Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Koelsysteen vullen

 
Schrijver voeter
Gast 
#1 | Geplaatst: 15 aug. 2003 22:17 
Na reaparatie van mijn radiateur heb ik volgens "Peters" het koelvloeistof reservoir gevuld tot de nek en de motor 10 min. op 900 rpm laten lopen. Tijdens of na deze periode zou het vloeistof niveau moeten zakken, waarna het reservoir verder gevuld kan worden. Echter na ruim 10 min is er nog steeds niets gebeurd. Doe ik iets fout? of heb ik te weinig geduld?
Wie kan mij helpen?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 aug. 2003 23:09 
Volgens mij is er niets aan de hand. Wat je beschrijft komt overeen met mijn ervaringen.

Waarschijnlijk is er na het aftappen nog flink wat koelvloeistof in het blok achtergebleven. Het niveau in de radiateur wil niet zakken om de doodeenvoudge reden dat het systeem vol zit.

Dop erop, overloopreservoir vullen en rijden maar.

succes,
Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver voeter
Gast 
#3 | Geplaatst: 15 aug. 2003 23:19 
De radiateur is gelast nadat hij lekgeslagen was door een gebroken Fan. Radiateur is dus echt helemaal leeg.

Schrijver voeter
Gast 
#4 | Geplaatst: 15 aug. 2003 23:20 
De radiateur is gelast nadat hij lekgeslagen was door een gebroken Fan. Radiateur is dus echt helemaal leeg.

Schrijver Roadkill
Gast 
#5 | Geplaatst: 16 aug. 2003 02:05 
maar in je blok lopen ook nogal wat koel gangen, misschien dat daar nog het een en ander in zit

Schrijver Floris
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 16 aug. 2003 08:46 
Wacht 'ns even, ik heb de eerste zin van je bericht nog 'ns goed gelezen.

Je moet de *radiateur* tot de nek vullen (niet het overloopreservoir!). Daarna 10 minuten draaien en tot slot het reservoir tot de max streep vullen.

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Anoniem
Gast 
#7 | Geplaatst: 16 aug. 2003 09:26 
ja ja wat een werk om de koelvloeistof goed te krijgen ,let op vul enkelt de radiateur met vloeistof laat motor vesneld draaien ,voel aan verchroomde leiding aan linker zijde of deze warm tot heet wordt dan werkt de water pomp goed,kijk in de vul dop van de radiateur of deze hoger of lager wordt [hoger betekend dat er nog lucht in zit ,of je hebt een lekke koppakking daar komt dan de lucht vandaan]lager dan moet je koelvloeistof bij vullen,zet nu de motor af en wacht even ,doe dedop er op en vul dan het tankje met koelvloeistof tot vul pijl , is er teveel koelvloeistof er in haal deze er dan uit [controleer of rubberen ring nog heel is van schroef dop]als je de termostaat eens vernieuwd boor dan een gaatje van 1,5 m/min rand of deksel om de lucht er door te laten en ook om de koelvloeistof eerder door te laten stromen voor warmte radiateur en waterpomp ook werkt de termostaat beter wordt erder warm is beter voor de koeling

Schrijver voeter
Gast 
#8 | Geplaatst: 16 aug. 2003 10:18 
Dus toch de radiateur vullen? wordt wel onhandig bij de C omdat je tank eraf moet om de radiateur goed te kunne vullen. Maar ik ga het direct op deze methode uitvoeren. Resultaat laat iknog wel weten. In iedergeval hartelijk dank.

Schrijver voeter
Gast 
#9 | Geplaatst: 16 aug. 2003 11:47 
Het ziet er naar uit dat alles gelukt is! Dus nogmaals allemaal bedankt!
Wat mij betreft kan dit Item worden afgesloten.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 19 aug. 2003 17:56 
anoniem was
ouwe_jan
Fijn dat het gelukt is!!!!!!!!
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Koelsysteen vullen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven