Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Nieuw hoofdstuk voor mijn CX

 
Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 23 dec. 2018 17:37 | Aangepast door: Hansv 
Een tijdje geleden besloot ik dat ik wilde weten in welke staat mijn nokkenas ketting was. Immers, de ene zegt bij 80.000 km vervangen, een ander houdt het op 120.000, en dat is best een verschil. Een kijk operatie gaf wat inzicht, en het leek er op dat de ketting en de spanner in goede conditie waren.

Maar ik ben berucht om mijn onzekerheid, en als er 80.000 staat en ik heb de motor 80.000 en weet niets van de geschiedenis voordat ik hem kocht, ja, dan.....

Dan gaat 'ie uit elkaar.

Het verhaal van het uit elkaar gaan, en niet minder belangrijk het weer in elkaar zetten, is een nieuw hoofdstuk in het nog niet geëindigde Motorlogboeg.
klik - HIER - om het verhaaltje, verlucht met een aantal foto's te lezen.

Ging het goed of ging het fout, was het nodig of echt nog niet? Ach, de ketting is vervangen, een lekje gedicht, en alles is weer eens van binnen bekeken.
En het belangrijkste is : Hij doet het weer... en ik weet nu wanneer de nokkenasketting is vervangen.

Harmony,
Hans.
( die wel eens wat vaker iets onnodigs doet )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 dec. 2018 19:55 
Mooie geschiedschrijving weer Hans, je kan weer jaren vooruit met de Rakker.

(Doe eens een rakken-tocht joh, kan je naar Damrak, Gouderak, het Tuikwerderrak en nog veel meer)

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 2 jan. 2019 11:47 
Mooi verhaal weer, Hans. Ik wist ook wanneer mijn nokkenasketting vervangen was. Maar niet heel lang daarna liep de boel vast. Overigens niet daarvoor. Nu heb ik weer een blok waarbij ik niet weet of en wanneer ie vervangen is. Tja soms zit het mee en soms niet. Wens je weer veel mooie kilometers met de Rode Rakker.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Nieuw hoofdstuk voor mijn CX

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven