Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Voorrem

 
Schrijver klok1
Gast 
#1 | Geplaatst: 14 sept. 2003 09:21 
Beste mensen,
Ik heb mijn hoofdremcilinder vervangen, van een donor, alles ontlucht. Remt nu prima te zelfs want de remblokken blijven tegen de schijven gedrukt. Schijven komen niet meer vrij. Wat moet ik doen?
Rian

Schrijver RenePool
Gast 
#2 | Geplaatst: 14 sept. 2003 11:33 
Ik denk dat het de remzuiger pakkingen zijn. Heb je die vervangen? Kosten bijna niets. 1,50 euro per stuk ofzo.

René

Schrijver klok1
Gast 
#3 | Geplaatst: 14 sept. 2003 13:08 
Nee die heb ik niet vervangen. Mijn vorige hoofdremcilinder lekte en heb toen alleen deze vervangen. Maar nu lost de rem niet meer.

Schrijver RenePool
Gast 
#4 | Geplaatst: 14 sept. 2003 14:55 
Dan moet je de pakkingen ook vervangen.
De meeste dealers hebben die pakkingen gewoon op voorraad. Vraag ook even of hij wat special vet voor je heeft.

René

Schrijver Roadkill
Gast 
#5 | Geplaatst: 14 sept. 2003 15:59 
Als je de pakkingingen vervangt, loop dan met een stukje polijstpapier ook je remzuigers na, die willen nog wel eens oxidatie plekken hebben waardoor die in de cilinder(van de remklauw) blijft hangen.

Schrijver niekvdh
Gast 
#6 | Geplaatst: 14 sept. 2003 19:35 
In de hoofdremcilinder zit een heel klein gaatje, waardoor de remvloeistof weer terug kan vloeien. Zeker bij oudere cilinders, die een tijd niet gebruikt zijn, kunnen de resten remvloeistof vergommen, en zo het gaatje verstoppen. Resultaat: je kan wel remmen, maar ze komen niet meer vrij. Als je het reservoir zelf loshaalt, moet je er wel bij kunnen. Je hebt van die speciale naalden, waarmee je sproeiers kunt schoonpeuteren. Die zijn hier ook heel geschikt voor, maar een dun ijzerdraadje (niet te scherp) moet het ook wel kunnen. Succes,

Niek

Schrijver klok1
Gast 
#7 | Geplaatst: 15 sept. 2003 11:24 
Mensen allemaal bedankt voor de reacties.
Heb het probleem gevonden. Remblokken waren helemaal op. Hierdoor werden de zuigers erg ver uitgedrukt en gingen niet meer terug. Alles vervangen en nu werkt nu allemaal weer prima.

groeten,
Rian

Schrijver RenePool
Gast 
#8 | Geplaatst: 15 sept. 2003 12:07 
Dat kleine gaatje heb ik eigenlijk nooi kunnen ontdekken.
Bij een dubbele cylinder: is dat het gaatje dat beide cylinders doorverbind? Of wat is de locatie?


René

Schrijver Roadkill
Gast 
#9 | Geplaatst: 15 sept. 2003 15:11 
zit onderin je remoliereservoir

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Voorrem

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven