Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Cx500 1978 overbrengverhoudingen UPDATE

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver hupypupy
Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 15 mei 2024 18:25 | Aangepast door: hupypupy 
GL5
Er zijn voor mij argumenten om dat niet te doen, terwijl het wel past verwacht ik.
1. Ik kom uit de allroad wereld (BMW R100GS PD en Honda (Africa Twin 2018) CRF1000 DCT en reed ook veel off road. Daar zijn de velgmaten voor 21" en achter meestal 18". De bouw is dan hoger en er is meer grondspeling. Daar ben ik dus aan gewend en daar hou ik van. Een groot wiel is van nature meer spoorvast dan een kleiner wiel. De CX 500 heeft voor 19"en achter 18" en dat merkte ik al goed op een veldweg. Daar gaat die gewoon doorheen. En 16"is dan geen optie voor mij.
2. De versnellingsreductie van de GL650 is compleet anders. Als je het wil kan ik die grafiek daarvan ook opmaken.
3. De huidige maten vind ik prettig en er zitten heel goede Pirellis op met redelijk grof profiel. Een veldweg zal ik zeker pakken met die 78-er.
Naast een Honda Africa TWIN DCT als project een 1e serie CX500 genomen. Ik herinnerde me deze vanwege technische aspecten V-twin dwars, 4 kleppen/cylinder, cardan, vloeistofgekoeld en ca 200 kg.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 16 mei 2024 00:40 
Een 16 Inch wiel van een CX500C past er zo in, wordt soms gedaan om wat minder toeren te maken. Zelf ook wel eens geprobeerd en al snel weer terug gegaan naar de standaard 18" vond het niet prettig rijden. Paste niet prettig bij de versnellingen en weggedrag werd er ook niks beter van. Persoonlijke mening en voor mijn beroerde rijstijl dan hé, niets aan uitgerekend overigens.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, je moet geen haast hebben - en die nokkenas moet niet zo'n herrie maken :-(
o ja, donateur ca.2006-2025 💰

Schrijver Hansv

Bestuur 
#18 | Geplaatst: 18 mei 2024 17:21 
Ooit had ik de behoefte om ook eens uit te zoeken hoe dat zat met toeren en kilometers en versnellingen...euh...vertragingen van een CX. Uiteindelijk werd dat een Excel ding wat ik op mij eigen site zette. En nog downloadbaar ook...

Misschien dat het nog enige verduidelijking geeft aan een reeds zeer verduidelijkt verhaal.
download HIER

Harmony,
Hans
( to CX or not to CX, thats the question )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Cx500 1978 overbrengverhoudingen UPDATE

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven