Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   

Project Eurosport 2026

Pagina  Pagina 4 van 6:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  Volgende »

Schrijver Ron
Forum Lid 
#46 | Geplaatst: 31 jan. 2026 20:16 
Het "Duitse" blok ook maar onder handen genomen vandaag. Ik wist dat de startkoppeling niet best was, het starten ging namelijk niet echt.
Er lekte ook olie uit het blok thv de pakking van de achterste deksel.

Dus het achterste deksel los gehaald, blijkt er gewoon géén pakking tussen te zitten! Alleen een hoop vloeibare pakking ook missen de 2 stalen shims bij het tussen tandwiel van de startkoppeling...
De veertjes van de start koppeling waren ook niet best meer.

Dus weer de nodige spulletjes besteld bij Marco.pakkingen en keerringen heb ik nog wel liggen.
Dus ook dat blok word weer netjes
CX500 Eurosport project
2019 Moto Guzzi V85TT
"Per aspera ad astra"

Schrijver Ron
Forum Lid 
#47 | Geplaatst: 4 feb. 2026 15:51 
Jullie zullen wel denken, wat is het stil rondom.dit project.
Het is wat koud in de schuur, de infrarood terras kachel krijgt het maar nauwelijks warm, net aan 12⁰c.

Maar, het 'Duitse' blok zit weer inelkaar. Alle softparts zijn vervangen inclusief de mechanical seal, de veren van de start koppeling en de 2 shims van het tussentandwiel.zitten er ook in.
De Kleppen en ontsteking zijn gesteld.

Voor de Inlaat manifolds heb ik op YouTube 1 en ander gezien mbt het soepel maken van het rubber. Dus wintergreen oil en isopropanol besteld, dan gaan we dat even testen.
Om.de scheurtjes te dichten had ik krimpkous met lijmlaag in huis.

Gisteren even in Hoogezand geweest en een knappe kabelboom, rempedaal, versnellingspedaal, origineel gereedschap setjes, rechter bestuurder en passagier step gescoord.
De uitlaten worden niet meer origineel, maar een aftermarket uitvoering.
De tank word misschien, als de motor klaar is nog gespoten, maar de kosten moeten we wel in de gaten gaan houden.

De "E" welke klaar staat, moet maar even geduld hebben, en wachten tot het weer het toelaat laat om naar buiten te gaan
CX500 Eurosport project
2019 Moto Guzzi V85TT
"Per aspera ad astra"

Schrijver Ron
Forum Lid 
#48 | Geplaatst: 6 feb. 2026 13:57 | Aangepast door: Ron 
Toch nog wat kunnen doen aan de cx.
De achterste remschijf was maar 5 mm, de minimale dikte is 6 mm (staat erop) dus deze vervangen voor een goede. Dit vinden ze bij de rdw vast leuker.
Verder het originele vacuüm benzine kraantje vervangen door een 'gewone' niet vacuüm, en de carb afgedopt.
Morgen schijnt het lekker weer te worden, zo'n 6⁰c dit keer boven nul!
Dus dan kan de cx naar buiten om weer gestart te worden.

Het 'Duitse' blok is voorzien van verse olie, filter en Koelvloeistof.
Het Koelsysteem afgeperst op ruim 1 bar, en deze is ook dicht.
CX500 Eurosport project
2019 Moto Guzzi V85TT
"Per aspera ad astra"

Schrijver Ron
Forum Lid 
#49 | Geplaatst: 10 feb. 2026 15:33 
We hadden zon vanmiddag! Dus de cx naar buiten en co afgesteld.
Hij reageert nu lekker op het gas, en loopt mooi rustig. De temperatuur staat op 25% maar het was ook maar 4⁰c buiten.
Dus die is klaar voor het echte mooie weer en de rdw keuring

Het 2e blok is ook geheel klaar om ingebouwd te worden.
Er zal komend weekend wel een begin gemaakt worden om de 2e te gaan bouwen, eerst even lekker nix doen
https://photos.app.goo.gl/8ncqLDQXKR27kbUE6
CX500 Eurosport project
2019 Moto Guzzi V85TT
"Per aspera ad astra"

Schrijver Jeroentwisk
Forum Lid 
#50 | Geplaatst: 12 feb. 2026 17:07 
Hi, ik heb nog wel het een en ander liggen.. ook een tank. (In Almere)
Jeroen

Schrijver Ron
Forum Lid 
#51 | Geplaatst: 12 feb. 2026 18:23 
Jeroentwisk:
Hi, ik heb nog wel het een en ander liggen.. ook een tank. (In Almere)

Ik stuur je even een pb
CX500 Eurosport project
2019 Moto Guzzi V85TT
"Per aspera ad astra"

Schrijver Ron
Forum Lid 
#52 | Geplaatst: 14 feb. 2026 18:59 
Vandaag heb ik een tank gevonden in originele kleur, met de originele striping! Deze heeft nog wel een flinke poetsbeurt nodig, maar dat komt goed.
Het leuke hieraan is, er hing nog een groot deel motor aanvast
Er was iemand mee begonnen om een café racer van te maken, maar het 'project' is gestrand.
Wel een compleet blok met carbs, nieuwe Pirelli demon banden, voorvork en wat kleine bruikbare dingetjes
CX500 Eurosport project
2019 Moto Guzzi V85TT
"Per aspera ad astra"

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#53 | Geplaatst: 14 feb. 2026 21:25 
Tijd voor T-shirts, iets als

CX500 project over?
Bel Ron !

succes er mee
CX500 Z 1978, zo'n rooie, ignitech, e-fan en zo
CMX450 C 1986, motor loopt inmiddels weer, komt goed
o ja, donateur ca.2006-2026 💰

Schrijver Ron
Forum Lid 
#54 | Geplaatst: 14 feb. 2026 22:23 
brinkcx:
Tijd voor T-shirts, iets als

CX500 project over?
Bel Ron !

ik ga graag grondig te werk
CX500 Eurosport project
2019 Moto Guzzi V85TT
"Per aspera ad astra"

Schrijver Ron
Forum Lid 
#55 | Geplaatst: 15 feb. 2026 15:05 
En hoe blij kun je worden van een beugeltje?
Het missende deel voor het stuurkuipje welke nergens te vinden was, zat gewoon op deze "caferacer' https://photos.app.goo.gl/Ydrxyo9NgjZgvfyZ8
Dus deze komt op Eurosport nr1!

Van de laatste aankoop is inmiddels ook niet veel meer over, alleen een frame met voorvork.
https://photos.app.goo.gl/2yfcD9tyFLtc3YgaA
CX500 Eurosport project
2019 Moto Guzzi V85TT
"Per aspera ad astra"

Schrijver Ron
Forum Lid 
#56 | Geplaatst: 18 feb. 2026 20:59 
Inmiddels de achterbrug van de 2e weer helemaal spik en span gemaakt, alle delen vam de pro-link zijn weer lekker soepel.
Er is wat klein laswerk verricht aan de onderkant van het frame, bij de bokstandaard.

Nu ben ik (alweer) zoekende naar een straler (poeder) coater die een beetje in de buurt zit. Daar waar de cx650c geweest is was "maar" €200,- of zo, maar was het frame dan ook 3 weken kwijt....
Het meest aantrekkelijke wat ik nu kan vinden zit al op €295,- voor alleen het frame!
Dat gaan we niet doen, dus ik hou het maar lekker bij borstelen en schuren.
CX500 Eurosport project
2019 Moto Guzzi V85TT
"Per aspera ad astra"

Schrijver Hans

Forum Lid 
#57 | Geplaatst: 18 feb. 2026 21:47 
Ron:
Het meest aantrekkelijke wat ik nu kan vinden zit al op €295,- voor alleen het frame!

Oeps! Bij het poedercoat bedrijf bij mij 'om de hoek' betaal ik al jaren € 150 cash. Dan lever ik het frame + alle aanbouwdelen (bij een CX al in totaal 9 stuks) aan. Daarna wordt alles gestraald, geprimeerd, gecoat met 80% zwart glans coating en daarna nog in een laag glanslak gezet.
Alle schroefdraad wordt nauwgezet afgedopt en het framenummer na het stralen afgeplakt.
Ja dit is stukwerk en moet dus in het reguliere productieproces worden ingepast. Dan kan het zomaar 2 weken duren.

Maar ze leveren echt topwerk!
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Ron
Forum Lid 
#58 | Geplaatst: 18 feb. 2026 21:53 
Hans:
Bij het poedercoat bedrijf bij mij 'om de hoek' betaal ik al jaren € 150 cash

Dat is vast niet bij mij om de hoek maar dat is nog een leuke prijs. Ik ga morgen nog bij 1 andere strsler/coater langs in de omgeving Zuidhorn.
CX500 Eurosport project
2019 Moto Guzzi V85TT
"Per aspera ad astra"

Schrijver Ron
Forum Lid 
#59 | Geplaatst: 19 feb. 2026 10:32 
Vanmorgen is het frame afgegeven bij de straler. Deze gaf een 'redelijke' prijs voor alleen het frame.
Geduld is wel een dingetje, als het heel.snel gaat, duurt het 3 weken, maar kan ook zomaar maanden worden....

Gelukkig staat er nog een 3e blok welke nog klaar gemaakt moet worden, en een hele boel kleine dingen zoals de remmen, voorvork e.d.
CX500 Eurosport project
2019 Moto Guzzi V85TT
"Per aspera ad astra"

Schrijver Ron
Forum Lid 
#60 | Geplaatst: 21 feb. 2026 15:57 
Eindelijk écht mooi weer vandaag! Dus de cx uit de garage gehaald en een rondje gereden van 50km 😇
2 kleine dingetjes ontdekt, de Snelheidsmeter gilt al een wilde meid , en er komt een heel klein drupje koelwater uit het gaatje achter de waterpomp.

Het gieren van de Snelheidsmeter is zo opgelost, maar de mechanical seal is een ander verhaal.
Het blok haal ik er onder vandaan, dan komt het "Duitse" blok er weer onder, daar zit al een nieuwe seal in. Deze heeft ook maar 32000 km op de teller staan!
Het is tenslotte ook het "Duitse" frame, en is alles weer zoals het hoort.

Het mooie is wel dat het blok wat er nu onder zit verder goed is, power voldoende, geen gekke geluiden, en geen blauwe rook oid.
CX500 Eurosport project
2019 Moto Guzzi V85TT
"Per aspera ad astra"

Pagina  Pagina 4 van 6:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  Volgende » 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 Project Eurosport 2026

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven