Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Stator probleem challengebike IGNITECH?

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver borisz
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 maart 2019 23:05 
Vorig weekend had ik de CX500Challengebike maar weer eens opgestart. Een lekker toertje dooor het noorden van Friesland. De eerste 80 km gingen heerlijk. Toen ik bij Zwarte Haan weer terug naar huis wilde rijden hield de motor plotseling in. " Niks aan de hand" dacht ik nog en draaide de benzinekraan op reserve. De problemen verdwenen echter niet en het inhouden hield dus aan. Ik vreesde dat mijn dynamo het begeven had.

Na 20 kilometer gereden te hebben met een sukkelgangetje van 70km/h kwam ik aan bij mijn werkplaats. Ik heb nog even snel de laadstroom gemeten en deze was okay. De dagen daarop toch maar eens wat dingen uitsluiten. Allereerst eens proberen of de motor met een externe tank wel touren wilde maken; niet dus! CDI-unit vervangen: niet dus! SR vervangen: niet dus!

Gisteravond toch maar eens verder gemeten en met een meetschema van een australische site kwam ik dus tot de conclusie dat de dynamospoelen die voor de vonken bij hoge toeren zorgen stuk zijn. Ook blijkt dat de CDI-unit het aan het begeven is. KLIK

Al met al wordt het tijd dat er een IGNITECH geplaatst gaat worden .

Nu is mijn vraag: waar halen jullie die IGNITECH?
Wie later remt is langer snel!

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 maart 2019 23:39 
Antwoord : bij Ignitech ! Normaal niet in de handel te krijgen of extreem duur.

Of - kan veel geld schelen - bij iemand die een een groeps-inkoop doet van typisch 10+ stuks. Mogelijk in Duitsland bij de club daar nog te krijgen, daar was/is zo'n aankoop gedaan, kijk eens op hun website.

Maar als je plotseling 3 foute spoelen hebt, kijk dan misschien eerst even goed naar kabels en connectoren? En op motofaction staat ook een tooltje om te meten, kijk daar ook eens.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver borisz
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 maart 2019 11:42 
Hey Frans,

Het tooltje op motofaction had ik al gebruikt (zie de link in de OP). Ik zal de mannen van Ignitech eens een mail sturen, ik wil namelijk snel weer rijden om eventuele ongemakken die deze fiets heeft er voor de Challenge uit te halen.
En natuurlijk omdat de combinatie van de koffers en de Polaris kuip ideaal is om woon/werk/boodschappen te doen in dit jaargetijde!!!
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 6 maart 2019 13:40 
Ik heb er vorig jaar (11-06-2018) één gekocht bij Ignitech voor in totaal € 174,- . Er kan digitaal van alles aan afgeregeld worden maar ik heb gevraagd hem direct inzetbaar voor mijn CX500C van 1980 af te leveren. Op You-Tube zijn allerlei visuele handleidingen te vinden, waardoor het zelfs voor een relatieve kluns als ik geen probleem is de zaak te monteren.

Ik heb toen ook nieuwe (geen gebruikte) bobines + kabels gekocht, bougies vervangen en de bougie kappen. Is allemaal te krijgen en dan is je hele ontsteking vervangen. Motor loopt er prima op en is zuiniger geworden (1/24).

Succes ermee,

Peter van der Schee
Tilburg

Schrijver borisz
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 maart 2019 23:10 
Heb zojuist een mail gestuurd naar ignitech om het apparaat te bestellen. \kan ik in ieder geval met een gerust hart de Challenge rijden!
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 maart 2019 22:37 
Ik ben benieuwd naar je ervaringen straks. Zoals gezegd vond ik de montage erg eenvoudig, zelfs met 1.5 linkerhanden. Kijk goed naar je bougiekappen, kabels en bobines. Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel!

Groet,

Peter van der Schee

Schrijver borisz
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 maart 2019 01:42 
Pschee01:
Ik ben benieuwd naar je ervaringen straks. Zoals gezegd vond ik de montage erg eenvoudig, zelfs met 1.5 linkerhanden. Kijk goed naar je bougiekappen, kabels en bobines. Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel!

Hey Peter, ik ben ook erg benieuwd naar de resultaten. Bij de allereertse rit die ik op deze motor maakte viel het me al op dat het accelereren nogal moeizaam ging boven de 100km/h dus ik was al enigszins voorbereid op het feit dat ik er iets aan zou moeten gaan doen. Ook startte de CX nogal moeizaam met een koude motor. de carbs heb ik er al onderuit gehad. Ik dacht dat ze vies waren, zou ze in de ultrasoon mikken maar de carbs waren keurig schoon van binnen. Daar zat het probleem dus niet in. Gelukkig heeft de dynamo nu de geest gegeven en niet over drie maanden ergens halverwege de Challenge.

Heb wat heen en weer gemaild met IGNITECH en hoop deze week een invoice van hun te krijgen zodat ik kan betalen en zij de spullen op kunnen sturen. Ik moet namelijk serieus kilometers gaan maken met deze Challengebike om hem betrouwbaar te maken.

De TO Do list van deze motor:
-voorvorkkeerringen vervangen
-bandjes wisselen
-cardan+klok+meenemer checken. Er zit namelijk een soort van vertraging in de aandrijving
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 11 maart 2019 08:34 | Aangepast door: Hansv 
Balen, Borisz.....

Tja, dat wist ik ook niet. Maar goed met een Ignitech kun je weer vele kilometers maken. Bandjes, dat wist ik, en de voorvorkkeerringen wist ik ook. Die cardan, als dat het probleem is, dan heb ik nog een andere cardanklok liggen. Laat het tzt maar weten....

Harmony,
Hans.
( heeft nog wel wat onderdelen liggen, maar probeert te minderen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver borisz
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 11 maart 2019 22:06 
Is ook allemaal geen probleem hoor Hans. Ik heb nog van alles op voorraad. En de Ignitech bied ook weer allemaal opties. je ontkomt er met een oude motr niet altijd aan om eens te investeren. Ik heb in ieder geval alweer aardig zin in een ritje met de CX!!!
Wie later remt is langer snel!

Schrijver sieds

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 12 maart 2019 12:21 | Aangepast door: sieds 
Voor beter starten: IRIDIUM bougie is mijn ervaring NGK DR8EIX 6681
.
.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 16 maart 2019 22:35 
Mijn ervaringen zijn bijna identiek. Lang voordat mijn stator de geest gaf en ik geen laadstroom meer had, was de motor al niet meer betrouwbaar bij inhalen op de snelweg. Geen probleem 85 km/u te rijden maar als ik even tussen de vrachtwagens uit wilde en naar 100 of 110 optrok, begon de motor te stotteren. Heel eng als je op de linkerbaan zit.

Marco B. zei toen al dat het de ontsteking kon zijn maar met mijn kennis van vooral 50-er en 60-er jaren UK motoren begreep ik daar niks van. Als daar de magneet goed vonk geeft en de ontsteking op tijd staat, maakt het toerental niet uit. Bij de CX wel. De vervangende stator van Marco geeft mij weer plenty laadstroom en met de Ignitech kan ik moeiteloos 100 of 110 rijden. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen straks.

Groet,

Peter van der Schee

Schrijver borisz
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 21 maart 2019 08:53 
Gisteren is het pakketje van IGNITECH binnen gekomen. Gelijk uitgepakt en naar de werkplaats gereden. Montage was een fluitje van een cent doordat ik de speciale stekker meteen had meebesteld (en als je dat niet doet dan ben je echt een dief van je eigen vrijetijd). Na een kwartiertje stond de CX alweer buiten te ronken. Aansluitend nog een kleinritje gemaakt waarbij ik heb kunnen constateren dat de motor nu wel gewoon weer werkt boven de 5000tpm.

Vandaag staat er een wat langere rit op de planning met de CX, samen met een andere deelnemer van de Challenge (Auke op zijn XJ900).

Missie geslaagd!
Wie later remt is langer snel!

Schrijver borisz
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 22 maart 2019 16:34 
Vandaag was het dan zover dat ik eens een wat langer rit kon maken. Mooi weer, een aangenaam temperatuurtje wat wil je nog meer. De CX draait veel soepeler door zijn toeregebied heen, geen dipjes en dergelijke. Ook op de snelweg is het weer goed. de CX tikt in no time de 120 aan. Eind goed al goed dacht ik, maar bij een rotonde in Irnsum viel de motor uit. Bij het starten had ik het meteen al door: accu helemaal leeg. Na een accu swap met mijn tourmaat koinden we weer terug naar mijn werkplaats.

En bij het doormeten steldi ik nu vast dat de dynamo ook echt overleden was. Geen laadstroom aanwezig. nog even gemeten op de 3 gele draden maar daarvan was de hoogste ook slechts 12 volt. Tijd voor een nieuwe dynamo dus!!!

Nu is de vraag, een nieuwe of deze naar een wikkelcentrale brengen? Wie heeft er tips?
Wie later remt is langer snel!

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 22 maart 2019 18:43 
Koop een G8 type stator (zonder CDI voeding spoelen), meer stroom beschikbaar en je hebt toch geen CDI meer. En monteer een voltmetertje !

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver borisz
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 23 maart 2019 16:38 
Goeie tips Brinkcx!!

Ik neem aan dat een g8 stator de stator is die op de cx modellen met thyristor ontsteking gebruikt wordt. Klopt dat?
Wie later remt is langer snel!

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Stator probleem challengebike IGNITECH?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven