Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Rechtercilinder doet gek

 
Schrijver Roadkill
Gast 
#1 | Geplaatst: 3 aug. 2003 21:17 | Aangepast door: Roadkill 
Ok, ik ben aan het rijden, van het een op het andere moment loopt mijn GL 400 stationair, steeds langzamer en slaat af, vreemd, starten, beetje gas en weer rijden, inmiddels voel ik ook een lichte trilling in mijn stuur. Thuis gekomen denk ik laat ik de bougies een checken, terwijl de motor loopt trek ik de rechter dop los,de motor blijft lopen, maar geen hoorbaar verschil, rechts terug, nu links eraf, in een keer stil, niet eens na sputteren, gewoon dood. HMM,rechter bougie eruit en die ziet er goed uit, koffie kleur, maar niet zwart of nat of wit. Raar, de motor op de linkse cilinder laten lopen, en een reserve bougie in de rechter plug, tegen het blok aan en vonken, wel geen hel blauwe maar wel vonken. Het lijkt net of de rechtercilinder niet meedoet maar dan zou er minsten benzine op de rechterbougie moeten zitten, ik weet niet hoe een bougie eruit ziet als er geen mengsel in de cilinder komt, en hoe kan ik dat dan checken??????

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 3 aug. 2003 23:37 
carburateur defect?

Schrijver Roadkill
Gast 
#3 | Geplaatst: 4 aug. 2003 10:39 
UPDATE
inmiddels ben ik erachter dat vanaf ongeveer 3000 toeren de rechtercilinder mee begint te doen, alleen hoor je dan uit beide uitlaten af en toe een onregelmatige plop... Dit lijkt een beetje op een probleem dat recent op het forum heeft gestaan, maar ik heb de carbs er niet af gehad, het rare is ook dat dit van het een op het andere moment is gebeurt

Schrijver tonpruijsten
Gast 
#4 | Geplaatst: 4 aug. 2003 14:42 
Zoals jij het probleem beschrijft, lijkt het inderdaad of er geen benzinemengsel in de cilinder komt.
Ik heb ook iets dergelijks gehad, maar bij mij was de bougie nat.
De carburateur zoog "valse lucht"aan via de inlaatsteun (niet ver genoeg erin geplaatst. Dit is bij jou niet van toepassing.

Ik zou eerst eens controleren of er wel benzine naar de carburateur gaat. (schroef overloop los draaien).

Indien er wel benzine naar de carburateur gaat, zijn mogelijk de sproeiers (een of meerdere) verstopt. dan toch alles losmaken en controleren.

succes.

Schrijver Roadkill
Gast 
#5 | Geplaatst: 4 aug. 2003 21:56 | Aangepast door: Roadkill 
Zou het ook aan de ontsteekspoelen onder de tank kunnen liggen?

Schrijver Roadkill
Gast 
#6 | Geplaatst: 4 aug. 2003 22:48 
De cilinder doet wel mee vanaf een bepaald toerental, dus hij krijgt wel benzine, kan dat ook als een naald verstopt zit, ik zou denken dat er dan helemaal geen benzine in komt?

Schrijver EHO
Gast 
#7 | Geplaatst: 4 aug. 2003 23:08 
Het is volgens mij essentieel dat de rechter bougie droog blijft. Dat duidt toch op een carburatie probleem op rechts.
De carburator bevat meerdere sproeiers, dus ik denk dat iemand die de carbs al is heeft afgesteld wel wat kan met het feit dat rechts boven 3000rpm weer gewoon meedoet.
De eerdere suggestie om (vooral de rechter) carb eens goed schoon te maken is wel een goeie.
Zorg wel dat je de huidige afstellingen wel even noteerd. Die kunnen nooit geheel fout zijn omdat de motor kort ervoor nog gewoon liep.
Succes,

Erik

Schrijver Roadkill
Gast 
#8 | Geplaatst: 5 aug. 2003 09:14 
en daar zit hem de grap, ik heb wel een werkplaats handboek van peters, maar geen idee wat je allemaal af kan stellen aan carb en dus ook niet wat ik zou moeten opschrijven. Of is het gewoon een kwestie van in de goede volgorde in elkaar zetten?

Schrijver Roadkill
Gast 
#9 | Geplaatst: 5 aug. 2003 11:05 
Als ik nou de carburateurs uit elkaar haal moet ik naruurlijk alle ringen en pakkingen en zo vervangen, waar kan ik die bestellen, want bij louis.de of motozoom hebben ze die niet

Schrijver Floris
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 5 aug. 2003 13:35 
Ik heb carb pakkingen bij Louis gekocht en die waren prima. Bestelnummers:
CX500/custom/deluxe 78-79 best.nr 10042460
CX500/A/B/C 80-83 best.nr 10042461

Roukama (postorder) heeft ze denk ik ook wel.

Als je je carbs uit elkaar haalt dan kun je 't beste de onderdelen stuk voor stuk loshalen, schoonblazen en terugzetten. Zo voorkom je dat je onderdelen van links/rechts per ongeluk omwisselt.

succes
Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Roadkill
Gast 
#11 | Geplaatst: 7 aug. 2003 01:22 
Hoe kan ik het verschil zien tussen de carbs van een CX500a erc en een CX500C, bij louis.de staat bij het eerste bestel nummer namelijk geen CX500 bij. Verder heb ik zelf een GL400, hoe kan je zien wat voor carbs je hebt??

Schrijver RenePool
Gast 
#12 | Geplaatst: 7 aug. 2003 15:36 
Hoi RoadKill,

Ik heb thuis de Honda werkplaatshandboek van de CX/GL400.
Ik kijk wel even of er verschil is.
Morgen weet je het.

René

Schrijver Roadkill
Gast 
#13 | Geplaatst: 7 aug. 2003 20:28 
Das wel aardig, ik heb alleen het werkplaatshandboek van de CX/GL500 van peters, maar van de GL400 is wel zo weinig te vinden

Schrijver RenePool
Gast 
#14 | Geplaatst: 8 aug. 2003 08:39 
CX500 heeft 35MM carburateurs, CX400 heeft 32MM carburateurs. Daarmee wordt de luchtaanzuig opening bedoeld.
Daardoor zul je ook wel een andere maat sproeiers hebben, die info kon ik niet vinden.
Ook de basis afstelling van de stationair schroef 2 slagen.
Voor de rest leken me er geen verschillen te zitten in zitten.
Dus ook niet in de pakkingen.

René

Schrijver Roadkill
Gast 
#15 | Geplaatst: 8 aug. 2003 09:11 
dank je wel, dn nu maar gaan zoeken naar de juiste pakkingen

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Rechtercilinder doet gek

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven