Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Uit de eerste versnelling springen

 
Schrijver Henk2
Gast 
#1 | Geplaatst: 17 juli 2003 12:45 | Aangepast door: Henk2 
Mijn cx500 uit 1979 springt kortstondig uit de eerste versnelling als ik een beetje vlot optrek. Is dit een kleinigheidje of moet het hele blok uit mekaar omdat er wat gaffels versleten zijn. Hij heeft trouwens zo'n 90000 km op de teller staan. Mijn angst is een beetje dat je van alles tegenkomt dat vervangen moet worden en dat er geen goedkope adressen zijn waar voor een redelijke prijs nieuwe onderdelen kunt krijgen. (10 jaar geleden betaalde ik voor een koperen uitlaatring al fl.12,- en daar wordt je toch een beetje flauw van)

Schrijver stiek
Gast 
#2 | Geplaatst: 17 juli 2003 14:21 
Ik heb het ook gehad. probleem in de versnellingsbak, geen kleinigheidje dus. Ik heb de complete versnellingsbak uit een ander blok overgezet. dit betekent wel dat het hele blok uit elkaar moet.

Schrijver Roadkill
Gast 
#3 | Geplaatst: 17 juli 2003 15:49 | Aangepast door: Roadkill 
als je een veer aan je pook maakt dan schakelt ie automatisch naar zijn 2!! Handig toch?
Is lastig probleem, bij dit soort operaties is het meer hoeveel je om je motor geeft..... Veel grote reparaties kosten vaak meer dan de motorfiets daadwerkelijk waard is (niet de emotionele waarde natuurlijk)

Schrijver rutger
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 juli 2003 20:24 
Die van mij (CX500C uit 81) wil, bij snel optrekken, nog wel eens in z'n vrij springen in plaats van in z'n twee. Gewoon een kwestie van even je voet eronder houden. Als je dat eenmaal gewend bent gaat het vanzelf. Zo bespaar je jezelf een forse reparatienota, of je moet natuurlijk van sleutelen houden. Zelf vind ik rijden leuker.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Uit de eerste versnelling springen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven