Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

andere cx500 dynamo... 1 voedings spoel......

 
Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 4 mei 2019 13:31 
zie hier...
op dit moment werkt het..
Weet nog niet hoelang?
Maar er is hoop dat het nu toch gaat lukken met een andere dynamo...


groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 mei 2019 16:56 
De standaard CDI kan met één spoel werken, dat is bekend van de oude "white wire" truuk wanneer de hoge helft van de standaard spoelen gestorven is. Voor zover ik weet ging dat ook op de (zeer) lange duur niet goed omdat de overgebleven spoel uiteindelijk ook sterft.

Maar als je dus een stator type vindt met één spoel die werkt en gegarandeerd goed blijft werken onder alle normale omstandigheden, mooi.

Blijft natuurlijk dat je die stator ook weer moet kopen en inbouwen (kassa!). Dan rij je daarna nog steeds met het standaard CDI kastje en die dingen worden helaas ook oud en minder betrouwbaar.

Mijn voorkeur verandert voorlopig dan ook niet. Zolang de laadspoelen werken, CDI kastje er uit, Ignitech of andere vervanger er in, hop, rijden. Laadspoelen defect? Stator vervangen door type zonder CDI spoelen (goedkoper en wel verkrijgbaar) en ook zo'n kastje ipv de CDI. Da's duurder ja maar dan ben je ook in één keer overal van af.

Aardig detail overigens : ik heb een CB250RS gehad, die gebruikt exact dezelfde CDI stator als de CX500 - ik heb er eentje in gezet wegens zelfde defect - . Maar wel met een enkel klein simpel CDI kastje en mechanische vervroeging. Enkele puls dus, geen dubbele aansluiting op dat CDI kastje.

Benieuwd hoe 't verder gaat, succes, Frans

(die zelf momenteel ook weer een motor een echte CDI heeft, maar wel reserve CDI kastje aan boord. Als het ding zich gedraagt en mag blijven krijgt íe misschien ook een Ignitech van Sinterklaas of zo)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 mei 2019 16:21 
Beste Frans,
Je hebt gelijk,,, trouwens ik heb gisteren avond ook die andere uitvoeringen gezien van de dynamo.
Grap is dat die andere uitvoeringen hier en daar ook niet meer leverbaar zijn... Dus ook daar gaan ze klem lopen.

Ook mijn voorkeur gaat uit daar een standaard G8 dynamo,, en dan 2 cdi units te monteren zoals eerder hier op de site is aangegeven.
Die zwarte cdi units zijn niet al te duur, en samen zijn ze goed koper dan de ignitecht.
Nauurlijk kan de ignitech prima werken. Het is een keuze.
Ik zelf kies op dit moment voor de 2 cdi units uit een andere honda.
De grap is dat ik nu meerdere cdi units heb besteld om te kijken hoe ze werken, en waar de cx500 lekker op loopt.
Helaas door het slechte weer nog niet lekker test kunnen rijden.

Zowel test dynamo en test cdi units werken goed op dit moment.
Gaat er om dat we niet meer afhankelijk zijn van honda onderdelen, en dat we dus verder kunnen met andere optie.

Ook ik heb hier tuis meerdere cdi unit cx500 origineel op voorraad liggen. Ook die hou ik voor mij zelf. Ja, ook bij de cx500 gaat er een cdi kastje extra mee.
Deze winter door niet te rijden is er hier weer 1 overleden..........

Dus.... wat zal de toekomst brengen?

Groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 andere cx500 dynamo... 1 voedings spoel......

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Paulmz ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven