Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Pakkingen

 
Schrijver RenePool
Gast 
#1 | Geplaatst: 20 sept. 2003 16:54 
Dag allemaal,

Mijn motorblok ligt open op het moment. Nu moet hij weer dicht.
Nu is mijn vraag: moet ik op de pakkingen nu ook nog vloeibare pakking smeren? Zo ja, welk merk gebruik jij?

Nu kwam ik in een andere topic het woord simmering tegen. Wat is dat? Zijn dat olie keeringen? Ik bedoel die pakkingen met dat ringentje erin?

René

Schrijver mcu
Gast 
#2 | Geplaatst: 21 sept. 2003 10:55 
Complete set voor 40,-- euro
www.polo-motorrad.de
Nieuwe gebruiken dus !!!

Gr Marc.

Schrijver fomoco38
Gast 
#3 | Geplaatst: 21 sept. 2003 15:07 
Je kunt de dischtingen gewoon droog gebruiken maar ik doe er gewoon wat siliconenkit op uit de bazaar of zo. niet het goedkope spul nemen maar eentje van een merk. Heb mijn rotor ook moeten vervangen en dichtgemaakt met nieuwe pakking en siliconenkit en is na 2 maanden nog steeds kurkdroog. Met de motor van mijn dagelijkse amerikaan heb ik ook alles dichtgeplakt en na 6 jaar nog steeds geen drup te vinden. Dus, dat dure spul hoef je echt niet te gebruiken. Er zijn goedkope alternatieven. Succes met deze tip.

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 21 sept. 2003 15:17 
Probleem is vaak als ie weer een keer uit elkaar moet dat je meteen de pakkingen kapot trekt. Ik smeer de pakkingen voor het in elkaar zetten altijd in met normaal (lager)vet. Dan dichten ze goed af en als het dan snel daarna nog eens een keertje uit elkaar moet kun je gewoon dezelfde pakking weer hergebruiken.

gr. niek

Schrijver Floris
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 22 sept. 2003 00:03 
Ik ben ook niet zo'n fan van dat vloeibare spul. Als je er teveel van gebruikt kan het in je carter terecht komen. En dan loop je kans dat het in de zeef van je oliepomp wordt gezogen.

Meneer Honda gebruikt in de fabriek alleen gewone pakkingen. Waarom zou dat nu bij revisie niet goed genoeg zijn?

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 23 sept. 2003 12:41 
Bij pakkingen doe ik geen consessie aande kwaliteit (alles weer moeten loshalen is zeer frustrerend); dus gebruik ik officiele Honda pakkingen (ja ik weet die zijn duur en voor mijn 'echte' oldtimers maak ik alle pakkingen zelf). Die pakkingen worden gemonteerd zonder vloeibare pakkingen of welke siliconenpasta ook. Als dat nl. nodig is dan heeft meneer Honda de betreffende pakking reeds van een kleeflaag voorzien.

Ik heb geen ervaring met pakkingen van andere leveranciers (en eigenlijk wil ik die ook niet).

Simmeringen zijn inderdaad oliekeerringen. Die heten zo omdat de 'ontdekker' de duitse heer Simmer was. Voor die tijd (zo eind jaren '20 van de vorige eeuw) gebruikten motorfiets- en autofabrikanten viltringen of zgn labyrint keerringen en die lekten al vanaf het begin maar zeker na enige honderden kilometers. Dat kwam omdat enige overdruk bijv. in het carter niet kon worden vastgehouden in het blok en naar buiten 'ontsnapte' samen met de motorolie. Dus zijn uitvinding was een hele verbetering.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver RenePool
Gast 
#7 | Geplaatst: 23 sept. 2003 14:21 
Bedankt zover voor de info allemaal.
Ik heb dus ondervonden dat er verschillen bestaan in pakking sets als je die online besteld.
Bij POLO zijn ze compleet met o-ringen, bij David Silver Spares in UK dus niet.
Bij Roukema zijn de sets ook compleet, behalve de o-ringen voor de waterpijpjes.
Bij geen van de sets zitten simmeringen, oftewel olie keerringen.

Ik heb nu bij de dealer de o-ringen en keerringen in bestelling staan.

René
aka Vzes ( die tevergeefs simmerring heeft opgezocht in het VanDale)

Schrijver Roadkill
Gast 
#8 | Geplaatst: 23 sept. 2003 18:48 
Hoi Rene, ik wist eerst ook niet wat simmering betekende, sterker nog, toen ik er bij mijn motorgarage om vroeg wisten de meeste ook niet wat het betekende, toen maar met een tekeningetje en wat handen en voet gebaren duidelijk gemaakt wat ik moest hebben. Vergeet die ene bij het schakelpookje niet!!

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Pakkingen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven