Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Ontluchting carter / aanzuigen valse lucht

 
Schrijver Floris63
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 april 2003 13:20 
Bij mijn 'oer' CX uit '78 loopt de carterontluchting via het filterhuis. Het filterhuis wordt gebruikt als een soort 'tussenstation' om de uitgeblazen carterdamp te verzamelen. Dit kun je vervolgens aftappen met 2 slangetjes. Nu heb ik ontdekt dat de afsluitplugjes van deze slangetjes ontbreken. Betekent dit:
- dat er via deze slangetjes valse lucht in mijn filterhuis wordt gezogen
- een verklaring waarom mijn motor niet lekker stationnair wil lopen
- dat ik als de donder nieuwe plugjes moet gaan opsnorren

Of valt het allemaal wel mee en zitten die plugjes er alleen uit milieu overwegingen en om je achterband tegen deze smurrie te beschermen?

Reacties welkom.
Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver JosvanR
Gast 
#2 | Geplaatst: 3 april 2003 14:51 
- nee
- ook niet
- ga ze maar eens zoeken!

Even zonder dollen: bij mijn beste weten horen de ontluchtingsslangen vanaf het luchtfilterhuis niet afgesloten te zijn. Ik heb het nu over de twee slangen die aan de onderkant van de motor, vlak voor de achterwielen, te voorschijn komen. De reden waarom men soms een stop op deze slangen zet is dat er soms wat zooi (olie-achtige meuk) uit het carter wordt geblazen, en dan via de slang weer op straat terecht komt. Nog afgezien van het milieu-aspect kan dit ook gevaarlijk zijn als die zooi op je band terecht komt. Door er een stop op te zetten kun je de troep laten ophopen en af en toe in je olie-bak opvangen. Als je valse lucht hebt zou ik eens naar de inlaatspruitstukken kijken.

Schrijver mg-01-vs
Gast 
#3 | Geplaatst: 3 april 2003 19:48 
tip van een oude man
plak er isolatieband om de zuig buisen vanaf blok naar carburators daar de rubberen pijpjes wel eens gescheurd kunnen zijn gaat hij beter lopen dan weet je de oorzaak

MG-01-VS

Schrijver mcu
Gast 
#4 | Geplaatst: 4 april 2003 15:55 
Beste Floris,in de handel is zelfvulkaniserende tape tekoop dit is tape die door licht oprekken vulcaniseert met de onderlaag.
Er zit geen plak aan en geeft dus een duurzamere reparatie dan met plakband.
Natuurlijk moet je de buiten zijde van de rubbers wel eerst ontvetten maar is een prima bewezen oplossing.

Gr.Marc.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Ontluchting carter / aanzuigen valse lucht

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven