Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Monteren ventilatorschroef

 
Schrijver terry

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 31 juli 2003 21:13 
Beste vrienden, het is nu al de derde ventilatorschroep (tweedehands) die ik monteer en nog steeds krijg ik het getik na een tijdje de motor te laten draaien. Demonteren van de schroef gebeurde dmv de as van het voorwiel. Laat ik de motor draaien zonder schroef loopt hij prima, dus de reden weet ik. Wie heeft ervaring me de montage hiervan of schaf ik me beter een nieuwe aan ??

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 31 juli 2003 21:37 
Van die drie schroeven had je al een nieuwe kunnen kopen. Heb er ook een nieuwe op zitten en no problemo. Kostprijs: 56 eurookes. Succes

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 31 juli 2003 23:57 
Tsjonge Terry, wat een gedoe zeg. Ik kan me niet voorstellen dat alle drie ventilatoren krom of beschadigd waren. Dat zou teveel toeval zijn.

Is de ophanging van de radiateur nog wel in orde? Ik hoop niet dat de nokkenas speling heeft of het uiteinde uit balans (krom) is, want dan heb je een probleem.

Doet het tikgeluid zich bij alle toerengebieden voor? Zowel bij koude als bij warme motor?

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver terry

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 31 juli 2003 23:58 
Alvast bedankt voor de reactie; waar moet er op gelet worden tijdens de montage ? de schroeven die ik erop gemonteerd heb zagen er ook prima uit
(zonder zichtbare scheurtjes of barstjes;zowel in het plastic gedeelte of in de kern zelf)

Schrijver terry

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 aug. 2003 00:01 
Floris : het geluid komt niet voor bij koude motor en ook niet stationair. Het geluid begint te komen op ongeveer 2500 a 3000 toeren en verdwijnt als je het gas even loslaat. Ophanging radiator ? Heb het even getest zonder radiator en het geluid blijft.

Schrijver terry

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 aug. 2003 00:03 
Nog een vraagje : hoe is speling van de nokkenas op te lossen of hoe kan je dit evntueel al als diagnose stellen ?

Schrijver mcu
Gast 
#7 | Geplaatst: 1 aug. 2003 00:55 
Terry niets aande hand koop een nieuwe en je probleem is opgelost.
Ook wel eens een plastic tuinstoel gehad die ineens breekt?
In kunststof zitten nl. weekmakers die de kunststof week houden,is deze door weersinvloeden verdwenen (UV warm /koud )dan gaat de alu kern los zitten en heb jij een rot geluid.
Dus doe niet teveel werk koop een nieuwe en ga dan maar lekker rijden.

Gr Marc.

Schrijver terry

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 1 aug. 2003 01:03 
Marc, momenteel rij ik nog lekker : het geluid neem ik erbij (het is een geruststelling als je weet waar het vandaan komt). De bestelling van de nieuwe gaat op dit ogenblik al op de fax ... dank aan iedereen voor de reacties. En laten we de tuinstoelen nog maar lekker buitenstaan want ze voorspellen nog een zomers weertje ... hopelijk breekt de stoel niet!

Schrijver Floris
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 1 aug. 2003 01:11 | Aangepast door: Floris 
Terry, ik heb geen kennis of ervaring met speling op de nokkenas. Ik probeer enige suggesties te doen en met je mee te denken.

Het enige wat ik je nog kan aanraden is om te proberen de bron van het tikgeluid zo precies mogelijk te localiseren. Dat kan het beste met een werkplaats-stethoscoop.

Ik hoop dat de ervaren CX-goeroes snel van vakantie terugkomen want wellicht kunnen zij je verder helpen.

succes,
Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Anoniem
Gast 
#10 | Geplaatst: 1 aug. 2003 13:18 
Ik heb ook een tikgeluidje maar moet wel goed luisteren. Ik meen dat dat van de toerentellerkabel komt. Bij 2500 a 3000 toeren is het er. Die ligd namelijk met redelijk scherpe bochten gemonteerd en als de binnenkabel begint te trillen krijg je ook zo'n tikkend geluidje. Mischien een idee om eens na te kijken.
Groetjes Frank

Schrijver terry

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 1 aug. 2003 23:42 
Frank, toerentellerkabel was gebroken tijdens de rit naar Vechta en is inmiddels vervangen. Monteer ik een ventilatorschroef dan komt het getik, demonteer ik deze dan is het weg; zodus ? Alvast bedankt voor de suggestie.
Groeten
Terry

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Monteren ventilatorschroef

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Andre Post ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven