Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Help!!! Uitlaatproblemen

 
Schrijver fiering
Gast 
#1 | Geplaatst: 15 juni 2003 13:19 
Hoi,

Kan iemand mij een tip geven omtrent het loshalen van de uitlaatbochten.
Ik ben bezig om een nieuwe collectorsbox te plaatsen, maar nu moeten ook de aluminium uitlaat bevestigingen los, maar helaas er is geen beweging in te krijgen.
Ik heb het volgende al geprobeerd: ingespoten met kruipolie, contra moer geplaatst om de hele tapeind eruit te draaien, voorzichting met een spie geprobeerd om de klem van de tapeinden te drijven, tikken met een hamer, krabbelen met een dunne schroevendraaier.
Ik zit met het probleem het is jaren niet los geweest, en nu zit er aluminiumoxidatie aan mijn tapeind, zodat dit een geheel is geworden.
Als iemand een oplossing heeft, hoor ik dit graag zo spoedig mogelijk!!!!


Groetjes,

Ron Fiering

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 juni 2003 21:13 
Hoi Ron,

Ik neem aan dat je de schuifringen van de uitlaatbochten op de tapeinden van de cylinderkop bedoeld.
Ja als dat lang niet is losgeweest of gemonteerd is zonder bij koperpasta, dan oxyderen die tapeinden in de gaten van die schuifringen vast.
Als je ze los hebt zul je zien dat er veel grijs poeder loskomt.

Je moet wel voorzichtig te werk gaan; als je een tapeind afbreekt dan heb je veel werk met uitboren, draad tappen en nieuw tapeind monteren.
Een dergelijke oxydatie kan slecht tegen warmte. Je zou heel GERICHT met veel GEDULD EN OVERLEG beide tapeinden kunnen warmstoken met een gasvlammetje. Uiteindelijk zal het geheel loskomen, misschien dat rondom kloppen met een klein hamertje e.e.a. bevorderd.

Dan goed reinigen, koperpasta op het tapeind en een volgende demontage gaat probleemloos.

Succes
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 juni 2003 22:20 
Bij mij zitten de koperpakkingen in de uitlaatpoort vastgekoekt.

Wat is de beste methode om die eruit te krijgen? Ik ben voorzichtig met een dreveltje + hamer in weer geweest maar dat heeft nog niet gewerkt. Met harder tikken zou ik de poort kunnen beschadigen.

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 juni 2003 23:11 
Slijp een oude schroevendraaier aan de voor kant scherp
deze tussen het alluminum en koperen ring slaan en de koperen ring komt er af,monteren met een klein beetje kopervet dun aan beide zijde van koperen ring
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Help!!! Uitlaatproblemen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven