Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Probleem met toerental

 
 
Pagina  Pagina 2 van 4:  « Vorige  1  2  3  4  Volgende »

Schrijver Dylan
Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 4 juli 2016 22:40 | Aangepast door: Dylan 

Schrijver Dylan
Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 4 juli 2016 22:49 
Zit nog een best verschil in zoals je kan zien op de foto's

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 5 juli 2016 09:21 
bougies nat en zwart.

Zitten de sproeiers wel op de juiste plek?
En lopen de gasschuiven wel vrij?
Heb je de weerstanden al uit de bougie doppen.

Het zijn zo maar een paar zaken.
Groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 5 juli 2016 10:45 
Dylan:
Heb nog is gekeken naar de caburateurs tot me verbazing zag ik dat de stationair sproeier er niet diep genoeg in zit, heb de geperste eruit gehaald en die van een gl500 erin geplaatst, als je naar de foto kijk zie je het verschil. Hierdoor komt die er niet vergenoeg in, de rubberen dopjes zitten er in en zijn flexibel.

Als ik het goed lees heb je de originele, ingeperste stationair sproeier verwijderd, en deze vervangen door een GL500 stationair sproeier, die echter niet ver genoeg in de carburateur geplaatst kan worden. In elk geval niet zoals de originele sproeier heeft gezeten.

En op de foto is links de originele sproeier, en rechts de GL500 sproeier ?

Harmony,
Hans.
( weet iets, maar heus en echt niet alles van carburateurs, maar wel dat het soms nogal nauw luistert )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Dylan
Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 5 juli 2016 14:38 
Ja klopt heb er eigenlijk niet opgelet of daar verschil tussen zat. Links is de originele die uit de caburateur komt en rechts die komt uit de gl500.

Als je de foto bekijkt zie je duidelijk het verschil, onderop zit een opzet rand en die van de gl loopt niet conisch

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 5 juli 2016 20:33 
Dylan,
Is het niet mogelijk je oude sproeier terug te monteren of is hij teveel beschadigd
want de sproeier van de gl 500 is totaal anders van vorm en zal zich in e carburator ook anders gedragen
met als gevolg een totaal verkeerd mengsel in diverse gebieden van het toeren spectrum

gr Arnold

Schrijver Dylan
Forum Lid 
#22 | Geplaatst: 5 juli 2016 21:05 
Nee is niet meer mogelijk omdat bij de amerikaanse caburateurs deze erin geperst zit en moeilijk schoon te krijgen is, heb ik er voor gekozen deze deze uit te boren en er schroefdraad in te tappen.

Ik was er vanuit gegaan dat de sproeiers allemaal het zelfde waren, maar zit toch duidelijk verschil in. Heb inmiddels de juiste bij Marco besteld, dus als ze binnen zijn laat ik het jullie weten

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#23 | Geplaatst: 6 juli 2016 08:57 
denk er aan, je moet wel een tap hebben van m6x0,75.

En ja het kan volgens mij wel om het uit te tappen, ik heb er zelf 2 weken geleden 1 gedaan, echter nog niet test mee gereden.
Ik moet trouwens met nog veel meer zaken test rijden, en dan weet ik of het verkoop baar / handel is.
Aangezien ik het nog steeds erg druk heb, krijg ik het dit jaar niet meer voor elkaar. Geld ook voor de cdi unit die ik aan het na bouwen ben.
Gelukkig gaat mijn jongste dochter eindelijk in november voor 4 dagen naar school, dan krijg ik ook meer tijd om hier aan te werken.
Groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Dylan
Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 6 juli 2016 14:08 
Ja klopt ik heb zelf 2 taps gebruikt van m6x0.75, schroefdraad zit er al in Marco die op de foto is er in gekomen van een gl500.
dat is waarschijnlijk ook het probleem geweest waardoor die te hoog in de toeren ging lopen op moment van benzine kraan open.

ik laat het jullie weten als ze er in zitten, en hopelijk is het probleem dan weg

Ja kinderen die vragen veel energie en tijd moet nog half jaar wachten zit die van mij ook op school, dan is er over het algemeen meer vrije tijd voor hobby's

Schrijver Dylan
Forum Lid 
#25 | Geplaatst: 22 aug. 2016 12:45 
Is een tijdje stil geweest wat betreft de cx.
Andere baan/vakantie/ xv750 aangeschaft.

Ik heb de sproeirs die ik besteld hebt bij marco erin gezet, deze komen nou wel diep genoeg, alles weer op basis afstellig gezet en geprobeerd te starten hij wil nou weer in eens niet aanslaan.

Caburateurs zit nou alles goed, echter heb ik nou een jankend geluid bij het starten als ik naar me ventilator kijk draait die maar steeds half rond lijkt wel op moment dat die compressie heeft doorslipt. Met bougie eruit draaid die goed rond, Accu en massa zijn goed.

Ben bang dat het startkoppeling is echter kan ik nergens op internet een soort gelijk geluid erbij vinden

Gr dylan

Schrijver Dylan
Forum Lid 
#26 | Geplaatst: 23 aug. 2016 00:49 
Klinkt ongeveer als dit filmpje


Schrijver MAST

Moderator 
#27 | Geplaatst: 23 aug. 2016 10:34 | Aangepast door: MAST 
Het lijkt op een accu die niet genoeg "power" heeft om de motor snel genoeg rond te krijgen!
De startkoppeling werkt normaal zo te horen.
In het you-tube filmpje hieronder kan je horen hoe het klinkt als je accu wel genoeg "power" heeft.

Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver GL5
Forum Lid 
#28 | Geplaatst: 23 aug. 2016 17:28 
Zelf ooit een GL geprobeerd te starten die heuuuul lang stil heeft gestaan.
Maar ook met goede accu wilde hij niet.
Startmotor schoon gemaakt en dat bleek behoorlijk te schelen.
Sloeg veel sneller aan.

Schrijver Dylan
Forum Lid 
#29 | Geplaatst: 25 aug. 2016 18:41 


Dit is filmpje van mijn cx, accu maakt niks uit, heb die van me xv750 eraan gehangen en dat is een 20ah accu met genoeg start capaciteit

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#30 | Geplaatst: 25 aug. 2016 19:00 | Aangepast door: Hansv 
Dylan,

Ik denk dat je gelijk hebt, en dat het te maken heeft met de startkoppeling. Dat zijn drie veertjes en drie rolletjes ergens in het blok. Startmotor draait rond, dat is te horen, maar er is geen compressie te horen ( toon verandering ).
Eerder schreef je ook dat het er op lijkt dat er maar gedeeltelijk rondgedraaid wordt, wat te zien was aan de ventilator.

Ik hou het even op de startkoppeling, en dat is een blok-open operatie.....

Succes...

<edit>
Overigens: heb je de juiste olie erin zitten? In elk geval voor de koppeling maakt het veel uit, en ik meen ook voor de startkoppeling.
</edit>

Harmony,
Hans.
( die hoopt dat 'ie het fout heeft en dat het veel eenvoudiger is )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Pagina  Pagina 2 van 4:  « Vorige  1  2  3  4  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Probleem met toerental

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven