Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Alweer te vroeg gejuicht: Ignitech?

 
Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 6 juni 2018 22:04 
De ellende met mijn CX500C begint dramatische vormen aan te nemen. Telkens meen ik dat de oplossing gevonden is en steeds weer blijkt dat niet het geval. Bobines vervangen (door oude "nieuwe"): prima starten en lopen maar niet voor lang. Eén bougiekap vervangen, die "lekte" en vervolgens 200 km probleemloos gereden. Vandaag plotseling weer regelmatig uitvallen van de motor: helemaal stilvallen. Paar minuten wachten, prima start en enkele honderden meters vooruitgang. Daarna weer stop.

Ik verwacht twee nieuwe bobines + bedrading uit Australië. Zijn al ingeklaard, dus komen deze week. Kijken wat er dan gebeurt. Maar mijn vertrouwen is weg. Elke keer een tijdje uitstekende loop en dan weer die teleurstelling. Ik begrijp dit probleem niet. Zou een Ignitech soelaas bieden? Kost geen fortuin en is in ieder geval geen verslechtering. Is er iemand in de regio Brabant die ervaring heeft met montage en gebruik?

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 6 juni 2018 23:59 
Ignitech vind ik sowieso een goed idee, ik heb er bij voorbaat eentje in gezet, maar hier moet eerst de oorzaak eens boven water komen.
Je geeft in eerdere postings aan dat je de stator gemeten hebt en de laadstroom nu goed is, mooi, maar de CDI doet niets met de laadstroom.

Heb je al gemeten volgens b.v. deze procedure (klik) ? Geef hier de resultaten eens, daarbij graag ook of dat warm/koud was.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 juni 2018 13:09 
Even een vraag heb je beide bougiesdoppen al vervangen.
Daar kan het namelijk in zitten door een breuk binnen in de bougie dop krijg je deze vervelend storing.
Start goed
Na een 10-tallen km begint begint hij te in te houden om er daarna er mee te stoppen.
Na even wachten start hij weer.
Maar de afstand word steeds kleiner die je kan rijden.
Kijk ook of er een r op de bougies staat zo ja vervang deze voor bougies zonder weerstand.
Dus zonder r deze slaan niet zo vlug door.
Dit zijn gewoon vervelende problemen.

Met dit soort vliegende storingen die ik niet kan vinden ga ik gewoon wisselen.
Eerst een ander blok grootste klus.
Dan vanaf het motorblok naar boven werken.
Je krijgt een nieuwe kabelboom met bobines las ik.
Dan kan je dat al af strepen.
Succes
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver norby
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 7 juni 2018 16:32 
ik geloof dat dirk uit tilburg eentje heeft wat ik je al schreef eerder, je zou het zo uit kunnen testen en dan pas bestellen.
nb

Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 12 juni 2018 21:30 
Ik heb inmiddels bobines besteld en ook een Ignitech. Elf jaar geleden heb ik voor deze motor (in prima staat) € 1000 betaald. Zeven jaar en ruim 27.000 km probleemloos mee gereden en de laatste tijd veel gekloot gehad. Zeker nog eens € 1000 betaald voor werk, bobines, Ignitech, etc. Voor elf jaar en inmiddels ruim 32.000 km is € 2000 in totaal natuurlijk niet gek.

Ik ga die dingen monteren en afwachten of de CX er betrouwbaar door wordt. Nog een keer het blok eruit zie ik niet zitten. Voor deze zomer een Honda VT 600 "chopper" uit 1992 gekocht (soort imitatie-Harley). Aan het eind van de zomer ga ik beslissen of ik de CX houd of de VT. Veel liever de eerste maar dan moet ik er weer 100% op kunnen vertrouwen. Ik houd jullie op de hoogte!

Groet,

Peter

Schrijver norby
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 13 juni 2018 11:44 
let op dat je met het aansluiten van de ignitech een betrouwbare vast e hoofdzekering monteert dus de glazen zekering vervangen door een steekzekering met genoeg amperage.
zeer waarschijnlijk dat de problemen met ignitech verdwijnen.
nb

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Alweer te vroeg gejuicht: Ignitech?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven