Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

max. 90 km/h

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver bert
Gast 
#16 | Geplaatst: 14 juli 2003 14:37 
Even als reaktie op het eerste bericht van dit onderwerp: Op aanraden van Idsart, die aan het geluid van de motor kon horen dat de kettingspanner gebroken was, heb ik het blok er toch maar uitgehaald en inderdaad, kettingspanner gebroken en ketting beschadigd die waarschijnlijk een tandje (of twee) verschoven is. Dit verklaarde het "rot" lopen van de motor. Alles vervangen, inclusief pakkingen, keerringen e.d. en opnieuw afgesteld en hij loopt weer als de brandweer. Allen die gereageerd hebben op dit item bedankt voor het meedenken en Idsart bedankt voor het meesleutelen.
Bert

Schrijver Anoniem
Gast 
#17 | Geplaatst: 15 juli 2003 20:36 
Bert, bedankt voor de beerenburg!
Idsart

Schrijver Henk2
Gast 
#18 | Geplaatst: 18 juli 2003 10:14 
Wat ik in dit hele verhaal nog mis zijn de bougie doppen. Ik heb ook al eens problemen in deze richting gehand dat mijn cx500 uit 1979. In de bougie doppen zitten weerstandjes die in mijn geval aan allebij de kanten de geest gegeven hadden en dan loopt die niet al te best meer. Ook heb ik al eens een dicht luchtfilter gehad. De toestand verslechterde toen in een paar kilometer dusdanig dat de motor ook niet meer vooruit te branden was. Het luchtfilter tijdelijk verwijderd en daar ging hij weer. Sinds die tijd gebruik ik als luchtfilter een ring van schuimplastic die ik in de korf van het orginele papierfilter element plaats. Goedkoop en werkt als een trein. De weerstanden in de bougie doppen hebben dacht ik een waarde van ongeveer 3 kohm. Dit is eenvoudig te meten. Als je een oneindig hoge weerstand meet zijn de weerstanden dfect. Je kunt ze trouwens wel vervangen door een schroef aan de kant waar de bougie in zit los te draaien, dan komt de weerstand eruit.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 18 juli 2003 10:47 | Aangepast door: Floris 
Die doppen hebben een weerstand van 5kOhm. Ik heb ze voor € 8,95 nieuw gekocht bij www.louis.de. Dat bedrag heb ik wel over voor een goede vonk.

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 18 juli 2003 12:03 
Floris,

inderdaad, alleen kun je die (imitatie)bougiedoppen niet uit elkaar schroeven om schoon te maken!

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 max. 90 km/h

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven