Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /   
 

Voorstellen en revisie carburateurs

 
Schrijver Boet te Brake
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 18 juni 2016 16:56 
Hallo mannen!

Ik ben Boet te Brake, 25 jaar oud en woonachtig in Enschede. Oorspronkelijk kom ik uit de Achterhoek, daar waar ik ook aan mijn motor werk. Momenteel ben ik nog studerend, HTS Civiele Techniek op Saxion te Enschede deze opleiding is een vervolg op mijn studie MBO Werktuigbouwkunde in Doetinchem.

Voor enkele weken geleden heb ik mijn eerste '78 CX500 gekocht, het plan is om deze motor om te bouwen naar een café racer. Na aanschaf heb ik de motor gestript, deze heeft nog wat aandacht nodig. Mijn plan is om de CX eerst motorisch goed te laten functioneren voordat ik optische aanpassingen ga doen, de motor is in 'lopende staat' gekocht maar het loopt nog niet zoals het zou moeten.

De eerste stap die ik gemaakt heb is het demonteren van de carburateurs, waarna ik er al snel achter kwam dat deze een flinke opknapbeurt verdienen. Ik loop hiermee ook direct tegen een probleem aan waarover ik nog niets heb kunnen vinden op dit forum. De kleppen aan de inlaatzijde vertonen veel corrosie evenals de asjes waarop deze gemonteerd zijn. Bij revisiekits die ik op diverse sites heb kunnen vinden zijn deze onderdelen niet inbegrepen.

Zijn er hier mensen die hier ook ervaringen mee hebben of tips hebben om deze onderdelen deugdelijk op te knappen? Indien er iemand is die geïnteresseerd is in een complete carburateur set om te reviseren en deze wil ruilen tegen een gereviseerde set carburateurs met een meerprijs van mij hoor ik dat graag.


Met vriendelijke groeten,

Boet te Brake

Schrijver borisz
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 juni 2016 17:06 | Aangepast door: borisz 
Welkom bij de club!!!

Ik zou de carbs eerst eens in de ultrasoon leggen, ik heb na een ultrasoonbad de kleppen en de assen eigenlijk altijd wel weer gangbaar gekregen.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 juni 2016 14:18 
beste Boet,
Google eens op mijn naam, marco becker you tube.
En marktplaats, daar vind je me ook.
echter heb ik het momenteel te druk, ik neem even geen werk aan.
wel kan ik spullen leveren. Imitatie of zelfs origineel.
offerte via de mail op aanvraag.
marcobecker@zonnet.nl

Helaas op dit moment niet genoeg 2e carbs liggen om zaken te verkopen.
Wel geef ik op you tube veel uitleg.
Groetjes Marco marcobecker@zonnet.nl

Bellen wordt niet op prijs gesteld, alles gaat via mail, en of sms.
Anders zit ik de hele dag aan de telefoon uit te leggen waar het probleem zit, en dat gaat gewoon niet meer.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /
 Voorstellen en revisie carburateurs

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven