Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Ontluchting remsysteem

 
Schrijver edward
Gast 
#1 | Geplaatst: 12 juni 2003 09:01 
Beste bikers,

Zo vlak voor Vechta heb ik toch een klein probleempje. Ik hab afgelopen weekend mijn remsysteem schoongemaakt (cx500c, 1981, een cilinder per remklauw). Dat was nodig, want de remcilinders waren zodanig geoxideerd dat ze niet meer van de remschijf loskwamen. De remcilinders lopen gelukig weer netjes terug (waar vaseline al niet goed voor is), alleen ben ik aardig wat remkracht kwijt. Ik vermoed dat er nog lucht in het systeem zit. Ik heb direct na de operatie een keer ontlucht, maar dat is kennelijk niet voldoende. Weet iemand hoe ik rest-lucht boven water krijg??

Vast bedankt,
Edward

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 12 juni 2003 15:50 
Hallo, volgens mij moet je gewoon doorgaan met ontluchten totdat er geen luchtbellen meer met de remolie meekomen en je rem "hard" aanvoelt.Dit klusje kan je het beste met zijn tweeen doen, de een bouwt druk op door in de remhandel te knijpen, de ander draait het ontluchtings nippeltje open let op de olie die eruit komt. Pas op want de olie kan de lak beschadigen.Het is ook raadzaam om de olie te verversen want die gaat niet eindeloos mee.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver edward
Gast 
#3 | Geplaatst: 12 juni 2003 15:57 
Hoi, bedankt voor je reply. Ik heb een cx-buurtgenoot die me vast wel wil helpen. Inderdaad een vervelend goedje, die remolie. Hij ziet er gelukkig nog redelijk helder uit (ik kan de bodem van mijn remreservoirtje nog zien) dus dat verversen stel ik nog even uit.

Schrijver Ludo Haane
Gast 
#4 | Geplaatst: 12 juni 2003 23:54 
Hai Edward,
Als je de remvloeistof ontlucht, cq doorpomp, moet je dit altijd met nieuwe remolie doen (dot 4) dus ververs je hem meteen. Jou opmerking, ziet er nog goed uit, wacht met verversen, mag je inderdaad bij een simpel onderdeel als je remmen, best plaatsen of uitstellen. Realiseer je wel, dat als je ze eens nodig hebt, je achteraf niet gaat zeggen, had ik maar!!!!! Oftewel, regelmatig verversen, simpele en goedkope klus

Schrijver edward
Gast 
#5 | Geplaatst: 13 juni 2003 10:49 
Hoi Ludo, ik ben inmiddels aan het onluchten geslagen en er moet (in plaats van de ontsnappende lucht)inderdaad remvloeistof bij. Ik heb nog een mooi blikkie op de plank staan (Gastrol DOT 4), dus dat gaat helemaal goedkomen. Thanx.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Ontluchting remsysteem

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven