Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Startprobleem verholpen...

 
Schrijver niekvdh
Gast 
#1 | Geplaatst: 31 aug. 2003 13:23 
Mijn GL 650 start al een jaar slecht. Ik heb nu ontdekt waarom: op het startrelais zit een koperen draadeind, waar je de kabel naar de startmotor op vastschroeft. Dat geheel is afgedekt met een rubberen dop, voor bescherming en isolatie. Het moertje, dat met een veerring de kabel moet vastzetten, zat los in die dop, samen met de veerring, en de kabel lag dus los op het draadeind. Soms wel contact, soms niet, en ieder geval een grote overgangsweerstand waren het resultaat. Waarschijnlijk heb ik dit over het hoofd gezien, toen ik vorig jaar het blok inbouwde. Schaam op mij!!. Omdat die dop er op zit, ben je geneigd dit niet op te merken. Dus wie weet, kunnen meer mensen hun startprobleem zo eenvoudig uit de wereld helpen.



Niek

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 31 aug. 2003 21:53 
Dat startrelais heeft mij laatst ook hoofdbrekens bezorgd. Ik had steeds last van een doorslaande hoofdzekering en een oververhitte bedrading van het zekeringkastje. Ik heb toen urenlang gezocht naar kortsluiting maar kon niets vinden. Uiteindelijk heb ik maar een ander relais + bedrading van de sloop gehaald en toen was het probleem opgelost. Verklaring: een oud startrelais kan door oxidatie/corrosie gaan 'plakken' waardoor hij stroom blijft trekken. En dat vindt de hoofdzekering niet leuk.

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Startprobleem verholpen...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven