Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Caferacer kontje

 
Schrijver Vzes
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 mei 2003 16:20 | Aangepast door: Vzes 
Ik zag op een foto van Bunnik, een CX met een eenpersoons zadel en een plastic kontje.
Zie foto.
Is dat handgemaakt? Of is dat ergens te krijgen. Het staat erg STOER!

René

Schrijver dwinya
Gast 
#2 | Geplaatst: 5 mei 2003 17:03 | Aangepast door: Admin 
Het is als een basisvorm te koop bij Ruig's polyster http://web.inter.nl.net/users/M.Ruig/products.htm en is oorspronkelijk bedoeld voor een klassieke Ducatie. Er moet nog wel het een en ander gebeuren voordat het erop zit. Zelf bekleden, frame aanpassen (achterstuk is te breed voor het zitje) en natuurlijk in de kleur spuiten.
Maar laat je er niet door weerhouden!

Winny

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 5 mei 2003 18:02 
Hij staat ook, beter zichtbaar, in de showroom. Onder de CX500A, maar ik vind eigenlijk dat 'ie een plekje bij de 'specials' verdient.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Vzes
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 6 mei 2003 22:33 
Winny, je hebt een strakke motor.
Zodirect woon ik op steenworp afstand van Opmeer, het bedrijf van die kontjes. Ik ga er zeker even kijken.

Maar over frame modificaties: moet je motor daar niet her-gekeurd worden door het RDW?

René

Schrijver dwinya
Gast 
#5 | Geplaatst: 7 mei 2003 11:57 
Als je strikt zou nemen wel. Maar in principe zou je dat al moeten doen als je een niet originele uitlaat erop zou zetten.
Ik hou als criterium aan dat ik het zelf veilig moet vinden om er op te rijden.

De aanpassing bestaat overigens uit het weghalen van de beugel tussen de achterste framebuizen (waar de buddy op rust) en daarvoor in de plaats heb ik (wat lager) een verzinkt stuk ijzer gelast om de stijfheid terug te brengen.
Ook heb ik de achterste framebuizen wat korter gemaakt maar dat heeft verder geen invloed op de sterkte.
Overigens, op de foto in Bunnik staat voor de mijne de motor van Frans. Deze heeft de zelfde aanpassingen gehad om het zitje passend te krijgen en die rijdt er al een hele tijd (ook naar Vechta) mee rond zonder problemen.

Winny

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Caferacer kontje

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven