Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

Wat zal ik er eens van maken - deel 3

 
Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 2 dec. 2018 21:16 | Aangepast door: brinkcx 
We willen natuurlijk niet dat het hier saai wordt, dus even een update. Daarom laat ik je dan hier even zien dat enig CX amusement best mogelijk is, gewoon wat werkjes oppakken. Hier zo'n werkje in het lopende project

motor vies

dit vieze blok hoort bij dat nu rode frame, heeft zelfs een gelijk serienummer dus moet er weer onder. De carburateurs is wat lastiger, die waren echt vies. Eens kijken wat ik nog op de plank had leverde dit op:

carbs

dat lijkt heel wat hè? Ja, maar aan allemaal mankeert wat, en ze zijn ook allemaal verschillend! Beste set uitgezocht, opengemaakt, revisiesetje besteld, boel in de ultrasoon. D'r zit nogal wat rommel in zo'n carb, kijk maar, zo ziet het er uit als je bezig bent :

carb montage

Oud en nieuw spul ligt er bij. De set zit weer in elkaar. Stationair sproeiers kan je er naar blijkt inderdaad met een links spiraal ding er uit trekken (!), verse sproeiers, naalden etc. aangeschaft in setjes. Nou hebben die revisie setjes niet zo'n goede naam, dus ik heb maar gelijk de goedkoopste gekocht - 18 Euro voor 2, jawel - benieuwd hoe dat gaat lopen. En zo'n blok schoonmaken is ook vervelend, op de werkbank is dat onhandig naar blijkt. Dus achterkant en bovenkant schoon gemaakt en blok in frame gehangen, dan kan je er tenminste bij

blok er in

ziet er indrukwekkend uit nietwaar? Welnu, dat is puur gezichtsbedrog, nog boel werk te doen. Het blok zelf blijft gewoon grijs ruw alu, geverfde blokken zijn leuk op de schoorsteenmantel wat mij betreft maar werkend mag gewoon naturel. De hele kabelboom is ook in orde gemaakt, daar gaat nog een hoop tijd in zitten, al die connector pinnetjes schoon maken en de omwikkeling vernieuwen. De handel in auto onderdelen hier wist niet eens dat ze tape daarvoor op voorraad hadden, maar wel gevonden.

Hoe het er verder uit gaat zien? Weet ik nog steeds niet, eerst maar eens genoeg spul vinden om rijdend te worden, daarvoor gaat er bovenop voorlopig even de oude vieze CX500B tank en zo op. En ik zou ook nog een paar dingetjes willen hebben om eens te proberen, heeft iemand nog rondslingeren ;

- zo'n kastje dat voor op de voorvork van GL500/650 zit om bekabeling in te stoppen
- een rempedaal van een Custom (heb de voetsteunen wel)

dan hoor ik 't graag. Over uitlaat, koplamp en zo maak ik me nog even geen zorgen, er ligt hier vast nog wel wat, we zien wel. Maar mocht je een bruikbare 2-in-1 hebben liggen die je anders toch weg gooit? O ja, rem slangen, ook zoiets, nieuw laten maken zodra ik weer wat voor stuur er uiteindelijk op komt. Enzovoort, enzovoort...

Duidelijk tijd om maar weer eens wat lootjes te kopen en erg vriendelijk te zijn bij ontmoetingen met Sinterklaas of de Kerstman. Hoe dan ook, ik ben in ieder geval weer prettig aan de slag. Niks saai als je een CX hebt, altijd wel wat te doen en anders even wachten tot je er weer eentje bij koopt

plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 2 dec. 2018 22:47 
Lekker bezig Frans! Never a dull moment met een opknap CX onder handen.
Ik heb, denk ik, nog wel remslangen liggen. (voor de zekerheid zal ik de schuur in moeten en zoeken) maar wil je die oude dingen gaan gebruiken? Ik heb ze vervangen voor stahlflex omdat ze oud en sponzig waren.
Laat maar weten wat je wil.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 dec. 2018 23:21 
Hallo Marcel,

nee, het moeten nieuwe worden. Ik heb de oude die ook slecht waren opzettelijk weg gemikt om zeker te weten dat ik ze niet er toch nog maar even op zet. Alle oud CX spul wordt hier vrolijk gebruikt als dat zo uitkomt, maar 't moet wel een beetje veilig blijven.

Dank & plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 dec. 2018 23:32 
Lekker dat sleutelen he Frans ik heb de prolink los gemaakt en gesmeerd. werkt weer goed en geen piepjes .Gr Wim.

Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 Wat zal ik er eens van maken - deel 3

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven