Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Beste manier om het motorblok schoon te maken

 
Schrijver menerik
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 8 sept. 2018 19:41 | Aangepast door: menerik 
Hallo Allemaal,

ik ben heel erg rustig aan bezig met de restauratie van mijn CX500 (ivm vakantie, Carbagerun en andere dingen). ik wil er vanaf november wat harder aan gaan werken zodat hij tegen volgend voorjaar kan rijden.

het frame is al gepoedercoat en de volgende stap is het klaarmaken van het motorblok. dus grote beurt, nieuwe stator want die is kapot, nieuwe distributieketting, nieuwe koplleing, filters, keerringen, pakkingen etc.

echter het blok moet ook geverfd worden, hij gaat matzwart worden met VHT en alle oude zooi moet eraf. stralen is geen optie voor mij.

er zitten vier lagen beunhazerij op en het aluminium is hier en daar geoxideerd. weg ermee dus. ik ben nu bezig met schuurpolijstschijfjes van Dremel en met name de 180 werkt prima alleen de volgende nadelen zitten hier aan:

- ze gaan heel kort mee
- ze zijn achterlijk duur

hebben jullie tips om het motorblok efficient kaal te kunnen maken?

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 sept. 2018 19:55 
Schuurband kopen en een bezemsteel schuurpapier op e stel plakken en daarna sukjes zagen vervolgens met dat schroefpenntje in de dremel zetten en je heb goedkope schuur rolletjes Zoek maar op , op you tube dan kun je zien hoe ,het te maken

Schrijver CxREW
Admin 
#3 | Geplaatst: 8 sept. 2018 22:45 | Aangepast door: CxREW 
Verfafbijt erop kwasten. Daarna kun je met keukenrol of wc-papier het spul eraf vegen. Eventueel kun je daarna nog de hoekjes waar je niet bij kon komen weg dremelen met zo'n conisch staalborsteltje.
(link)
webmaster (JiMi)

Schrijver menerik
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 sept. 2018 22:56 
A Koopmans
dankjewel voor deze bijzonder nuttige reactie.

Schrijver menerik
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 sept. 2018 22:57 
CxREW
ah dat zal ik eens proberen.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Beste manier om het motorblok schoon te maken

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven