Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Doorzakkende middenbok ?

 
Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 7 mei 2003 11:02 
Gisteren heb ik een set occasion KONI schokbrekers gemonteerd (dankzij de onderdelenbeurs van afgelopen zondag). Met de haaksleutel afgesteld op ‘standje 2’, dat is de standaardinstelling voor normale belasting. Wat blijkt nu? Als ik de motor -op een vlakke ondergrond- op de middenbok zet, dan raakt de achterband de grond. Ik vraag me af of de middenbok is doorgezakt en misschien op afbreken staat. Ik kan echter geen roest of scheur aan de buitenzijde ontdekken.

De schokbrekers kunnen op standje 3, 4 of 5 worden gezet, maar dan worden ze langer hetgeen dus averechts zal werken. Wat ook meespeelt is dat mijn achterband vers is en dus nog 100% profiel heeft.

Wie heeft een oplossing of vergelijkbare ervaringen?

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver MG-01-VS
Gast 
#2 | Geplaatst: 7 mei 2003 12:05 
Floris eerst de lengte van de oude schokbrekers opmeten
dan is er een vergelijking de standen geven aan het gewicht wat er dan achterop mag hoe hoger hoe zwaarder dus de lengte van de veer weg wordt langer ,bij mij op de bok is voorband en achterband op de grond

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 7 mei 2003 20:35 
Bij mij is op de bok (CX500 A) met originele schokbrekers alleen achterwiel van de grond.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver niekvdh
Gast 
#4 | Geplaatst: 8 mei 2003 20:39 
Floris, als je motor op de bok staat, is hij dan stabiel, of kan je hem dan een beetje heen en weer wiebelen? Mijn motor heeft dat: de gaten waar de as van de bok doorheen gaat, zijn kennelijk uitgelubberd. Bij mij aan één kant, maar als dat aan beide kanten gebeurt, dan komt hij wel lager te staan.

Niek

Schrijver Floris
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 mei 2003 21:19 | Aangepast door: Floris 
Niek, hij staat stabiel op de bok in de garage. Maar als ik 'm ergens buiten parkeer zoek ik wel een 'heuveltje' op. Ik zal nog 'ns goed naar de as van de bok kijken.

Deze KONI schokbrekers zijn van een andere CX500 afgehaald, ze blijken echter iets langer dan de origineel gemonteerde Showa's te zijn.

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver MG-01-VS
Gast 
#6 | Geplaatst: 10 mei 2003 10:31 
komt goed uit als je aan de zware kant bent,veert hij of zij niet te veel door

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Doorzakkende middenbok ?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven