Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

cdi gepulk

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 12 jan. 2019 15:35 
>of cdi vervangen kan worden door transistorontsteking?

kan natuurlijk altijd, als je maar genoeg moeite doet. Het zou betekenen dat je kabelboom, achterdeksel, contactslot en zo nog het een en ander moet veranderen. Normaal niet praktisch. Er zijn wel nog andere oplossingen buiten de ignitech, meer kwestie van smaak, bv. rae-san en de finbox. Zelf ben ik nogal van de Ignitech gecharmeerd maar mijn electronische opvoeding was dan ook digitaal, dat analoge gedoe heb ik nooit zo begrepen

Plezier, Frans

(en Hendrik08 is wel een fraaie naam )
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 12 jan. 2019 16:58 
Maar voor wat zoek je nu een oplossing, of lees ik gewoon krom... er is toch geen probleem?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 12 jan. 2019 18:26 
Ik heb er ook maar eens eventjes naar gekeken. Het lijkt mij een kwestie van openprutsen en kijken wat ik er aan kan verbeteren. Want niet iedereen is blij en gelukkig met de standaard CDI! Het moet beter kunnen!! Feller, sterker, harder, sneller !! en dat soort dingen.

Of het is gewoon kapot gegaan, kan ook natuurlijk.

Ik zou deze gemodificeerde/verbeterde/defecte CDI niet gebruiken (tenzij een analoog zeer kundige persoon het ding heeft gecontroleerd) , al was het maar on vreemde storingen in mijn CX te voorkomen. Ikzelf ben nogal een voorstander van een Ignitech, en als je dan toch wil gaan knoeie... euh... experimenteren (dat is het woord) met de ontsteking/vervroeging tijdstippen, dan lijkt me dat een goede keus.

Harmony,
Hans.
( het werkt, dus afblijven, denk ik wel eens )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hendrik08
Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 12 jan. 2019 19:45 
Ik heb niet veel ermee gereden, misschien 10 k, toen liep ie al niet geweldig, losse sproeier, vuile benzine... maar hij laad wel bij en ik geloof dat de dynamo ook in verbinding staat met de CDI, zou zonde zijn als die naar de haaien gaat.... op zich lijkt ignitech mij ook wel wat, t wordt toch een caferacer... maar dan wel die race uitvoering, daar Kun je nog wel t een en ander aan afstellen iemand ervaring hier mee?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 12 jan. 2019 20:10 
Hendrik08:
...en ik geloof dat de dynamo ook in verbinding staat met de CDI,...

En ik geloof dat de dynamo niet in (directe ) verbinding staat met de CDI. De vervroeger en pick-up spoelen (euh , zeg ik dat goed? ) wel, maar het laad circuit heeft geen invloed op de CDI.
Zodra de motor loopt kun je de hoofd zekering eruit halen, blijft de motor lopen.

Ik kan het fout hebben.... maar ik heb nog nooit gehoord dat een defecte CDI tot gevolg heeft dat de accu niet meer oplaad.

Harmony,
Hans.
( heeft geen ervaring met cafe-racer ignitech )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 13 jan. 2019 10:08 
Aan een CDI boxje valt niets af te stellen, aan de Ignitech zo ongeveer alles. Wat niet hetzelfde is als verbeteren.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hendrik08
Forum Lid 
#22 | Geplaatst: 14 jan. 2019 11:12 
maar zijn er ervaringen met de DCCDIP2 race van ignitech? hier zit geen handleiding bij wel bij de DCCDIP2.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#23 | Geplaatst: 14 jan. 2019 12:07 
Met de "gewone" DCCDIP2 kan je tijdstip en vervroeging kromme instellen, plus de begrenzer. Meer valt er niet te doen op een CX. Met de race versie kan je allerlei sensoren en servo's gebruiken maar die heb je niet. Tenzij je er inspuiting en zo op gaat bouwen en er mee naar het race circuit gaat. Dan graag een verslag van de bouw

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hendrik08
Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 14 jan. 2019 17:01 
ok, bedankt voor tip! dan ga ik voor de DCCDIP2 denk ik. die moet je dan in Tsjechië bestellen toch? met een extra stekker heb ik ergens gelezen...

Schrijver Hendrik08
Forum Lid 
#25 | Geplaatst: 14 jan. 2019 17:03 
ow ik zie ergens al een hele handleiding staan, mooi!

Schrijver Hendrik08
Forum Lid 
#26 | Geplaatst: 3 feb. 2019 18:50 
Zo, de CDI besteld, binnen 2 dagen in huis, binnen 15 min aangesloten, gewoon plug & play, heel makkelijk en fijn! Duidelijk een goede vonk! Starten en lopen.
Echt waar voor je geld!

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#27 | Geplaatst: 4 feb. 2019 13:53 
Mooi, gaat nog even duren maar goed weer is onderweg, kan je weer lekker gaan rijden!

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 cdi gepulk

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven