Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Inhouden bij hogere toeren

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver Hans

Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 13 maart 2003 19:43 
Hallo Niek,

Niet alleen de stator vervangen; vervang ook gelijk:
- de distributieketting + beide kettingspanners (ook al lijkt dat (nog) niet nodig)
- event. ook de waterpompseal (maar die kan ook worden vervangen zonder demontage achterdeksel).
Uiteraard ALLE pakkingen en O-ringen vernieuwen. Let er ook op dat je de bouten van de stator met borgvloeistof moet vastzetten.
Nu het blok uit het frame is kun je er ook heel makkelijk bij om e.e.a. schoon te maken/te polijsten.
Tevens kun je een aantal controles uitvoeren: slijtage van de nokken van de nokkenas, (olie)smurrie in het blok en omdat de olie uit het blok is zou je het voorste motordeksel kunnen demonteren om te zien of de ketting van de oiliepomp moet worden nagespannen (die kan nl behoorlijk rammelen) en of de koppelingsplaten nog binnen de toleranties liggen. Ook zou ik eens het aluminium 'hart' van de ventilator op (haar)scheurtjes controleren.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Fred
Gast 
#17 | Geplaatst: 21 maart 2003 23:26 
stiek
stiek
Kijk even of je luchtfilter vol met olie zit. Is dit het geval dan moet je
regelmatiger aftappen (Amerikaan)
Kun je even testen door even zonder
Lucht-Filter te rijden komt ie boven de 6000 t.p.m is het Oke Plugje verwijderen nieuw luchtfilter Klaar !!!
Succes..
fred.vanos@zonnet.nl

Schrijver poomen
Gast 
#18 | Geplaatst: 3 april 2003 23:25 
Hallo,

Ook mijn CX heeft dit euvel, ik verdacht de caburateur ervan. Het blok uit elkaar gehaald en er bleek een membraam/diafragma gescheurd te zijn. (moet deze nog vervangen) Kan dat ook geen oorzaak zijn? 1 van de cilinders wordt nu niet goed bediend, Toch?

Schrijver MG-01-VS
Gast 
#19 | Geplaatst: 10 april 2003 20:00 
er is veel getypt maar wat was nou het euvel [ben verschrikelijk benieuwd ] anders heb ik dan wel een goed ideee wat je er mee moet doen

Schrijver stiek
Gast 
#20 | Geplaatst: 16 april 2003 17:29 
Ik ben er nog steeds mee bezig. druk op het werk dus geen tijd om te sleutelen. Vrijdag en maandag vrij dus dan gaat het gebeuren. als het opgelost is laat ik even een berichtje achter

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Inhouden bij hogere toeren

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven