Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

De 500 Euro Challenge 2015

 
 
Pagina  Pagina 5 van 10:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  Volgende »

Schrijver Johan001

Forum Lid 
#61 | Geplaatst: 23 juni 2015 14:08 
Hallo, Hans weet jij op welke camping ze op de terugweg staan in Luxemburg .kom er via de routebeschrijving niet uit,
Ben van plan om vandaar mee terug te rijden.
Bvd johanjong@ziggo.nl
Liefde is als een draaiende motor, telkens weer.

Schrijver Johan001

Forum Lid 
#62 | Geplaatst: 23 juni 2015 14:09 
Mailadres johanjong@ziggo.nl
Liefde is als een draaiende motor, telkens weer.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#63 | Geplaatst: 23 juni 2015 17:17 
Jottum z'n Action olie is toch niet zo duur

Jammer dat hij nu al moet afhaken of ......??
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Jaap43

Forum Lid 
#64 | Geplaatst: 23 juni 2015 19:06 | Aangepast door: Jaap43 
Volgens zijn topic op Motor-Forum is er gekozen voor de Oost-route. Hier de totale rit in woorden met een Google-Maps link naar het eind van elke etappe.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/26870030#26870030

Bij beide routes is de slaapplaats op de ene na laatste dag het Campingpark Echtenacherbruck (Duitsland). Coördinaten: 49.812264, 6.431436

Als je op de Google-link klikt en behoorlijk inzoomd kan je slaapplek zien liggen.

Of dit adres later veranderd is weet ik niet. Maar dat zal in het vervolg van zijn topic wel te lezen zijn.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#65 | Geplaatst: 23 juni 2015 19:20 
Johan heeft een mail gehad waarin van de laatste paar nachten de slaapplek is aangegeven. Maar zoals Borisz al in het begin op het Motor-Forum zei: het kan natuurlijk iets anders worden, want je weet nooit of je de hele etappe van die dag kan halen.
JiMi en ik gaan er vanuit dat ze in elk geval op dag 12 in Waldshut aankomen. Wel zo makkelijk, want daar willen wij dan ook zijn.

Harmony,
Hans.
( die bezig is met het inpakken van de eerste dingen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Jaap43

Forum Lid 
#66 | Geplaatst: 23 juni 2015 20:05 
Eind van Dag 12 is de Rhein-camping, Jahnweg 22 te Waldshut-Tiengen, Duitsland.

Coördinaten 47.610782, 8.225489

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#67 | Geplaatst: 23 juni 2015 22:23 | Aangepast door: PHGL500 
wellicht is het een idee om Borisz een paar dagen van tevoren een sms/PB te sturen en te vragen waar ze ongeveer zitten? op zich heb ik er ook wel zin in om ze 'op te vangen' in Echternach.
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#68 | Geplaatst: 25 juni 2015 08:51 
"Het waren twee fantastische dagen!" Ooit gebruikt in een reclame waarin er ruim afscheid genomen werd van een uitzendkracht. Zo voelde ik me toen ik afscheid nam van de Challengers.
De afgelopen dagen heb ik ongeveer 1200 km afgelegd en drie liter olie verstookt. Dat begint al aardig al op tweetakt te lijken. Vermoedelijk een schraapveer die zijn werk niet meer naar behoren doet.

Het was een moeilijke beslissing. Doorrijden? Mogelijk een kans op een vastloper. Met de Alpen in het vooruitzicht waarbij de afdaling met gashendel dicht en hoge toeren en met redelijke snelheid de haarspeldbochten worden genomen leek het me geen goed idee om dan door te gaan. De CX'en staan al bekend dat ze bij hoge toeren veel olie verbruiken. Dit houd dan ook in dat ik de groep die de eerste verschijnselen van vriendschap begon te krijgen zou verlaten. Geloof me, de stemming zat er niet in bij me.

Die ochtend zou Black Mule naar huis rijden. Het aanbod lag er om samen terug naar huis te rijden. Black Mule woont slechts 35 km van me vandaan. Borisz heeft gelukkig een trekhaak op zijn Silverwing gemonteerd. Hij wilde wel verder met mijn kar. En zo ruilden we de kar voor een tas. Het hoognodige ingepakt en opgebonden op de motor. Bij het eerste tankstation scheidden onze wegen. Bij dat vertrek begaf ook mijn toerenteller het.
Spullen ruilen
Niet lang daarna begon het te regenen. Alle soorten regen hebben we gezien. Aan het einde van de dag zwommen de goudvissen in mijn laarzen, ja, ik had mooi weer verwacht. Bij Black Mule was het al niet anders. Het idee om in de regen een tent op te zetten was niet zo aantrekkelijk. Uiteindelijk hebben we in het plaatsje Limburg een camping gevonden waar we een caravan konden huren. Wat een luxe!
Caravan
Om kwart voor tien reden we weg na 3/4 liter olie te hebben bijgevuld. 400 km, een paar buien, een hartelijk afscheid van Black Mule en weer 3/4 liter olie later was ik om half zes thuis.

Was dit het? Wat de challengedeelname betreft wel. Volgende week rijd ik de groep tegemoet op mijn diversion. Ik ben van plan om ze te ontmoeten op de camping La Mouche in de Vogezen.

Gisteravond tot half één bezig geweest om Borisz te helpen aan een koppakking in Cortina. Oh oh, een heel ander verhaal. maar daar zul je wel meer over lezen.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#69 | Geplaatst: 25 juni 2015 09:13 
Balen, joh!

Ik zit er zelf ook aan te denken om naar La Mouche of Echternach te gaan om ze in te halen en mee terug te rijden. Maar om dat hele eind alleen te rijden zie ik niet zo zitten.
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#70 | Geplaatst: 25 juni 2015 09:21 
Fijn te weten dat je weer veilig thuis bent gekomen. Jullie hebben het niet getroffen met het weer, zo te lezen. Balen! Zo'n caravan is dan een uitkomst, weet ik uit ervaring. Tja, en die olie. Dat is zelfs voor een CX/GL best wel veel. Ik hoop dat we je inderdaad in La Mouche weer tegenkomen.

En het gekke is dat ik in de topkoffer een koppakking CX/GL heb liggen, klaar om mee te nemen naar Waldshut....... toeval?

Harmony,
Hans.
( die het langzaamaan spannend begint te vinden )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver coenox

Voorzitter 
#71 | Geplaatst: 25 juni 2015 09:24 
Jottum:
Was dit het? Wat de challengedeelname betreft wel. Volgende week rijd ik de groep tegemoet op mijn diversion. Ik ben van plan om ze te ontmoeten op de camping La Mouche in de Vogezen.

Gisteravond tot half één bezig geweest om Borisz te helpen aan een koppakking in Cortina. Oh oh, een heel ander verhaal. maar daar zul je wel meer over lezen.

Tja. wat betekende het woord 'Challenge" ook al weer? Wel balen dat je af hebt moeten breken. Het levert mooie verhalen op, die je je nog lang zult herinneren. Maar kan me voorstellen dat je het liever anders had gezien.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver sieds

Forum Lid 
#72 | Geplaatst: 25 juni 2015 13:38 
Kreeg gisteravond om 23.27 nog een berichtje van Jottum of ik een een koppakking voor Borisz had, helaas niet.

Wat nu als Borisz ook uitvalt, is de challenge dan over ??
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#73 | Geplaatst: 25 juni 2015 16:13 
Ik neem sowieso een koppakking voor de CX (is ook voor de GL dacht ik) mee. Heb alleen geen o-ringetje meer voor in het olie kanaal. Dus vanaf woensdag avond mag er een koppakking uitklappen, in de groep.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#74 | Geplaatst: 25 juni 2015 17:36 
Nou JiMi,

dan kan ik de mijne thuislaten. Hij is al ingepakt, onder de slaapzak, in de topkoffer......

Ik heb wel een koppelingskabel, en een set gaskabels voor een CX bij me, onder het zadel. Waarom een set? Want meestal gaat allen de trekkabel stuk, zou je zeggen. Daar is een eenvoudig antwoord op: ik weet niet meer precies welek van de twee de trekkabel is, daarom maar allebei mee.

Harmony,
Hans.
( is nu serieus spullen bij elkaar aan het leggen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#75 | Geplaatst: 25 juni 2015 17:47 
Ik lees net op het Motor-Forum dat Jottum met auto en aanhanger via Biddinghuizen met twee koppakkingen op weg gaat naar Cortina d'Ampezzo.

Grote klasse, en ik neem even mijn motorhelm af, en maak een diepe buiging voor deze actie !

Harmony,
Hans.
( vind het een mooie actie )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Pagina  Pagina 5 van 10:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  Volgende » 
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 De 500 Euro Challenge 2015

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven