Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Gezocht Vervroegingsspoeltjes

 
Schrijver mudje
Gast 
#1 | Geplaatst: 15 sept. 2003 17:01 
Hallo,

Na metingen van de spoeltjes van mijn CX500A>C blijkt dat ik bij de vervroegingsspoeltjes verschillende waardes krijg, mjn inziens defect dus. Heeft iemand nog zo'n rondje met vervroegingsspoeltjes liggen tegen een schappelijk prijsje...

Reimer
mail@mudjes.tmfweb.nl

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 sept. 2003 18:51 
Hoi Reimer,

waar meet je op ? Op de blokstekker onder de buddy of op de aansluitingen achter het kleine chromen motordekseltje.
Doe je dat eerste dan bestaat de kans dat je inderdaad verschillende waarden meet; dat ligt niet aan de spoeltjes zelf maar veel meer aan de bedrading en de weerstand in bijv. de stekkerverbindingen.

Die spoeltjes gaan vrijwel nooit kapot, althans veel geven stator en CDI box de geest.
Dus wat is jouw motorisch probleem buiten dat de spoeltje bij het doormeten verschillende waarden geven?

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver mudje
Gast 
#3 | Geplaatst: 15 sept. 2003 23:00 
Hoi Hans en de rest,


Probleem met de motor is dat ik hem niet boven de 6000 toeren krijg. Op diverse postings o.a "Max 90km/uur" het advies gekregen om de boel eens doortemeten.

Ik meet op de stekkerblok onder het zadel. Mijn metingen van de vaste pulsspoelen links en rechts geven dezelfde waardes (iets te hoog maar dat wijd ik aan mijn multimeter van 9,95 euro bij de Praxis), ook de het aantal ohms en volts op de witte en blauwe draad zijn goed dus ga ik er niet van uit dat de stator e.d. kappot zijn. Met de waardes van de vervroegingsspoelen de een 210 ohm en de andere 128 ohm ga ik ervanuit dat er een kappot is. Het kan ook nog aan de bougiekappen liggen maar die zijn helemaal ingegoten en kan ze dus niet meten. Wat ik graag wil proberen is of met een ander setje vervroegingsspoelltjes die goed zijn kijken of de problemen verholpen zijn. Mijn plaatselijke honda dealer wil het voor 300 euro graag voor me uitzoeken maar dat vind ik iets te veel voor een gierpomp van 550 euro die ik en voor betaald heb. Liever zelf sleutelen.

Reimer

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 sept. 2003 23:13 
Reimer,

voordat je aan de stator gaat twijfelen natuurlijk eerst de bougies vervangen, de bougiedoppen doormeten/demonteren + schoonmaken en event. de 'white-wire-fix" doorvoeren. Ook het monteren van een goede CDI box zou het euvel kunnen verhelpen.

Dat de CX niet boven de 6.000 t/min komt lijkt b est wel aan de stator zelf (m.n. de hoogspannings-ontstekingsspoel) te liggen. Met de genoemde "fix" samen met een kleinere elektrodenafstand van de bougies is dat goed te controleren.
Pas daarna zou ik onderdelen gaan vervangen.

Hou ons op de hoogte van jouw vorderingen en event. vragen.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver mudje
Gast 
#5 | Geplaatst: 16 sept. 2003 13:50 
Hans,

Hoe kan ik ingegoten bougiekappen door meten ?

Reimer

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 16 sept. 2003 19:39 
Reimer,

hoezo 'ingegoten'; de bougiedoppen van de CX zijn demontabel en los te halen van de bougiekabel. Meten gebeurt op de stift van de bougiekabel en de aansluiting op de bougie zelf. Weerstand moet ong. 5 kOhm zijn.

Haal je de waarde niet of schiet je er ver overheen dan kun je de originele bougiedoppen demonteren; de stift die op de bougie komt kun je er uit draaien. Dan moeten een weerstandje, veertje en een plaatje loskomen. Vaak gebewurt dat door corrosie niet en is alles verrot. Je kunt e.e.a. met een ijzeren stiftje weer monteren.
Imitiatiebougiedoppen zijn niet demontabel en moeten worden vervangen.

Je kunt ook nieuwe doppen kopen, bij de Honda dealer zo'n Euro 20,-- per stuk, bij Louis (imitatie) ong. 7,-- euro.

Heb je een ander systeem gemonteerd dan zijn de bovines geheid niet orgineel CX en zou ik eerst die (2e hands) aanschaffen.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver mudje
Gast 
#7 | Geplaatst: 16 sept. 2003 20:49 
Hans,

Vergeef mijn onwetendheid, mijn bougiekappen is links van Nichiwa K05F en rechts Kijima K05F. Even zoeken op het internet en op de Zweedse CX owners club een posting gelezen hoe deze uitelkaar te halen zijn. Momenteel is het donker en ik heb geen licht in mijn schuurtje. Morgen ga ik ze een uitelkaar halen en meten. Tot morgen...

Reimer

Schrijver mudje
Gast 
#8 | Geplaatst: 17 sept. 2003 16:54 
Hoi hans en de rest,

Ik heb ze tenminste aan de rechterkant uitelkaar kunnen halen en de weerstnad is ...tig Kohm komt niet in de buurt van de 5Kohm, de linker kant kan ik wel het koperen dopje er uit draaien maar de rest zit zwart verkoold er in en krijgt het er zonder brute kracht niet uit. Ik ga ervan uit dat ze aan beide kanten defect zijn. Iemand nog een stel liggen ?

Reimer

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Gezocht Vervroegingsspoeltjes

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven