Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

500 Euro Challenge 2022

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver borisz
Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 5 juli 2022 23:14 
Dag 16
zondag 3-7 Echternach-Leeuwarden

Het is half zeven in de ochtend als ik wakker word. Om me heen hoor ik al geluiden van mijn reisgenoten die al druk in de weer zijn met inpakken. Als ik mijn hoofd buiten de tent steek zie ik tot mijn grote opluchting dat mijn tent helemaal droog is. Ik pak m'n spullen ook in en krijg onderwijl nog een kop koffie aangeboden van John.
Om 8 uur zijn we allemaal startklaar en rijden we de camping af. We gaan rechtsaf bij de poort en rijden langs het hekwerk van de camping. Na een paar honderd meter zien we onze ontbijtplek van vandaag. Behoorlijk inspiratieloos als je het mij vraagt. Maar omdat ze om 8 uur in de ochtend al open zijn en belegde broodjes en koffie serveren neem ik het ze niet kwalijk dat ik uitkijk op de parkeerplaats van een supermarkt.

Een koffie of twee later begint het oliepeilen en het handenschudden. Ieder gaat zijns weegs. Één voor één rijden we de parkeerplaats af. Ik zwaai John, Wim en Sander uit. Bas en ik rijden als laatste weg. We rijden nog samen tot onze wegen zich scheiden bij Meppel. We heben nog een flinke tocht voor de boeg van ongeveer 500km. We hebben dus geen tijd te verspillen!
We gooien de tank nog eenmaal vol zodat we een flinke eerste etappe kunnen rijden. Het is zondag en het is erg rustig op de weg. we houden een mooi tempo aan en na een 1,5 uur rijden zijn we net ten zuiden van Luik. Dat schiet mooi op! Nu we hier bij het tankstation staan besef ik me dat dit het eerste tankstation langs de weg is sinds we vertrokken zijn. En dat over een afstand van 140km.We staan ons tijdens de pauze wat te vergapen aan een Laverda Jota 1000. We maken een praatje met de eigenaar en worden vervolgens wild uit de droom gewekt als hij wegrijdt. Tijd voor de volgende etappe.

Heel snel nadat we vertrokken zijn rijden we NL alweer binnen. De plaatsnaambordjes voelen alweer bijna als thuiskomen. Maastricht, Venlo, Nijmegen. Heel bekend allemaal. Het gaat allemaal heel erg lekker. Net ten zuiden van Mook moet ik over op reserve. Nu is het zo dat er in NL eigenlijk elke 25 km wel een pomp langs de snelweg is. Nu zie ik op mijn navi dat de eerste pomp nog 38 km is. Ik heb nog ongeveer 2 liter brandstof en vind het zeer tricky om door te rijden. Bij Mook verlaten we de snelweg. We hebben ook alweer 150km erop zitten en het wordt weer tijd voor een pauze. Het is ondertussen ook zo ongeveer lunchtijd en omdat we in NL zijn meldt "Team Gehaktstaaf" zich bij de balie van het tankstation voor een warme versnapering.

Na deze maag- en tankvulling trappen we de brommers weer aan en sturen we verder noordwaarts. In de buurt van Apeldoorn zie ik in mijn linkerooghoek een ongenode gast met ons meerijden. Het is een flinke bui die ons achtervolgt en heel langzaam lijkt in te halen. Snel doorrijden is het devies. Bij onze laatste stop voordat de wegen splitsen naar Friesland en Groningen eten Bas en ik nog een ijsje en drinken we wat. We bedanken elkaar voor de gemaakte herinneringen. Even later ga ik rechtsaf richting Leeuwarden.

Het is nu nog een klein stukje naar Leeuwarden en de bui dreigt me nu echt in te halen. Vlak voor Heerenveen is er nog een tankstation, daar zou ik m'n regenkleding aan kunnen trekken. Ik besluit door te rijden en 300meter na het tankstation vallen er een paar flinke druppels op mijn vizier. Net op het moment dat ik betreur mijn regenkleding niet aangedaan te hebben zijn de druppels weg. Het gas erop en doorrijden is mijn devies. En als ik Leeuwarden binnenrijdt komt er zowaar een waterig zonnetje door het wolkendek. Ik parkeer de motor voor de deur. Eenmaal binnen verwijder ik de motorkleding en doe iets comfortabels aan. Als ik voor het raam sta en naar buiten kijk zie ik dat de eerste regendruppels al op het raam zitten.

Gelukkig ben ik weer thuis............
Wie later remt is langer snel!

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 6 juli 2022 09:13 
heel verhaal , dank daarvoor

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 6 juli 2022 10:26 
Prachtig verhaal, ben in gedachten weer helemaal terug in de tijd, toen ik veel van de genoemde passen heb gereden.
Dank!
Groeten van Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 6 juli 2022 12:37 
Mooi verteld Borisz...

Er zijn momenten dat ik verlang naar de oneindige verten, het geronk van een V-twin als de soundtrack van de vrijheid, en de zorgeloosheid van de weg, die niet naar het doel leidt, maar het doel is....

Harmony,
Hans.
( jakkes, bijna dichterlijk, en het is nog niet eens twee uur.... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 500 Euro Challenge 2022

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven