Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Oliefilterbout zit vast?

 
Schrijver Roadkill
Gast 
#1 | Geplaatst: 28 mei 2003 12:21 
Hallo een ieder, na nachtmerrie vehalen over afgebroken bouten en gestripte schroefdraad ben ik begonnen aan het verversen van de olie van mijn machien, maar ik krijg de olie filterbout niet los en ik durf er niet 'full power' aan te hangen, want als ie afbreekt = einde motor. Zou het makkerlijker gaan als de motor heet is? Tips over het loskrijgen van deze bout zijn erg welkom. Of hij moet standaard zo vast zitten maar ik heb er geen ervaring mee.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 28 mei 2003 14:11 
Hallo, die bout kan inderdaad behoorlijk vastzitten. Wat je kan proberen is om er met een kunststof of rubber hamer een tik tegen te geven (schrikken) .Of zet een oliefilter tang op het filterhuis en draai gelijkertijd aan het huis en de bout. Olie moet je zo wie zo warm/heet aftappen. De "bout" is bij de honda dealer nog te krijgen, dus als de bout beschadigd, kan je er nog een nieuwe indraaien.
Succes, Marcel
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Roadkill
Gast 
#3 | Geplaatst: 28 mei 2003 16:16 
Hij is los, kun je bij dit soort bouten ook een beetje vet op de draad smeren zodat ie makkelijker los komt in het vervolg???

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 28 mei 2003 17:18 
Mooi dat ie los is!! Volgens mij kan een beetje vet op de draad geen kwaad maar of het helpt?
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Floris
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 28 mei 2003 19:06