Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Lekkage Cardan

 
Schrijver The Red Baron
Gast 
#1 | Geplaatst: 17 juli 2003 22:54 
Ik heb zojuist mijn cardanhuis gedemonteerd omdat er (plotseling) olie uitlekte toen ik mijn '83-er GL650 op de zijsteun zette. Zie ook Techniek: Cardan 650. De oorzaak was niet een verstopte ontluchtingskap, maar de oliekeerring(en) bij de meenemer naar het wiel is (zijn) defect. De reepjes rubber liggen ernaast en ik kan het aandrukveertje van de oliekeerring zien liggen. Voordat ik het spul verder losmaak: Wie heeft ervaring met reparatie/vervanging van de oliekeerringen of weet iemand die dat kan??
Volgens de werkplaatshandleiding kan reparatie van het cardanhuis alleen door Honda gedaan worden en dan weet je ook wat het kost.
Of moet ik gaan zoeken naar een goede gebruikte?? Of heeft nog iemand een cardanhuis liggen voor een redelijke prijs.
Nico

Schrijver ouwe-jan
Gast 
#2 | Geplaatst: 18 juli 2003 08:33 
geen probleem, steek met een scherpe schroevendraaier in het rubber en trek deoliekeering er uit haal een nieuwekeering de maat is 60-80-8
maak de rand vet vrij ensmeer de keering met vloeibare pakking in en monteer deze weer [zorg dat hij gelijk komt met buiten huis mag iets naar binnen maar niet teveel] olie vullen en wacht dat vloeibare pakking hard is geworden ,daar anders met wiel er op zetten deze keering naar binnen geschoven kan worden en dan lekt hij weer nummer van honda keering is 91265-MB0-003 is wel duur daarom heb ik hem gehaald bij ondedelen zaak voor auto`s was stukken goedkopper
nog vragen dan lees ik het wel.ouwe-jan

Schrijver The Red Baron
Gast 
#3 | Geplaatst: 18 juli 2003 19:14 
Goeie Ouwe Jan,
Bedankt voor de tip. Ik ga morgen gelijk even kijken waar ik zo'n ring op de kop kan tikken. Het is voor mij nog steeds een raadsel hoe die keerring kapot gegaan is.
Nico

Schrijver The Red Baron
Gast 
#4 | Geplaatst: 18 juli 2003 20:39 
Helaas, ik heb eerst de borging los moeten maken en daarna die rar getande aandrukring losgedraait. Daar zit dan aan de binnenkant de oliekeerring in. Maat 70-90-8. Daarbij werd ook de oorzaak van de defecte keering duidelijk. De kogelbus van het lager heeft het begeven en heeft op korte tijd de keerring kapot"gesneden". Om het lager te vervangen moet het hele spul echt uit elkaaar ben ik bang.
Toch maar weer verder zoeken naar een komplete.
Of heeft er iemand nog tips??
Nico

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Lekkage Cardan

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven