Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Stator probleem challengebike IGNITECH?

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 23 maart 2019 20:11 
Klopt en het is een stuk goedkoper. De pickup spoelen in het achterdeksel blijf je wel nodig hebben en ook de rotor (het "vliegwiel") van de CDI ontsteking moet je houden.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 24 maart 2019 17:20 
Borisz, Let even op, want dit is de CX waar een accu 'verkeerd om' in heeft gezeten. Misschien (had je vast ook al bedacht) ook de gellijkrichter controleren of dat wel werkt.

Succes !

Harmony,
Hans.
( dir het echt niet wist )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver borisz
Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 11 april 2019 15:16 
vandaag bezig om de G8 stator in de deksel te plaatsen. Wat mij opvalt: de oude stator heeft naast de 3 gele draden ook nog een witte, blauwe en een groene. De nieuwe G8 stator heeft alleen 3 gele draden. Kan ik de witte, blauwe en groene draden gewoon achterwege laten?
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 11 april 2019 17:47 | Aangepast door: Hansv 
Die drie draden wit, blauw en groen zijn de hoge snelheid spoel, lage snelheidspoel en de massa draad. Vanwege de Ignitech, die niet afhankelijk is van de extra spoelen op een G47 stator, heb je die drie niet nodig.
Lastiger wordt het als de ontstekingstimer-spoel defect is. Dan helpt zelfs een Ignitech niet. Zelf heb ik dat 1 keer meegemaakt. Een CX waarvan de ontsteking via Ignitech niet, en via de oude CDI nog wel werkte....

zie ook DIT VERHAALTJE

Harmony,
Hans.
( 't zou gewoon moeten passen .... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Pschee01
Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 1 mei 2019 14:20 
Ik ben nogal benieuwd naar het vervolg van je verhaal. Heb je inmiddels een vervangende stator? Montage is geen sinecure, is mijn ervaring. Heeft in mijn geval (ik werkte toen nog) bijna drie jaar geduurd, omdat ik het erg moeilijk vond. Ik heb indertijd een vervanging gekocht via Marco B. en daar heb ik nu twee seizoenen mee gereden. Moest een Ignitech monteren om de motor goed lopend te krijgen maar de laadstroom is nooit meer een probleem geweest.

Hoe en waar kun je een voltmeter plaatsen?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 7 mei 2019 15:31 | Aangepast door: Hansv 
Waar is natuurlijk de plek waar je ruimte hebt, op het stuur of ergens anders.
Het hoe is iets anders. Voltmeter heeft meestal een rode plus draad, en een zwarte draad voor de min of massa.
Honda heeft voor de plus/12 volt de kleur zwart, en voor min/massa de kleur groen.
Verbind de plus/ingang/rood van de Voltmeter aan een zwarte draad van de CX. Dit is accu na contactslot. Verbind dan min/zwart van de Voltmeter aan een groene draad van de CX. Netjes alles isoleren, en het werkt....

Harmony,
Hans
( heeft ook ergens een voltmeter, maar de plek is niet zo handig... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Stator probleem challengebike IGNITECH?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven