Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

drukontlastklep

 
Schrijver jege
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 juni 2003 21:12 
Bij het olie verversen kwam een klein kogeltje en een veertje mee. Het zat in de deksel van het olie filter.
In de bout van het olie filter mis ik echter niets. dus mijn vermoeden is dat dit van de drukontlastklep klep op de oliepomp moest zijn, echter in het handboek wordt gesproken van een plunjer/pal. WAT IS JUIST ???

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 juni 2003 22:05 | Aangepast door: Floris 
Wat bedoel je met 'wat is juist'? De plunjer van de drukontlastklep is langwerpig van vorm, en dat is iets anders dan een kogeltje. Als er onderdelen uit je blok komen rollen dan heb je m.i. weinig keus en moet je het zaakje gaan openmaken om te kijken waar het vandaan komt.

Maar kijk eerst even of je oliedrukmeter nog compleet is. Daar hoort een piepklein kogeltje/veertje in te zitten.

succes,
Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver jege
Gast 
#3 | Geplaatst: 16 juni 2003 23:17 
bedankt floris. Mijn oliedruk lampje reageert goed. bij minimaal olie nivo gaat hij keurig branden. Het klopt dus dat de plunjer van de drukontlastklep cilindrisch is. Ik kan er dus van uitgaan dat de oliedruk nog wel goed is, maar er hoogstens een prbleem met de uitlezing is.

Jan

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 juni 2003 09:18 
Zo zie je maar weer ,Aftap plug met Magneet doet wonderen geen ijzer delen in je motorblok (vesnellingsbak)
koop er een en voordat je meer geld moet uit geven
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver tinusaanhetij
Gast 
#5 | Geplaatst: 11 juli 2003 00:09 
Maar ben je er nu uit? Zo'n kogel met veer ken ik ook van de hydraulische kettingspanner van de late cx-en. Maar als die verdwaald zijn dan hoor je de ketting wel klapperen. Ik hoor het nog wel eens tijdens nachtmerries :-|
Martin

Schrijver niekvdh
Gast 
#6 | Geplaatst: 17 juli 2003 21:41 
Was het kogeltje helemaal rond, of was het een rolletje? In dat geval zou het van de meenemer van je startmechanisme kunnen zijn. Dat zit achter het vliegwiel. Als de startmotor de motor aandrijft, drukken die rollen zich vast tegen het vliegwiel. Als het blok loopt, draait het vliegwiel zichzelf daar weer uit. Er zitten er drie, dus met twee zou het zaakje nog wel functioneren.

Niek

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 drukontlastklep

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven