Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Electronica

 
Schrijver maartenr
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 mei 2003 14:10 | Aangepast door: maartenr 
Na velen uurtjes opknapwerk (voorvorkrevisie,koelsysteemspoelen,
remvloeistofvervanging en wat uiterlijke dingetjes) dacht ik eindelijk klaar te zijn,maar bij het rechtzetten van het wiel is de startknop kapotgedrukt tegen de tank...
Ik heb de startknop proberen te redden,maar ik zal toch aan een nieuwe moeten komen.
Vanzelfsprekend wilde ik toch even een testritje rijden en dus verbond ik de draadjes achter het knopje handmatig (1 S verbonden met een schroevendraaier), ik verwachtte dat dan de startmotor zou aanslaan (voor zover ik kon zien verbond het startknopje simpelweg de draadjes..).De startmotor sloeg echter niet aan,maar de hoofdzekering (30A, direct naast de accu) sloeg eruit..
Werkt het startknopje anders dan ik dacht of zit het er dik in dat er iets mis is met de electronica(alle electronica werkte voordat het startknopje kapotging naar behoren)?
groeten Maarten

Schrijver Roadkill
Gast 
#2 | Geplaatst: 16 mei 2003 17:42 
waarschijnlijk heb je de verkeerde draadjes gepakt, denk eraan dat boven de startknop ook de dodemansknop zit en eronder het licht, misschien zijn bij het kapotgaan van de startknop meerdere draadjes losgeraakt..... Anders een ander knoppen gebeuren lenen van iemand en uitproberen.

Schrijver maartenr
Gast 
#3 | Geplaatst: 16 mei 2003 19:36 
De scheiding tussen de twee draadjes van de startknop;de dodemansknop bovenin en de lichten is binnenin overduidelijk.
Ik heb wel de goede draadjes gehad.
Toch bedankt voor je reactie!

Mijn startknopje was lam, waarschijnlijk alleen omdat de koperenveer te ver en te hard is ingedrukt,de draadjes zaten allemaal gewoon nog op de juiste plek,ik hoop dat er iemand is die mij verteld dat ik een denkfout in de schakeling van de startschakelaar heb gemaakt en dat de startmotor niet aan hoort te slaan als je, zonder de startknop, handmatig de 2 draadjes verbind.
Als de startmotor namelijk wel hoort aan te slaan is er waarschijnlijk ergens in de kabelboom een draadje kapot gegaan, of iets anders en dat lijkt me vervelender..
Heeft iemand eventueel (digitaal) een schakelschema van de hele motor of een suggestie waar ik aan zo`n schema kan komen?
Op zo`n schema kan je namelijk zien hoe het startknopje werkt en anders zou ik kunnen kijken waar eventueel het probleem anders ligt.

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 16 mei 2003 20:36 | Aangepast door: MAST 
Hallo, kijk voor een schema eens hier http://home.wanadoo.nl/motors/ , klik daar op cx. Misschien dat je er dan uitkomt?
Succes, Marcel
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Roadkill
Gast 
#5 | Geplaatst: 16 mei 2003 23:23 
kijk, MAST is goed bezig, nou kom je er zeker uit

Schrijver maartenr
Gast 
#6 | Geplaatst: 17 mei 2003 18:26 
Ik probeer hem even lekker groot uit te printen en dan ga ik ermee aan de slag, denk dat ik er wel uitkom,
heel erg bedankt!
groeten Maarten

Schrijver MG-01-VS
Gast 
#7 | Geplaatst: 17 mei 2003 21:21 
oh oh denk aan de motor uit zijn versnelling te zetten [in versnelling niet starten ]koppeling handel inknijpen dan verbind het sckakelaardje de start draad door je kan ook deze stekkers los maken en door verbinden als achterwiel van de grond af staat [dus wees voorzichtig daar mee]

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Electronica

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven