Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Welke momentsleutel ?

 
Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 19 maart 2003 17:17 
Ik wil een momentsleutel kopen. Welk bereik moet deze hebben ? Ik heb hem nu nodig voor het vervangen van de voorvorkkeerringen, maar wil hem ook voor andere klussen gebruiken. Het bereik verschilt van de verschillende sleutels. Welk is handig om te hebben?

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 19 maart 2003 20:06 
Hoi Coen,

je kunt er het beste 2 kopen; 1 met een bereik van 10 - 40 of 80 nM (voor de gevoelige boutjes tot ca 6 mm) en 1 van ca. 40 - 200 nM voor het zwaardere werk (zoals cylinderkopbouten etc.). Je moet er wel een kopen die je aan de achterzijde kunt instellen die een duidelijke klik geeft bij het bereiken van het aanhaalmoment(dus niet zo'n ding met een wijzer die op de torsie van de steel werkt) en let er op dat de aansluiting er een is voor metrische dopsleutels.
De mijne heb ik ooit gekocht bij Louis (heet nu MotorZoom geloof ik) en de prijs zo rond de E 30,-- per stuk.
Ik vind ze heel goed bruikbaar; professionele momentsleutels zijn schrikbarend duur en niet nodig voor het beperkte gebruik dat wij al hobbuist daarvan maken (zelf zo'n 10 keer per jaar).

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Floris63
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 19 maart 2003 21:12 
Deze week eenmalig in de aanbieding bij de Lidl: een echte 'klik' momentsleutel 28-210 Nm (1/2") voor 15 pleuro. Ik heb 'm gekocht, nog niet uitgeprobeerd.

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver niekvdh
Gast 
#4 | Geplaatst: 19 maart 2003 23:18 | Aangepast door: niekvdh 
Als je de uitgave beperkt wilt houden, koop dan alleen een kleine. Kleine boutjes zijn nu eenmaal kwetsbaarder dan grote bouten. Het bestelnummer bij www.motozoom.nl is 12003085, en daar is hij in de aanbieding voor € 21,50. Overigens hebben ze daar nu ook een grote in de aanbieding voor € 25. Ik heb ervaring met de kleine: doet het prima. Houdt wel in de gaten dat je hem altijd ontspannen (op de laagste waarde) weglegt.

Niek

Schrijver terry

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 maart 2003 23:49 
Nu we het toch over prijzen hebben;
hier bij ons ééntje van Gedore :
hou je vast 286€.
Op motorbeurzen ed. staat er ook meestal een standje met gereedschap; daar heb ik de mijne gekocht voor 40€.
Zal hem dit weekend nodig hebben voor het aantrekken van mijn voorste carterdeksel. Weet ook iemand de juiste kracht ??
Momenteel ga ik er vanuit naar de diameter van de boutjes.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 20 maart 2003 11:23 
Bedankt voor alle tips. Die van Lidl is natuurlijk goedkoop, maar begint pas bij 28 nM en ik neem aan dat ik ook lager nodig heb. Ik ga nog even rondneuzen. Kijkshop heeft er ook 1'tje die ik van mijn BP punten kan kopen.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Roadkill
Gast 
#7 | Geplaatst: 20 mei 2003 14:21 
niet doen dat ding van de kijkshop

Schrijver MG-01-VS
Gast 
#8 | Geplaatst: 20 mei 2003 20:49 
Koop een Facom moment sluitels
Levenslange garantie ,in vele werkplaatsen gebruikt Een Rolls Roys
onder de moment sluitels dus zeer geschikt voor onze CX en

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Welke momentsleutel ?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven