Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

bij warme motor niet meer aanslaan en stinkt naar benzine

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 29 juli 2016 23:32 
Met wat meer olie loopt de motor mogelijk net een ietsje koeler. De stator zit letterlijk in de olie, die blijft dan mogelijk ook net wat beter ? De weerstand van al dat koper neemt vrij snel toe met de temperatuur, heb dat eens uitgezocht en nagerekend toen ik bij een nog warme stator ineens wat hogere waarden zag (dus stator koud meten ....) Verschil is voor koper iets van 0,4% toename weerstand per graad geloof ik, het loopt in ieder geval sneller op dan je misschien zou denken.

plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 30 juli 2016 13:24 
Aan het meten geweest aan waardes uit hans zijn link, grote stekker alle draden binnen de waardes. Echter de kleine wit en blauwe draad is fout, de witte zit iets onder de waarde, echter de blauwe geeft helemaal niets.
Ze start normaal en de accu word geladen, vreemd verhaal dat ze nog loopt?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 30 juli 2016 16:05 | Aangepast door: Hansv 
Helemaal niet vreemd, sterker nog; volgens het boekje.

Starten gaat met de spanning uit de witte spoel ( toch?) en blauw komt er pas bij/neemt over, bij hogere snelheden. En waarom hij dan slecht start bij warme motor? Omdat de waarde van 'wit' in dat geval nog verder afwijkt van wat het moet zijn, en de opgewekte spanning/vermogen dan nog lager is.

Naar mijn idee wordt de vonk dan te zwak, en die te zwakke vonk wordt gesmoord door de hoge druk van het aanwezige gasmengsel ( of zo iets )

Grote stekkerblok alle waarden goed: Opnemers in het blok zijn goed, en de spoeltjes achter het achterste dekseltje zijn ook goed.
Wit en blauw fout: de spoelen die de ontsteking regelen, die dus de spanning naar de CDI geven, werken niet goed meer.
Resultaat: rare toestanden met de ontsteking, zoals ondervonden.
Oplossing 1 : Ignitech monteren.
- blok hoeft niet open, kost ook het minste
Oplossing 2 : stator vervangen.
- kost wat meer, tenzij je er nog eentje hebt liggen......

Succes,

Harmony,
Hans.
( die er ooit stevig over heeft zitten denken, en nu ongeveer een idee heeft hoe het werkt...... of niet..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 30 juli 2016 20:52 | Aangepast door: brinkcx 
Uh, Hans? Zou Peter tenminste voorlopig geholpen kunnen zijn met de algemeen bekende white wire fix zoals o.a. hier (klik) beschreven ?

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 30 juli 2016 20:59 | Aangepast door: peter cxje 
Brinkcx
Dat is het rare, ik meet niets meer op de blauwe draad, maar ze trekt wel goed door in toeren. Echter is er wel een moment bij het versnellen dat ze even stottert, met iets gas terug en dan vol gas trekt ze wel weer door.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 30 juli 2016 21:20 
Ja, blijft inderdaad wat raar verhaal, vooral samen met hoog benzine gebruik wat je normaal niet voor elkaar krijgt met alleen een slechte stator en/of CDI. En de carburateurs kunnen een jaar geleden perfect schoongemaakt zijn, maar in die tijd kan er van alles gebeuren....

Als de motor nu (meestal) wel start en redelijk normaal loopt misschien even elders kijken - dus niet de CDI en stator, kan je nu toch weinig aan doen - gewoon de basis zaken die je ook "in 't veld" kan doen. Ik ben zelf bij voorbeeld wel eens flink in de maling genomen door een gescheurde bougiekap die beetje doorsloeg, om maar eens wat geks te noemen (gevonden doordat ik 't geknetter hoorde )

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#22 | Geplaatst: 30 juli 2016 22:17 
Hans, je hebt een pb
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver chantal

Bestuur 
#23 | Geplaatst: 31 juli 2016 07:34 
als ik het zo lees zou ik denken aan een verzopen motor en dus aan de carbs. vooral ook door hoge benzine verbruik.... maarja dat is mijn idee...

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 31 juli 2016 09:23 
Inmiddels 2 adressen gevonden waar ik een nieuwe kan bestellen, maar even wachten tot ik weer thuis ben. Mvr honda moet het nog maar even vol houden tot op de operatie tafel.
En anders maar met de anwb ambulance terug naar de camper als ze het begeeft.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver udent

Forum Lid 
#25 | Geplaatst: 31 juli 2016 12:14 
gaat de choke er af???????????????????????????????????????????????????
theo cx ds

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#26 | Geplaatst: 31 juli 2016 14:19 
Weer een rit gemaakt, aantal keren stil gezet, maar gewoon weer starten benzine verbruik ziet er volgens mij normaal uit na 100km halve tank weg, ik weet dat het zuiniger kan, maar eerst de stator maar vernieuwen.

De soockleppen staan open.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 bij warme motor niet meer aanslaan en stinkt naar benzine

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven