Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Witte bougie

 
Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 27 jan. 2003 21:51 | Aangepast door: Moderator 
Mijn probleem betreft de caburateurs van mijn gl 650 d2. De rechter bougie is wit terwijl de linker licht bruin is,de compressie is bij alle twee 9 bar. Stationair 8.50 toeren loopt de motor mooi rond maar ik zit met die witte bougie,wat moet ik daar aan doen of kan ik doen
gaarne een klein berichtje hier over;met tekst en tekeningen over caburateurs uit elkaar en schoonmaken en afstellen, hier voor alvast bedankt

Jan

(Geplaatst door Coen)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 jan. 2003 22:26 
Hoi Jan,

een witte bougie duidt op een (te) arm mengsel. Kijk eerst eens of alle aansluitingen wel luchtdicht (dus zonder valse lucht aansluiten) zijn.
Het kan ook zijn dat er sproeiers verstopt zijn. De stationair mengselschroef werkt maar tot 1/3 gas dus helpt alleen bij onregelmatig stationair lopen / slecht of stotterend optrekken.
Trouwens 850/t stationair is te weinig voor een CX; die moet zo rond de 1.100/t min (+/- 100) hebben.
9 Bar is niet veel bij warme motor; moet geloof ik zo rond de 12 bar liggen (met gasschuif open!).

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver niekvdh
Gast 
#3 | Geplaatst: 28 jan. 2003 11:56 
Door die lage compressie loopt hij natuurlijk ook rustig bij 850 toeren. De mijne heeft aan beide kanten elf bar, en staat onder de 1000 toeren flink te schudden, terwijl hij optimaal is gebalanceerd. Ik vraag me af wat hier nog meer aan de hand is. Een simpele test: als de motor stationair draait eerst links en dan rechts de bougiedop los trekken. Dan krijg je een behoorlijk beeld van de bijdrage die de cilinders afzonderlijk leveren.

Niek

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 jan. 2003 19:53 
Niek,

met het lostrekken van de bougiedoppen bij een stationaire motor moet je bij een CDI model voorzichtig zijn. De ontstekingsinstallatie krijgt door dat de energie die daarin wordt opgewekt voor de bougievonk een grote opdonder omdat die vonk er bij een losgetrokken bougiedop niet meer komt. Dat kan je de CDI box (doorbranden) of de onstekingsspoelen op de stator kosten.
Het kan wel maar dan moet je in de dop een bougie zetten en deze met de massa verbinden. Op het kleppendeksel heeft geen zin omdat dat tov de rest is geisoleerd door middel van rubber (pakkingen).

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver niekvdh
Gast 
#5 | Geplaatst: 30 jan. 2003 00:07 
Oeps, goed dat je dat nog even aanvult.

Niek

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 30 jan. 2003 21:35 
ANTWOORD VAN JAN het probleem gevonden
fout in de carburateur stationere stelschroef O ringetje gehalveerd en inde kanaaltje , demenggaatjes verstopt[dit zal wel bij een grote beurt gebeurt zijn]daardoor liep de motor niet goed en zijn de carburateurs toen gesynchroniseert met gevolgen een te arm mengsel draaid weer als een zonnetje groeten jan uit W.W.

Schrijver Anoniem
Gast 
#7 | Geplaatst: 30 jan. 2003 21:44 
de compresie druk van een gl 650 d 2 moet volgens de werkplaats gegeven 9.8 moet zijn ,en wat deze motor warm nog steeds heeft en nog 180 km haaltmet wnnt mee meer.

groeten uit W.W.

Schrijver Vzes
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 30 jan. 2003 22:25 
Hoi Jan,

Ik ben blij dat het opgelost is.
Maarre, komt uit W.W, je bent verlegen dus Coen plaatst je bericht..,(geintje), ik ben wel benieuwd hoe dit zit en waar W.W ligt?

René

Schrijver coenox

Voorzitter 
#9 | Geplaatst: 31 jan. 2003 08:54 
Eeven voor de goede orde: Jan had mij een mailtje gestuurd, maar ik wist geen antwoord. Ik heb het bericht toen voor hem op het prikbord gezet. Deze service is alleen voor het oudste lid van de club (-: W.W. staat overigens voor Wieringerwerf, dat volgens mij in N-Holland ligt.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver mg-01-vs
Gast 
#10 | Geplaatst: 1 feb. 2003 09:29 
Coen bedankt dat je voor me in de bres spring maar na 27 jaar bij de brandweer geweest te zijn loop ik nu naast mijn schoenen ,want ik heb nu een bescherm engel gekregen [gijntje]

groeten uit W.W.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Witte bougie

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven