Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Een las klusje

 
Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 2 maart 2020 17:34 | Aangepast door: Hansv 
Forummers,

Ik ben bezig met het plaatsten van een topkoffer op mijn Deauville en nu heb ik toch een probleempje:
In de carrier bracket, een soort van tussen frame, zitten twee platen waar uiteindelijk het totale gewicht van de koffer op komt te hangen. Bij nadere inspectie bleek dat er in 1 van de twee platen een flinke scheur zit, over drie van de vier centimeters breedte. Dat roept, nee schreeuwt om een las.

Wie kan dit, in naar ik hoop binnen redelijk termijn, oplossen, en liefst ook nog in de buurt van Ede.
Ja ik weet het, op de nieuwjaarsbijeenkomst was er een vakman aanwezig, maar ja, toen had ik het rekje nog niet......

scheurtje

Harmony,
Hans.
( gaat op zoek naar verdere onderdelen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 maart 2020 18:50 
Je zou het eens bij Hedro in Veenendaal kunnen proberen.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 maart 2020 21:37 
Loop eens binnen bij een autogarage of zo, liefst een kleine zelfstandige. Die lassen wel vaker wat zoals een uitlaat of dergelijke. Je zal 't wel zelf moeten nabewerken / weer mooi oppoetsen maar dat zal weinig uitmaken?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 maart 2020 21:51 
Dat was een goed idee Frans !
Gewoon, de eigen auto-garage hier in de buurt, en daar zei de chef, oh, doen we even, kom morgen maar terug....

Harmony,
Hans.
( nu wachten tot morgen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 4 maart 2020 11:16 
Ah, had ik niet gezien Hans. Heb dit rekje ook nooit zelf gebruikt. Blij dat het opgelost wordt.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 maart 2020 17:08 | Aangepast door: Erik1 
Ik wil best een keer voor je lassen hoor Hans!! Maar dan wel pas na volgende week want ik ben nu nog ff ver weg in Cambodja 🇰🇭 ‼️😆 En waarschijnlijk is het al klaar....

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver beussie
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 4 maart 2020 22:07 
Hans ik liet de (zoals jij hem noemde) vakman naar je bericht en foto kijken en die zei meteen oh een klusje van niks laat maar komen (naar Alkmaar dan) want hij vond Ede een beetje ver om naar toe te sjezen maar ik zie dat je al geholpen wordt en anders had ik er een feestrit tegen aan gegooid.
Groeten en succes toegewenst van de Beussie`s

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 5 maart 2020 09:39 
Heren, Dames verdere aanwezigen...

Het is weer voor elkaar. Ik wil bij deze de gehele gemeenschap in het algemeen, en de respondanten in het bijzonder bedanken voor hun inzet, belangstelling eb adviezen.
Mocht er nog eens zoiets gebeuren dan zal ik zeker de hier geboden adviezen en oplossingen nader overwegen.

Dank u allen !

Harmony,
Hans
( die blij is dat het met een taartje op te lossen was )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 5 maart 2020 16:40 
Kijk je wel uit? Het woord zegt 't al, overwegen is zwaar werk
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Een las klusje

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven