dat latere modellen verbeterde nok volgers hebben. Wie kan mij helpen? Foto's zeggen meer dan 1000 woorden
cx zwart
Ketting
nokkenas

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 10 juli 2017 23:09 
Hallo Exoo. Welkom op het cx forum. Ik heb jouw links even aangepast omdat nieuwe forumleden de eerste keer niet gelijk foto's en links kunnen plaatsen. (anti-spam maatregel)
Je hebt wel pech met een gebroken spanner en versleten nokkenas.
Ik denk dat je contact moet zoeken met [url=marcobecker@zonnet.nl]Marco Becker[/url], waarschijnlijk heeft hij wel een andere nokkenas liggen.
Veel gebruikers van het forum stellen het op prijs als je jezelf even voorstelt.
Succes met klussen, aan je volkswagen project te zien gaat dat wel lukken.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 juli 2017 11:07 
dank je mast, ja ik heb nog wel wat liggen, alleen distributie ketting lever ik alleen nieuw, spanners, kan ik ook 2ehands leveren, maar heb ze ook nieuw liggen.
meer info, graag niet op dit forum mailen, maar direct mailen, zo als mast aan aan geeft.
Kijk ook op mijn you tube kanaal. daar is ook veel info te vinden.
Groetjes marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 11 juli 2017 14:25 
Welkom Exoo en succes met de klus. Overigens mag officieel geen enkele CX een blauwe kentekenplaat dragen.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver exoo
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 juli 2017 18:09 
Allen dank voor jullie warm welkom. Mijn naam is Niels wonende onder de rook van Rotterdam. Marco ik neem via de mail contact met u op.
Foto's van project zullen volgen.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 11 juli 2017 19:11 
aangezien er geen half werk in de volkswagen is gaan zitten ben ik benieuwd hoe de cx eruit zal zien.
50% van het werk duurt 2 weken, de volgende 25 % duurt ook twee weken, en dan wordt het voor sommigen al lastig. de volgende 12,5% duurt ook al weer 2 weken etc. etc.

succes met je project.

cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Brecht
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 12 juli 2017 08:46 
De VW belooft wat ja. Cosmar heeft een herkenbaar punt Mijn introductie/ombouw topic staat nu al meer dan een jaar open en de GL is nog in de opbouwfase. Voortvarend begonnen, toen een nieuwe baan, toen verhuisd, toen een schuur gebouwd, nu een kind..... Maar goed, zolang je er plezier in blijft hebben om er aan te werken is het goed toch?

Succes Niels!

Schrijver exoo
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 17 juli 2017 21:26 | Aangepast door: exoo 
Afgelopen dagen niet stil gezeten. Heb contact gehad met Marco en via hem een nieuwe onderdelen bemachtigd, nogmaals bedankt hiervoor!
Na een grondige inspectie bleken er toch wel wat rotte plekken te zitten in het frame. Heb de rotte delen eruit geslepen tot ik in goed materiaal zat waarna ik nieuw plaatstaal heb terug geplaatst.
Rot 1
rot 2
rot 3
rot 8
rot 4
rot 7
rot 8

Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 CX500 reviseren/ombouwen naar cafe racer.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven